تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی عادت های بد آدم ها و شیوه ترک آنها

image معرفی عادت های بد آدم ها و شیوه ترک آنها

جلب توجه کردن

هیچ کس شما را بری لباس ها، ماشین، مایملک، عنوان یا معلومات و هنرهایتان دوست ندارد. آنها چیزهایی هستند که شما دارید و مردم شاید آنها را دوست داشته باشند اما به این مفهوم نیست که شما را دوست دارند.

البته شاید ظاهر قضیه این طور به نظر برسد که آنها برای این موارد شما را دوست دارند اما ظاهر مسایل کاملا بی مفهوم و بی اساس است. رابطه ای که مبتنی بر بر ذات شما نباشد، رابطه ای واقعی نیست. رابطه های واقعی شما را خوشحال تر میکند. و شما فقط زمانی می توانید یک رابطه حقیقی ایجاد کنید که به دنبال تحت تاثیر گذاشتن دیگران و جلب نظر نباشید و بیشتر روی آن چیزی که واقعا هستید، تمرکز کنید.

چسبیدن

تکفارس آی آر

شما وقتی از چیزی می ترسید یا احساس ناامنی میکنید، محکم به چیزهایی می چسبید که می شناسید، حتی اگر آن موارد برایتان خوب نباشند. وجود نداشتن ترس و ناامنی دلیلی برای خوشحال بودن نیست، بلکه فقط این احساسات بد وجود ندارند.

نگهداشتن و چسبیدن به چیزهایی که فکر میکنید لازم دارید به معنای شاد بودن نیست. آنها را رها کنید و مطمئن باشید، می توانید به آنچه که میخواهید برسید. حتی اگر در به دست آوردن چیزهایی که میخواهید موفق هم نبودید، اما تلاش شما برای رسیدن به اهدافتان احساس بهتری به شما در مورد خودتان می دهد.

حرف دیگری را قطع کردن

قطع کردن حرف دیگران فقط یک کار گستاخانه نیست. وقتی شما حرف کسی را قطع میکنید، در واقع به او می گویید:من به حرف تو گوش نمی کنم، من می دانم که چه می خواهی بگویی یا من به حرف تو گوش می کنم اما تصمیم دارم آنچه می خواهم را بگویم.

آیا دوست دارید دیگران دوستتان داشته باشند؟ با دقت به حرف های آنها گوش کنید. برای اینکه مطمئن شوید حرف های آنها را درست متوجه شده اید، سوال بپرسید. آنها برای این کار از شما قدردان خواهند بود و دوستتان خواهند داشت و این مساله به شما هم احساس خوبی می دهد.

www.takfars.ir

ناله کردن

کلماتی که از دهان شما خارج می شوند، بسیار تاثیرگذار، به خصوص روی خود شما هستند. نالیدن از مشکلات نه تنها به شما کمک نمیکند که اوضاع را بدتر هم میکند. اگر کاری اشتباه پیش می رود، با اعتراض و غر زدن وقت خود را تلف نکنید. انرژی خود را برای بهبود شرایط صرف کنید. حتی اگر در مورد کارها بنالید هم باید بالاخره آن را انجام دهید. پس بهتر نیست وقت و انرژی خود را هدر ندهید؟

سعی کنید در مورد مشکلات حتی با خودتان هم صحبت نکنید. بیشتر صحبت های خود را روی یافتن راهکار مناسب برای حل مشکل معطوف کنید. همین روند را با دوستان و همکاران خود نیز پیش بگیرید. فقط یک شانه برای گریه کردن آنها نباشید. دوستان به دوستان اجازه اعتراض و ناله کردن نمی دهند. دوستان به یکدیگر کمک میکنند تا زندگی خود را بهتر کنند.

کنترل کردن

حتی اگر مدیر، غول صنعت یا یک کارمند ساده باشید، تنها چیزی که می توایند واقعا کنترل کنید، خودتان هستید. هنگامی که تلاش میکنید دیگران را کنترل کنید، در واقع اعلام میکنید شما، اهدافتان، رویاهایتان و حتی نظراتتان بسیار مهم تر از مال دیگران است. در ضمن، کنترل کردن فقط یک راهکار کوتاه مدت و موقتی است زیرا کنترل با ترس، فشار، تایید یا اجبار همراه است که هیچ کدام از اینهاحس خوبی به شما نمی دهد.

سعی کنید افرادی را پیدا کنید که با فاز فکری شما هماهنگ هستند. آنها بیشتر و صادقانه تر کار میکنند و رابطه بهتری با شما خواهند داشت. به این ترتیب شما و آنها خوشحال خواهید بود.

انتقاد کردن

شاید تحصیلات بالاتر، تجربه، پول و موفقیت های بیشتری داشته باشید اما اینها دلیل نمی شود که باهوش تر، بهتر یا فهمیده تر باشید. اینها شما را شما می سازند: خاص، بی همتا، منحصر به فرد اما در انتها فقط شما هستید. همه افراد با هم فرق دارند. هیچ کدام بهتر یا بدتر نیستند، بلکه فقط با هم فرق دارند. به جای انتقاد کردن و دنبال عیب گشتن، به این تفاوت احترام بگذارید. در این حالت همه احساس بهتری خواهند داشت.

موعظه کردن

انتقاد کردن یک برادر دارد. نام آن نصیحت است. پدر هر دو آنها قضاوت کردن است. وقتی کارهای درستی انجم می دهید و تصمیمات درستی می گیرد، شاید این شبهه به وجود بیاید که شما بیشتر از دیگران می فهمید و بخواهید نظرات خود را به دیگران اعمال کنید. اگر به جای اصولی صحبت کردن، با قطعیت حرف بزنید، مردم صدای شما را می شنوند اما به آن گوش نمیکنند. این مساله می تواند موجب ناراحتی شما بشود و کمتر احساس شادی داشته باشید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر