تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی نوشیدنی هایی که برای سلامتی مفید یا مضر هستند

image معرفی نوشیدنی هایی که برای سلامتی مفید یا مضر هستند

آب لیمو و فلفل هندی

این نوشیدنی از رژیم master cleanse (رژیم غذایی لیموناد)، به نظر من تقریبا شبیه یک لیموناد تند است. با وجود آب لیمو، شربت افرا و کمی فلفل هندی، به نظر می رسد این نوشیدنی به جز مقدار کمی ویتامین C، مزایای سلامتی دیگری ندارد.

آب کاکتوس

آب کاکتوس از میوه کاکتوس گلابی خاردار تهیه می شود، نه مستقیما از خود کاکتوس. آب کاکتوس دارای آنتی اکسیدان است اما یک نگاه سریع به برچسب حقایق تغذیه ای نشان می دهد که قسمت اعظم این نوشیدنی، کربوهیدرات می باشد. در حالی که امتحان کردن یک چیز جدید، ایرادی ندارد اما انگار تقریبا دارید آب طعم دار می نوشید.

تکفارس آی آر

آب نارگیل

این نوشیدنی به علت محتوای پتاسیم بالایی که دارد، یک جایگزین محبوب دیرینه برای نوشیدنی های ورزشی است و در بالای لیست نوشیدنی های سالم قرار دارد. آب نارگیل در وسط نارگیل سبز و جوان وجود دارد و این روزها با همه چیز از انبه گرفته تا شکلات طعم دار می شود. (مراقب کالری های اضافی از طعم دهنده های افزوده باشید).

آب نارگیل می تواند با فراهم کردن هیدراتاسیون کافی و پتاسیم، به جلوگیری از گرفتگی های عضلانی کمک کند اما نسبتا کم سدیم است (سدیم، یک الکترولیت مهم است که بعد از یک تمرین سخت، حتما باید جایگزین شود.) بهترین کاری که می توانید انجام دهید، آن است که برای کمک به جایگزینی الکترولیتها پس از یک تمرین سخت، آب نارگیل را همراه با مواد غذایی که حاوی پتاسیم و سدیم هستند، مصرف کنید. مانند موز و کره بادام زمینی (نه یک نوع بدون نمک) یا ماست.

آب آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به خاطر خاصیتش در تسکین دادن پوست سوخته، معروف است اما به سختی می توان گفت که آب آلوئه ورا به همان اندازه برای بدن شما مفید خواهد بود. ادعاهایی وجود دارد که می گوید آب آلوئه ورا حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدانهاست که برای سلامت شما مفیدند اما برچسب روی این نوشیدنی، حمایت چندانی از این ادعا نمیکند. آب آلوئه ورا در مقایسه با سایر نوشیدنی، فاقد الکترولیتهایی مانند سدیم و پتاسیم است اما با این حال می تواند یک جایگزین نشاط بخش برای آنچه که معمولا می نوشید، باشد.

www.takfars.ir

آب افرا

آب افرا، تمام مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی که این آب حاوی آن است را تبلیغ میکنند، اما روی برچسب حقایق تغذیه آن، به جز قند و ۳۰ تا ۵۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه منگنز، چیزی بیشتری به چشم نمیخورد. منگنز در تولید کلاژن، کنترل قند خون و سلامت استخوان مفید است. با این حال تقریبا همان مقدار منگنز را می توان در یک فنجان توت فرنگی یا برگ چغندر یافت. به طور کلی به نظر می رسد آب افرا (عصاره درخت افرا که معمولا شربت افرا از آن ساخته می شود) چیزی بیش از قند و مقداری طعم دهنده نباشد. در حالی که ممکن است بخواهید در آنچه که هر روز میخورید، تغییر ایجاد کنید اما پشتیبانی علمی کمی در مورد تمام مزایای سلامتی روی این برچسب ها وجود دارد.

آب هندوانه

آب هندوانه، محبوب تر از همیشه است، چون مشخص شده این میوه دارای محتوای پتاسیم بالا، لیکوپن، ویتامین C و البته آب می باشد (۹۳% هندوانه از آب تشکیل شده است). تمام این ویژگی ها، هندوانه را به یک انتخاب سالم تبدیل میکند. اگر خود هندوانه در دسترس تان نیست، آب آن نیز تقریبا به اندازه خود هندوانه مفید است. به یاد داشته باشید که ۲۸ گرم از آن، ۶۰ کالری دارد که اگر توجه نکنید و در مصرفش افراط نمایید، کالری های اضافه اش به سرعت روی هم انباشته می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر