تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی و آموزش پخت بهترین غذاها برای لاغری سریع جدید و موثر

برای لاغری نباید راه دور رفت. شاید همین که تا آشپزخانه بروید کافی باشد. کافی است که در یخچال را باز کنید و این گیاه کم استفاده را تحویل بگیرید. کرفس راه‌‌حلی است برای مشکل شما. پس این سبزی را از یخچال خانه‌تان کم نکنید. یادتان باشد با این کار هم سلامت‌تان را به خطر نمی‌اندازید هم آن را احیا می‌کنید و به اندام دلخواه‌تان می‌رسید. شما می‌توانید با نوشیدن یک لیوان آب کرفس یا خوردن دو ساقه آن چربی‌ها را بتراشید و دور بریزید.

image معرفی و آموزش پخت بهترین غذاها برای لاغری سریع جدید و موثر

معمولا کرفس در برنامه غذایی ما جایی ندارد. کرفس قبل از همه چیز برای سرماخوردگی مناسب است. ویتامین C موجود در کرفس به جلوگیری از سرما خوردن در روزهای سرد زمستان کمک می کند. این ویتامین با بالا بردن سیستم ایمنی بدن بهترین انتخاب برای سالادهای زمستانه است. کرفس به دلیل داشتن فیبر و مواد معدنی ضروری مثل پتاسیم و ویتامین B قبل از هر چیز به عنوان دارو شناخته می‌شود. برگ‌های کرفس منبع ویتامین E‌ هستند،‌ در حالی که ساقه‌های آن منبع سرشاری از ویتامین‌های B1,B2 و B6، ویتامین C‌،‌ فولیک اسید،‌ کلسیم،‌ منیزیم، ‌آهن، ‌فسفر،‌ سدیم و آمینو اسیدهای ضروری است. باید بدانید که سدیم موجود در کرفس با سدیم موجود در نمک طعام زمین تا آسمان فرق دارد چون سدیم موجود در کرفس قابل حل و طبیعی است. معمولا توصیه می‌شود خود کرفس در برنامه غذایی جا داده شود اما اگر خوردن آن برای شما سخت است و به فیبر موجود در آن نیازی ندارید می‌توانید از آب آن استفاده کنید. آب کرفس را هم می‌توانید به تنهایی مصرف کنید و هم می توانید با ترکیب‌های هیجان‌انگیزی که در ادامه آمده است، میل کنید.

‌ ضدسرطان

کرفس از بروز سرطان روده بزرگ و معده پیشگیری می‌کند. براساس یکی از تحقیقاتی که در دانشگاه راجرز انجام شده است، کرفس شامل ترکیباتی است که از متاستاز سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند مثل ماده acetylenics که مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود یا فونولیک اسید که سد راه هورمون پروستاگلاندین می‌شود. در واقع هورمون پروستاگلاندین از بزرگ‌ترین علل رشد سلول‌های سرطانی است. کومارین هم از دیگر مواد مغذی موجود در کرفس است که از تخریب سلول‌ها توسط رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.

تکفارس آی آر

image معرفی و آموزش پخت بهترین غذاها برای لاغری سریع جدید و موثر

چری لایم

مواد لازم:

کرفس: یک ساقه متوسط

لیمو ترش: یک عدد

www.takfars.ir

آب آلبالو: یک فنجان

یخ: ۵ مکعب

روش تهیه:

آب لیموترش را گرفته و هسته‌هایش را جدا کرده سپس یخ،‌ کرفس و آب آلبالو را درون پارچ میکسر بریزید و ۳۰ ثانیه میکس کنید.

‌ ادرار را افزایش می‌دهد

زیاد شدن ادرار هم یکی از کارهایی است که آب کرفس انجام می‌دهد. پتاسیم و سدیم موجود در آب کرفس تنظیم‌کننده‌های خوبی برای میزان مایعات داخل بدن هستند. آنها مایع‌های اضافی را از بدن خارج می‌کنند به همین دلیل با تنظیم کردن میزان مایع مورد نیاز بدن به سلامت و دفع سموم بدن کمک می‌کند.

image معرفی و آموزش پخت بهترین غذاها برای لاغری سریع جدید و موثر

سوپ کرفس

مواد لازم برای ۴ نفر:

روغن مایع: ۴ قاشق

تک فارس

پیاز متوسط: یک عدد، ساطوری‌شده

مغز کرفس: ۸۰۰ گرم، ساطوری‌شده

سیب‌زمینی: ۲۰۰ گرم، نگینی‌شده

آب مرغ: یک لیتر

خامه صبحانه: نصف پیمانه (۱۲۵ میلی‌لیتر)

نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم

‌ کلسترول را پایین می‌آورد

butyl phthalide ماده‌ای شیمیایی است که کلسترول بد را کاهش می دهد و در ساقه‌های کرفس وجود دارد. کرفس با بالا بردن ترشح اسید صفرا کمک می‌کند تا کلسترول بد از بدن دفع شود. بنا به تحقیقات دانشگاه شیکاگو، ‌خوردن ۲ ساقه کرفس در روز سطح کلسترول را تا ۷ واحد کم می‌کند.

image معرفی و آموزش پخت بهترین غذاها برای لاغری سریع جدید و موثر

سالاد سفید

T A K F A R S

مواد لازم:

مغز کرفس: یک عدد

مغز کاهو: ۲ عدد

سیب‌زمینی استانبولی: ۳۵۰ گرم

پیازچه: ۸ عدد

خیارشور: ۴ عدد

مایونز: ۴ قاشق غذاخوری

لیموترش،نمک و فلفل: به مقدار لازم

روش تهیه:

مغز کرفس، کاهو، پیازچه و خیارشور را جدا و در قطعات کوچک و یک اندازه خرد کنید. هر کدام از این مواد خردشده را به شکل یک ردیف کاملا جداگانه روی هم قرار دهید. دقت کنید که در تهیه سالاد کرفس درست کردن سس یک مرحله مهم است. برای تهیه سس آن باید ۴ قاشق مایونز را با لیموترش تازه، نمک و فلفل مخلوط کنید؛ به همین سادگی سس خوش‌طعم شما آماده می‌شود و فقط کافی است آن را روی سالاد بریزید.

تک فارس www.takfars.ir

‌ عمل هضم را آسان می‌کند

اگر به فیبر موجود در کرفس عادت ندارید و گوارش‌تان را دچار مشکل می‌کند،‌ گرفتن آب آن بهترین راه برای عقب نماندن از معجزه آن است. هنگام آبگیری مواد خاص موجود در فیبرهای کرفس خارج می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود که آب کرفس ملین باشد و به برطرف شدن یبوست هم کمک کند. این ماده همین‌طور برای سیستم اعصاب بدن خاصیت آرامبخشی دارد.

image معرفی و آموزش پخت بهترین غذاها برای لاغری سریع جدید و موثر

آیس سلری

مواد لازم برای ۴ نفر:

ساقه کرفس: ۱۰۰ گرم

آب گوجه‌فرنگی: یک فنجان پر

آب پرتقال تازه: یک فنجان

شکر: یک قاشق مرباخوری

یخ: نصف لیوان

تکفارس

روش تهیه:

برای درست کردن این اسموتی خوشمزه نیز باید از میکسر استفاده کنید،‌ مواد را درون پارچ میکسر ریخته و به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط کنید. با یک قاشق کوچک آن را تست کنید تا ا زخوشمزه شدن آن مطمئن شوید،‌ برای تزیین لیوان از گوجه‌فرنگی مینیاتوری (کوچک) و کرفس استفاده کنید تا از دیدن آن نیز لذت ببرید.

‌ بی‌خوابی را کم می‌کند

مواد معدنی و چربی‌های ضروری موجود در آب کرفس برای سیستم اعصاب بدن خاصیت آرامبخشی دارد و همین موضوع باعث می‌شود که یکی از پیشنهادهای موثر زمان بی‌خوابی باشد. مقدار منیزیم بالایی که در آب کرفس وجود دارد،‌ باعث احساس آرامش و در نتیجه خواب‌آلودگی می‌شود.

image معرفی و آموزش پخت بهترین غذاها برای لاغری سریع جدید و موثر

آب کرفس با لیمو

مواد لازم برای ۴ نفر:

آب کرفس: ۱ لیوان

لیمو ترش: ۲ عدد

روش تهیه:

takfars.ir

به‌راحتی فشار دادن نیمه یک لیموترش در لیوان آب کرفس‌تان را بیش از پیش سرشار از ویتامین C‌ کنید.

‌ لاغرتان می کند

نوشیدن یک لیوان آب کرفس طی یک روز باعث می‌شود که کمتر هوس شیرینی‌جات به سرتان بزند. با خوردن همان یک لیوان آب کرفس احساس سیری به شما دست می‌دهد و اشتهایتان هم کمتر می‌شود.

image معرفی و آموزش پخت بهترین غذاها برای لاغری سریع جدید و موثر

سالاد کرفس با پیازچه

مواد لازم:

مرغ پخته‌شده: ۲ پیمانه

ساقه کرفس خردشده: ۲ پیمانه

ذرت پخته‌شده: یک پیمانه

خیارشور: ۲۰۰ گرم

تک فارس آی آر

پیازچه خردشده: یک پیمانه

سس مایونز و ماست چکیده: از هر کدام دوسوم پیمانه

نمک و فلفل: به میزان لازم

روش تهیه:

کرفس، خیارشور و پیازچه را حلقه‌ای خرد کرده، مرغ را مکعبی کوچک برش بزنید و ذرت را هم اضافه کنید. سس مایونز و ماست چکیده را با همه مواد مخلوط کرده، نمک و فلفل بزنید.

‌ التهاب را از بین می‌برد

پلی استیلین موجود در کرفس التهاب را برطرف می‌کند و درد را تسکین می‌دهد. این ماده در درمان آرتریت روماتوئید،‌ استئو آرتریت،‌ نقرس،‌ آسم و برونشیت موثر است. ماده مغذی دیگری هم به نام لتونین وجود دارد که با مهار کردن علت التهاب مفصلی (TNF-alpha) خاصیت ضد التهابی خود را نشان می دهد. بهترین راه خوردن کرفس و حفظ خاصیت آن نوشیدن روزانه یک لیوان آب آن است.

image معرفی و آموزش پخت بهترین غذاها برای لاغری سریع جدید و موثر

میکس ویتامینه

مواد لازم :

TakFars

خیار: یک عدد (کوچک)

تربچه: ۲ عدد

کاهو: ۲ یا ۳ برگ

گلابی: یک عدد (بزرگ)

ساقه کرفس: ۲ عدد

یخ: ۵ یا ۶ مکعب

روش تهیه:

خیار را به صورت عمودی برش داده،‌ به ۴ قسمت تقسیم کنید و ۳ قسمت آن را در پارچ میکسر ریخته. سپس همراه تربچه، گلابی و کرفس آن را میکس کنید. یخ‌ها را درون لیوان بریزید و نوشیدنی را داخل لیوان ریخته و با خیار و تربچه خردشده آن را تزیین کنید. سالاد را با نی بنوشید!

برای باروری بیشتر

آب کرفس نارسایی جنسی را برطرف می‌کند. این نوشیدنی با تحریک سیستم جنسی مثل یک دارو عمل می‌کند. ترکیبات این نوشیدنی با تحت تاثیر قرار دادن هورمون ها سیستم را تقویت می کند.

تک فارس

image معرفی و آموزش پخت بهترین غذاها برای لاغری سریع جدید و موثر

سالاد مرغ و کرفس

مواد لازم برای ۴ نفر:

‌ سینه مرغ: یک عدد، ‌آبپز

مغز کرفس: ۱۰۰ گرم

برگ کرفس: ۳ قاشق، ساطوری

پیازچه: ۵ عدد

فلفل سبز تند: ۲ عدد

بادام پرک: ۳۰ گرم

بادام زمینی:‌ ۵۰ گرم، ‌چرخ‌کرده

www.takfars.ir

مایونز: ۱۰۰گرم

آبلیمو: ۴ قاشق

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

روش تهیه:

سینه مرغ را از استخوان جدا کرده و خرد کنید،‌ سپس آن را به همراه همه مواد در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید. سالاد را حداقل یک ساعت در یخچال بگذارید تا طعم‌ها با هم مخلوط شود.

‌ سنگ کلیه را دفع می‌کند

آب کرفس یکی از بهترین دفع‌کننده‌های سموم بدن است. این نوشیدنی با زیاد کردن ادرار حتی می‌تواند سنگ کیسه صفرا را دفع کند. پس اگر سنگ کلیه یا صفرا دارید یا حتی در گذشته از آن رنج می‌بردید نوشیدن آب کرفس را در برنامه روزانه‌تان قرار بدهید. در این صورت شما می‌توانید از به وجود آمدن دوباره سنگ کلیه هم جلوگیری کنید.

image معرفی و آموزش پخت بهترین غذاها برای لاغری سریع جدید و موثر

سالاد رژیمی

مواد لازم:

T A K F A R S

قارچ: ۴۰۰ گرم

کنسرو نخودفرنگی:‌ یک قوطی

گوجه‌فرنگی:‌ یک عدد

ذرت:‌ ۱۰۰ گرم

پیازچه: ۲۰ عدد

خیار: یک عدد

جعفری خردشده: ۵ قاشق غذاخوری

لیموترش: یک عدد

کرفس: یک ساقه

روغن زیتون، نمک و فلفل: به میزان لازم

تک فارس www.takfars.ir

روش تهیه:

ابتدا قارچ و پیازچه را خرد کرده و با ذرت، نخودفرنگی و جعفری مخلوط می‌کنیم. سپس به آن کمی روغن زیتون، نمک و فلفل اضافه کرده و با گوجه‌فرنگی، خیار و ساقه کرفس تزیین می‌کنیم.

‌ فشارخون را پایین می‌آورد

اولین بار چینی‌ها خاصیت پایین آوردن فشارخون کرفس را تشخیص دادند. تحقیقاتی که در نتیجه آنها مشخص شد مصرف روزانه آب کرفس به مدت یک هفته به صورت ناشتا می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند. وجود ماده‌ای به نام phtalides باعث شل شدن ماهیچه‌های اطراف سرخرگ‌ها می‌شود و در نتیجه خون بیشتری از آنها عبور می‌کند. این اتفاق استرس را هم کاهش می‌دهد. جالب اینجاست که خوردن زیاد آب کرفس فشارخون را نمی‌اندازد و فقط آن را به حد نرمال می‌رساند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر