تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی موارد استفاده جالب و کاربردی خمیر دندان

حذف ساییدگی از کفش با خمیر دندان

یک خمیر دندان کوچک می تواند کار شگفت انگیزی برای از بین بردن ساییدگی کفش چرم انجام دهد. کافی است یک مقدار خمیر دندان را روی قسمت ساییده شده ریخته و با یک پارچه نرم روی آن بکشید. سپس با یک پارچه ی مرطوب آن را پاک کنید، حال چرم به نظر جدید می رسد. از این روش برای کفش های دیگر خود نیز می تواند استفاده کند.

کلیدهای پیانو خود را پاک کنید

آیا قطعات پیانو شما که از جنس عاج است چرک شده است؟ آنها را با خمیردندان و مسواک پاک کنید، سپس با پارچه ی مرطوب آن را پاک کنید. هر چه باشد این کلیدها از عاج فیل است و خمیردندان را حس میکند. همچنین خمیردندان به خوبی می تواند کلیدهای پلاستیکی پیانوهای مدرن را نیز تمیز کند.

کفشهای ورزشی خود را تمیز کنید

تکفارس آی آر

آیا میخواهید بخش لاستیکی کفش های کتانی خود را تمیز و سفید کنید؟ خمیردندان را با یکمسواک قدیمی روی کفش بمالید و پس از خشک شدن، خمیردندان را با پارچه مرطوب تمیز کنید.

با خمیردندان اتوی خود را تمیز کنید

ساینده خفیف موجود در خمیردندانی که ژله ای نباشد، بهترین شانس شما برای تمیز کردن صفحه اتو است. خمیردندان را به صفحه خنک اتو بمالید، سپس با دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

بوی بد شیشه شیر بچه را از بین ببرید

بطری های کودک ناگزیر بوی بد شیر ترش شده را می دهد. اما خمیردندان بو را در یک لحظه از بین می برد، فقط کافی است بر روی مسواک قدیمی زده و شیشه شیر را با آن بشویید سپس آن را کاملا با آب شستشو دهید.

www.takfars.ir

جلوگیری از مه گرفتگی عینک

آیا شما نجاری، اسکی و یا غواصی انجام میدهید؟ هیچ چیز بدتر و گاهی اوقات خطرناک تر از عینک مه گرفته نیست. جلوگیری از مه گرفتگی عینک، خمیردندان روی آن بمالید و سپس شیشه ها را با دستمال پاک کنید.

جلوگیری از بخار گرفتن آینه حمام

این اصلا جالب نیست که وقتی در حمام هستید و میخواهید اصلاح کنید، نتوانید صورت خود را بصورت واضح در آینه ببینید. دفعه بعد که میخواهید به حمام بروید، قبل از بخار گرفتن حمام آینه را با خمیردندان غیر ژلی پاک کنید. این باعث می شود هنگامی که در حمام هستید آینه بخار نگیرد و خود را به خوبی در آینه ببینید.

حمام و آشپزخانه خود را با خمیردندان درخشان کنید

درست است که پاک کننده های بسیار خوبی برای تمیز کاری طراحی شده اند تا این مکان ها را تمیز و درخشان کنند، اما اگر شما هیچ تمیز کننده ای دم دست نداشته باشید، می توانید از ساینده های خوب موجود در خمیردندان غیر ژله ای برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه استفاده کنید. خمیردندان را با اسکاج یا هر ساینده دیگر روی سطوح مورد نظر پخش کنید و سپس با پارچه نرم و خشکی آن را خشک کنید.

پاک کردن مداد رنگی از روی دیوارها

آیا بچه های تان با مداد رنگی روی دیوار آثار خلاقانه کشیده اند؟. نگران نباشید، آستین های خود را بالا زده و با یک خمیردندان غیر ژله ای و با یک دستمال و یا فرچه آنها را پاک کنید. خمیردندان را بر روی دیوار بکشید و شروع به تمیز کردن کنید. ساینده خوب موجود در خمیر دندان، هر نوع مداد رنگی را از بین می برد، دیوار را با آب تمیز کنید.

پاک کردن لکه های جوهر یا رژ لب از روی پارچه

آیا جوهر خودکار در جیب پیراهن مورد علاقه شما ریخته است؟ خمیردندان ممکن است بسته به نوع پارچه و جوهر بتواند آن را پاک کند، اما حتما قبل از دادن پیراهن به سطل زباله سعی کنید آن را امتحان کنید. خمیردندان غیر ژله ای را روی لکه بمالید و پارچه را بشویید سپس با آب شستشو دهید، آیا برخی از جوهر ها بیرون آمده اند؟ عالی است، چندین بار این کار را تکرار کنید تا زمانی که از جوهر خلاص شوید. همین روند برای رژ لب نیز کار میکند. برای لکه قهوه نیز ممکن است کارساز باشد.

تک فارس

از بین بردن جوش ها با خمیردندان.

خمیردندان بدون ژل و غیر سفید کننده را بر روی جوش مورد نظر قرار دهید و بگذارید تا صبح خشک شود (چند ساعت روی پوست بماند). خمیر دندان جوش را از بین می برد و چربی آن را جذب میکند. این درمان بهترین راه برای جوش هایی است که روی سر در می آیند. احتیاط: این روش ممکن است پوست های حساس را تحریک کند.

بوی بد دستها را از بین می برد

مواد تشکیل دهنده خمیردندان همانطور که بوی بد دهان شما را از بین می برند بر روی دست ها نیز کار خواهند کرد. اگر به چیز بدبویی دست زده اید، دست های خود را با خمیر دندان بشویید و از بوی عالی آن لذت ببرید.

از بین بردن خارش پوست در اثر نیش حشرات

مقداری خمیردندان را روی محل گزش قرار دهید به طوری که اندازه یک سکه دور نیش را بپوشاند، تا از خارش جلوگیری کند. همچنین این روش باعث خنک کردن سوختگی های پوست شما می شود.

پاک کردن لکه از روی فرش

با استفاده از یک مسواک یا اسفنج، خمیردندان را روی لکه فرش بکشید، سپس با آب آن را بشویید و تا زمانی که لکه ها وجود دارند، این کار را تکرار کنید.

خراش های کوچک صفحه گوشی را از بین ببرید

خمیردندان را روی جلو و یا پشت موبایل خود و یا هرجا که خش وجود دارد بمالید و یه خوبی آن را پخش کنید. خمیردندان برای کاهش خراش ها عالی عمل میکند و صفحه نمایش گوشی شما بسیار بهتر خواهد شد.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر