تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

Lenovo Tab 3 7 Essential

قیمت در حدود ۲۹۰,۰۰۰ تومان با گارانتی گرین

image معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

طراحی و ساخت: اولین و ارزان ترین تبلت لیست این دوره ما از برند لنوو انتخاب شده است. این تبلت در بعد طراحی بسیار ساده و ی دست است که ویژگی های بسیاری را از نسل قبلی خود به عاریه گرفته است. کیفیت مواد مورد استفاده هم متوسط است و چندان بالا به حساب نمی‌آید. در حالت کلی این تبلت با توجه به قیمتش ساخت خوب و کیفیت متوسطی دارد که شاید بتواند برای استفاده دم دستی و مطالعه کتاب مناسب باشد و نه به عنوان محصولی که تحت شرایط محیطی سختی قرار می‌گیرد.

سخت افزار: سخت افزار تشکیل دهنده این تبلت هم مانند گروه قیمتی آن است و در ساخت آن از پردازنده ۴ هسته با فرکانس ۱.۳ گیگا هرتز MT8152 شرکت مدیاتک استفاده شده که شاید در مدل هایی که شما می‌خرید نوع پردازنده متفاوت باشد. این پردازنده به همراه ۱ گیگا بایت RAM می‌تواند امتیازی در حدود ۱۸ هزار را در نرم افزار آنتوتو کسب کند که نشان از قدرت آن دارد که برای انجام بازی های گرافیکی مناسب نیست و شاید تنها شبکه های اجتماعی، مطالعه کتاب و مرور وب سطح پایین مناسب آن باشد.

تکفارس آی آر

دوربین، نمایشگر و حافظه: دوربین های مورد استفاده نیز ۲ مگاپیکسل در پشت و VGA در جلو هستند که صرفاً نام دوربین را یدک می‌کشند و به شما پیشنهاد می‌کنم اگر اعصابتان را دوست دارید حساب ویژه ای روی آنها باز نکنید. در کنار موراد فوق نمایشگر این تبلت کیفیت خوبی دارد و زاویه دید آن مناسب است. نمایش رنگ ها هم مناسب هستند و شاید بهترین نقطه این تبلت نمایشگر با کیفیت آن باشد. حافظه دستگاه نیز ۸ گیگا بایت است که کاربر می‌تواند حسب نیاز آن را تا ۶۴ گیگا بایت دیگر نیز افزایش دهد.

قابلیت های ارتباطی و چند رسانه ای: تبلت انتخابی ما درگاه سیم کارت ندارد ولی اگر شما بخواهید مدلی با قیمت حدود ۶۰ هزار تومان گرانتر نیز در بازار موجود است که دارای این درگاه است و می‌توانید آن را سفارش دهید. البته طبیعیست که این تبلت از ارتباط های وای فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند و در کنار آن با توجه به بلندگوهای مناسبی که دارد و میکروفون با کیفیت، می‌توان برای امور چند رسانه ای گزینه ای مناسب باشد.

باتری و نرم افزار: باتری تبلت ظرفیت ۳۴۵۰ میلی آمپر ساعتی دارد و می‌تواند در استفاده ترکیبی یک روز کامل دوام بیاورد ولی در هنگام تماشای فیلم HD این زمان به ۷ ساعت تقلیل پیدا می‌کند. یکی از نقاط مثبت دیگر این تبلت اندروید ۶.۰ آن است که با عرضه بروزرسانی توسط لنوو قابل دسترس است. البته رابط کاربری تبلت بسیار ساده و نزدیک به اندروید خام است و همین مورد نیز باعث سرعت مناسب آن شده است.

نکات مثبت:

ظاهر زیبا و طراحی مینیمال

www.takfars.ir

قیمت مناسب

نمایشگر و بلندگوهای مناسب

نکات منفی:

سخت افزار نه چندان قدرتمند

▪▪▪▪

ASUS ZenPad C 7.0 Z170CG-16GB

قیمت در حدود ۳۸۰,۰۰۰ تومان با گارانتی یک ساله یاس جهان

image معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

طراحی و ساخت: اسوس در سال ۲۰۱۵ سری تبلت های FonePad و MeMoPad خود را بازنشسته کرده و سری ZenPad را به بازار ارائه کرده که در نگاه کلی این محصولات از لحاظ ساختار شباهت های بسیار زیادی به مدلهای هم نام خود در FonePad و MeMoPad دارند. در این مورد میخواهیم به صورت خلاصه به شما بگوییم که با زن پد سی ۷ شما با یک محصول بسیار خوش ساخت و با کیفیت روبرو هستید که وقتی آن را در دست بگیرید واقعاً حس خوبی خواهید داشت. بدنه تبلت هم از جنس پلاستیک با کیفیت است ولی پلاستیکی با در دست گرفتن آن قطعاً حس خوبی خواهید داشت.

سخت افزار: مانند تبلت های دیگر اسوس این تبلت هم از پردازنده های اتم اینتل استفاده می‌کند ولی این بار سری جدید Atom X که در این تبلت پردازنده x3-C3230 را می‌بینیم که در کنار پردازنده گرافیکی ARM Mali-450MP4 ترکیب بسیار خوب و البته کارایی را در رنج پایین رده های بازار رقم میزند؛ به نحوی که زن پد شما می‌تواند برای فعالیت های روزانه بسیار راحت و بی دغدغه همراهی تان کند و شاید فقط بازیهای گرافیکی سنگین باشند که این تبلت جلوی آنها برای شما مشکل زا شود و کمی لگ را در هنگام اجرا، از خود نشان دهد. از نگاه اعداد و ارقام که به این پردازنده نگاه کنیم با وجود حافظه رم یک گیگابایتی، این تبلت امتیاز در حدود ۲۰۰۰۰ را در نرم افزار AnTuTu 5.7 کسب میکند که در رنج قیمتی خود مطلوب به نظر می‌رسد.

تک فارس

دوربین، نمایشگر و حافظه: دوربین پشتی ۲ مگاپیکسلی و دوربین جلوی VGA این تبلت هم ساختاری کار راه انداز هستند که چندان نمیتوانید دید حرفه ای به آنها داشته باشید ولی می‌توانیم بگوییم که هر چند کم، ولی میتوانند به نسبت هزینه ای که برای تبلت خود پرداخته اید شما را راضی نگه دارد. در قسمت نمایشگر یکی از بهبود های خوب به نسبت سری های سالهای قبل اتفاق افتاده و آن هم استفاده از نمایشگر های IPS در این تبلت است که علی رغم رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ برای فعالیت هایی چون کتاب خواندن، مرور وب و شبکه های اجتماعی میتواند بسیار مناسب باشد. البته اسوس به صورت پیش فرض نرم افزار کنترل تُن رنگ نمایشگر را روی سیستم عامل این تبلت قرار داده که میتواند برای کنترل نمایشگر جهت کمتر فشار آوردن به چشمان شما در هنگام مطالعه طولانی مدت بسیار به کار آید. حافظه ۱۶ گیگا بایتی که حدود ۱۱.۵ گیگابایت آن در دسترس هست به همراه در گاه حافظه microSD هم می‌تواند فضای مورد نظر شما برای ذخیره اطلاعات باشد.

قابلیت های ارتباطی و مالتی مدیا: این تبلت از دو سیم کارت با سایز میکرو پشتیبانی میکند و ارتباط ۳G هم می‌تواند در صورت لزوم شما را به شبکه اینترنت وصل کند و البته این را هم فراموش نکنید که از تبلت خود می‌توانید به صورت کامل مانند یک گوشی تلفن همراه نیز استفاده کنید. ارتباط های Miracast و USB-OTG هم از امکاناتی است که برای علاقمندان آنها میتواند بسیار کارا باشد. در قسمت چند رسانه ای هم استفاده از اسپیکر های DTS-HD در این تبلت تجربه صدای خوبی را به شما می‌دهد که با نرم افزارهای پلیر ویدئویی و صوتی از این لحاظ با یک تبلت بسیار مناسب روبرو خواهید بود.

باتری و نرم افزار: باتری ۱۳ وات ساعتی مورد استفاده در این تبلت هم بنا بر قول شرکت بین ۸ تا ۹ ساعت میتواند در عملکرد ترکیبی به صورت مداوم شما را همراهی کند که به طبع هرچه بیشتر از آن کار بکشید این عدد پایین تر می‌آید. در بخش نرم افزار شما با اندروید ۵.۰.۲ روبرو هستید که با رابط کاربری بسیار زیبا و روان ZenUI اسوس همراه شده و اندروید نسبتاً خالص با انواع نرم افزارهای مهم و کاربردی اختصاصی اسوس برای شما جای خالی امکانات خاص را باقی نمی‌گذارد. در مورد زبان فارسی این تبلت هم باید بگویم که فقط ذکر فارسی شدن برای چند مورد را در این تبلت نمی‌بینیم و در زن پد سی زبان شیرین پارسی به صورت کامل و بدون کوچکترین مشکلی پشتیبانی می‌شود.

نکات مثبت:

بدنه بسیار با کیفیت و خوش ساخت

سیستم عامل اندروید ۵.۰.۲ با رابط کاربری ZenUI و امکانات بسیار کاربردی اسوس

پشتیبانی از دو سیم کارت و ارتباط ۳G

باتری قدرتمند و زمان شارژ دهی مناسب

نکات منفی:

دوربین با کیفیت نسبتاً پایین

T A K F A R S

پردازنده دستگاه می‌توانست قدرت بیشتری داشته باشد

▪▪▪▪

Lenovo TAB 2 A8-50LC

قیمت در حدود ۴۴۰,۰۰۰ تومان با گارانتی سازگار

image معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

طراحی و ساخت: با تبلتی با طراحی بسیار ساده روبرو هستیم. به صورت کلی طراحی این تبلت چندان نکته خاصی ندارد و مواد مورد استفاده در ساخت بدنه هم از پلاستیک با جنس متوسطی هستند که می‌توانند بیشتر برای افرادی مناسب باشند که زیاد اهل ظاهر تبلت خود نیستند ولی به هر حال باید بگوییم که رنگ های متنوع بدنه و همین طراحی ساده نیز می‌تواند طرفداران خاص خود را داشته باشد.

سخت افزار: تبلت آ ۸ دارای دو مدل است که نسخه LTE که مد نظر ماست از پردازنده MT8735 ساخت شرکت تایوانی مدیاتک استفاده می‌کند که پردازنده ای ۴ هسته با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز خواهد بود. این پردازنده در کنار یک گیگا بایت حافظه RAM و پردازنده گرافیکی ARM Mali-T720MP2 می‌تواند در نرم افزار AnTuTu نسخه ۵.۷.۱ امتیازی در حدود ۲۸۰۰۰ را کسب کند که در این رنج قیمتی مناسب خواهد بود و با استفاده از آن می‌توانید خیال آسوده ای بابت مرور صفحات وب و تماشای ویدئو های تا رزولوشن FullHD داشته باشید و البته این مورد را در نظر داشته باشید که اجرای بازیهای با گرافیک بالا، تبلت آ۸ را به شدت به زحمت خواهد انداخت و شاید بهتر باشد در این مورد کمی با تبلت خود مدارا کنید.

دوربین، نمایشگر و حافظه: دوبین ۵ مگاپیکسلی در پشت و ۲ مگاپیکسلی در جلوی این تبلت نیز کیفیت چندان خوبی ندارند و شاید اگر همه شرایط عکسبرداری برای آنها مناسب باشد بتوانید بگویید که عکس های شما کیفیت خوبی دارند و در غیر این صورت به همان جمله معروف میرسیم که دوربین تبلت ها تنها ابزارهای کار راه انداز هستند و باید سطح انتظارات را از آنها پایین نگه داشت. متأسفانه نکته منفی دیگر این تبت نمایشگر آن است که علی رغم رزولوشن نسبتاً مناسب ۱۲۸۰ در ۸۰۰ این تبلت و فناوری IPS برای سایز ۸ اینچی آن، در بُعد کیفیت رنگ های نمایش داده شده چندان جالب نخواهد بود و تُن رنگ های زمینه همواره بیش از حد سرد هستند و میزان شفافیت نوشته ها و تصاویر شاید چندان خوب نباشد. حافظه داخلی هم به مانند دیگر رقبا ۱۶ گیگابایت در کنار اسلات حافظه تا ۳۲ گیگا بایت در این تبلت در نظر گرفته شده است.

قابلیت های ارتباطی و چند رسانه ای: پشتیبانی از اتصال پر سرعت LTE در این تبلت را می‌توانیم به فال نیک بگیریم؛ اتفاقی که در دیگر رقبای هم قیمت به سختی یافت می‌شود. جدای از این دو شیار سیم کارت این تبلت در کنار امکانات ارتباطی پایه این تبلت را از هرگونه اضافات دیگری در مورد سخت افزارهای ارتباطی بی نیاز خواهد ساخت. از بعد امکانات سخت افزاری هم باید به بلندگوهای استریو با کیفیت این تبلت اشاره کنیم که از فناوری Dolby Atoms پشتیبانی می‌کند و می‌تواند یک نکته مثبت برای آن باشد

باتری و نرم افزار: باتری تبلت آ ۸ ظرفیت ۴۲۹۰ میلی آمپر ساعتی دارد که در استفاده ترکیبی می‌تواند تا ۸ ساعت همراه کاربر باشد که با استفاده متعادل تا یک روز کامل را به خوبی پاسخگو خواهد بود. تبلت آ ۸ از سیستم عامل نسخه ۵.۰ اندروید هم که با رابط کاربری VibeUI مختص این تبلت که برای آن بهینه شده استفاده می‌کند که امکانات نرم افزاری پایه ای را دارد و یک نکته جالب در مورد آن حذف انیمیشن های محیط رابط کاربری جهت بالارفتن قدرت و سرعت سیستم عامل خواهد بود که بیش از همه چیز حس اندروید خام را به کاربر القا می‌کند

تک فارس www.takfars.ir

نکات مثبت:

قابلیت ارتباط نسل چهارم LTE

بلندگو های استریو بسیار با کیفیت

رابط کاربری سریع و روان

باتری با کیفیت و مدت شارژ دهی مناسب

نکات منفی:

نمایشگر با کیفیت متوسط

سخت افزار نه چندان قدرتمند

▪▪▪▪

ASUS ZenPad 7.0 Z370CG – 16GB

تکفارس

قیمت در حدود ۴۶۵,۰۰۰ تومان با گارانتی سازگار

image معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

طراحی و ساخت: شاید اگر بخواهیم چند مورد را درباره ویژگی های برتر این تبلت نام ببریم، اولین آنها کیفیت ساخت تبلت باشد. علی رغم اینکه در زن پد ۷ با یک بدنه پلاستیکی روبرو هستیم ولی اگر شما برای اولین بار این تبلت را در دست بگیرید به طور حتم تحت تاثیر قرار می‌گیرید که تبلتی در این رده قیمتی چنان کیفیتی داشته باشد. در مورد حس زیباشناسی هم باید بگوییم که این تبلت در قسمت جلو طرح معمولی دارد و یک نوار براق هم در کناره ها قرار گرفته که آن را هر چه زیباتر از مدلهای قبلی می‌کند در پشت تبلت هم با طراحی جدید و خاص سری زن پد روبرو هستیم که علی رغم سادگی، جدید و زیبا است.

قدرت پردازشی: این تبلت از پردازنده x3-C3230 اینتل استفاده می‌کند که میان رده محسوب می‌شود و در بنچمارک انتوتو ۶ به همراه پردازنده گرافیکی ARM Mali-450MP4 و ۲ گیگا بایت حافظه RAM، می‌تواند امتیازی در حدود ۲۰ هزار را کسب کند که البته شاید چندان جذاب نباشد. اما باید این قول را به شما بدهیم که در امور روزمره مانند مرور صفحات وب و شبکه های اجتماعی این تبلت به هیچ عنوان شما را ناامید نخواهد کرد ولی از آن انتظار اجرای بی نقص بازی های با گرافیک بالا را نداشته باشید. البته به مانند دیگر پردازنده های اتم اینتل باید این را هم بدانید که با انجام امور سنگین پردازشی پشت این تبلت هم به سرعت داغ می‌شود و برای کاهش دما بهتر است با آن کمی راحت تر برخورد کنید.

دوربین، نمایشگر و حافظه: دوربین ۸ مگاپیکسلی این تبلت هم مانند دیگر تبلت های هم رده چندان تعریفی نیست و بیشتر کار راه انداز است. البته این را به شما بگوییم که به نسبت زن پد Z170 که مدل ارزانتر است کیفیت این دوربین به مراتب بالاتر است و البته از نرم افزار بسیار خوب این دوربین هم نگذریم که الحق و الانصاف آن را نمونه کرده است. نمایشگر تبلت هم مانند دوربینش بسیار بهتر از مدل ارزانتر است و به جرات میتوان گفت که از دیگر نقاط قوت این تبلت است. نمایش رنگ ها در آن بسیار خوب و قابل قبول است و نکته خوب دیگر در مورد آن استفاده از سنسور سنجش نور محیط برای تنظیم خودکار نور زمینه نمایشگر است که البته در محیط های با تابش نور مستقیم خورشید شاید کمی خواندن متون روی آن سخت باشد. اما به هر حال باید بگوییم که با نمایشگری قابل قبول برای این رنج قیمتی روبرو هستیم. در بعد حافظه هم این تبلت ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد که ۱۱ گیگابایت آن توسط کاربر قابل استفاده است و درگاه حافظه microSD هم می‌تواند برای افزایش حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر همراه آن مورد استفاده قرار بگیرد.

قابلیت های ارتباطی و سنسورها: این تبلت در بعد ارتباطی بسیار کامل است و شاید تنها نکته منفی آن عدم پشتیبانی از شبکه های نسل ۴ باشد ولی در دیگر موارد این تبلت فقط قابلیت کمتر کاربردی برای کاربران ایرانی یعنی NFC را به همراه ندارد. البته این مورد را هم در نظر داشته باشید که از لحاظ تعدد سنسورها در رنج قیمتی این تبلت، مشابهی را نمی‌توان برای آن پیدا کرد و سنسورهای مجاورت، سنجش نور محیط، قطب نما، ژیروسکوپ و شتاب سنج را در آن خواهیم دید.

باتری و نرم افزار: اما باتری این تبلت از جمله دیگر مزایای آن است که می‌تواند در تماشای فیلم های HD تا ۹ ساعت مداوم شما را همراهی کند و برای کاربردهای عادی هم چیزی فراتر از آن و تا یک روز کامل حتماً همراهتان خواهد بود. در بعد نرم افزار هم این تبلت از نسخه ۵.۰ سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند که با رابط کاربری بسیار غنی ZenUI اسوس همراه است و هر نیازی که شما داشته باشید را برایتان به همراه دارد.

نکات مثبت:

کیفیت ساخت فوق العاده و بسیار بالا

نمایشگر با کیفیت

takfars.ir

دوربین پشتی با کیفیت مناسب

نکات منفی:

سخت افزار نسبتاً ضعیف

عدم پشتیبانی از ارتباط نسل ۴ موبایل

▪▪▪▪

ASUS ZenPad 8.0 Z380KL

قیمت در حدود ۶۲۰,۰۰۰ تومان با گارانتی آواژنگ

image معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

طراحی و ساخت: این تبلت هم به مانند اعضای دیگر خانواده زن پد در بعد طراحی بسیار نمره بالایی را می‌تواند کسب کند. استفاده از مواد مرغوب در ساخت بدنه و طراحی مناسب حاشیه ها و ظاهر تبلت همگی باعث می‌شوند تا بعد از اینکه شما این تبلت را در دستان خود بگیرید حس یک محصول با کیفیت و مناسب را داشته باشید. یک نکته جدید و بسیار جالب در مورد این تبلت امکان تعویض قاب پشتی آن است که به کاربر اجازه می‌دهد در صورت دلخواه رنگ های دیگر قاب بدنه را تهیه کند و برای تنوع از رنگ های مورد نظر دیگر برای قاب بدنه تبلت استفاده کند.

سخت افزار: شاید تنها نکته منفی این تبلت را سخت افزار نه چندان قدرتمند آن دانست. جایی که یک چیپست ۶۴ بیتی Snapdragon 410 در کنار حافظه رم ۲ گیگابایتی قرا میگیرد و می‌تواند امتیاز در حدود ۲۲ هزار را در بنچمارک اندروید ۵.۷.۱ کسب کند. این سخت افزار باعث می‌شود شما نتوانید بازیهای با کیفیت بسیار بالا را روی تبلت خود بدون مشکل اجرا کنید ولی به هر حال می‌تواند برای امور روزمره و تماشای محتوای چند رسانه ای مناسب باشد.

تک فارس آی آر

دوربین، نمایشگر و حافظه: در مورد دو دوربین ۸ و ۲ مگاپیکسلی این تبلت هم داستان به مانند قبل است و کیفیت چندان بالا نیست و شاید بهتر باشد فقط در شرایط ایده آل نوری و برای موارد غیر ضرور از دوربین زن پد ۸ استفاده کنید تا کیفیت نه چندان ایده آل آن شما را ناراحت نکند. اما به هر حال باید بگوییم که شرایط همه تبلت های هم رده در مورد دوربین همین است و شاید حتی زن پد ۸ از این لحاظ وضعیت بهتری را نیز بین رقبا داشته باشد. نمایشگر این تبلت هم با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسلی و فناوری IPS کیفیت بسیار خوبی دارد و یکی از نکات مثبت این تبلت به شمار می‌آید که اسوس در این تبلت مجموعه ای ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری را کنار هم قرار داده و این باعث به وجود آمدن یک ترکیب بسیار مناسب و ایده آل در نمایشگر زن پد ۸ شده است. در مورد حافظه هم داستان به مانند قبل است و ۱۶ گیگابایت داخلی می‌تواند با ۱۲۸ گیگابایت دیگر توسط درگاه microSD همراه شود.

قابلیت های ارتباطی و چند رسانه ای: قابلیت استفاده از شبکه پرسرعت ۴G/LTE در این تبلت نیز یک مزیت بسیار خوب به شمار می‌آید که البته برخلاف مدل ۷ اینچی این تبلت یک شیار سیم کارت بیشتر ندارد و شما با استفاده از قابلیت مکالمه آن باید در نظر داشته باشید که همه امور با همان یک سیم کارت باید انجام شود. همچنین دو بلندگوی استریو و نرم افزارهای چند رسانه ای مناسب در این تبلت نیز آن را به عنوان یک محصول مناسب در مورد قابلیت های چند رسانه ای تبدیل می‌کند.

باتری و نرم افزار: باتری تبلت های اسوس همواره یکی از نکات مثبت آنها بوده که در مورد زن پد ۸ هم داستان به همین منوال است و باتری ۱۵.۲ وات ساعتی این تبلت در عملکرد ترکیبی با قدرت زیاد می‌تواند تا ۱۰ ساعت دوام بیاورد که اگر شما کاربردهای خود را تعدیل کنید شاید این زمان بتواند به راحتی به دو روز کامل برسد. در بعد نرم افزاری هم به مانند دیگر اعضای خانواده زن پد اندروید ۵.۰ و رابط کاربری جذاب ZenUI میزبان تبلت زن پد ۸ است که معمولاً قابلیت های مناسب آن در کنار نرم افزارهای بسیار خوب و کاربردیش را می‌توان یکی از نکات مثبت تبلت زن پد دانست.

نکات مثبت:

قابلیت ارتباط نسل چهارم LTE

بدنه با کیفیت بسیار بالا و طراحی شکیل و ارگونومیک

نمایشگر با کیفیت بسیار بالا

حافظه RAM مناسب

نکات منفی:

سخت افزار نه چندان قدرتمند

TakFars

▪▪▪▪

Lenovo TAB 3 8 4G – 16GB

قیمت در حدود ۵۳۰,۰۰۰ تومان با گارانتی یک ساله آوات

image معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

طراحی و ساخت: با یکی از مقرون به صرفه ترین تبلت های بازار روبرو هستیم. این تبلت طراحی بسیار ساده ای دارد و شباهت های زیادی نیز به مدل ۷ اینچی خود دارد. بدنه تبلت از جنس پلاستیک و بدون بافت است و همین ویژگی موجب می‌شود در هنگامی که آن را در دست گرفته اید حس کنید که ممکن است از دستان شما سُر بخورد. اما ظاهر تبلت نیز بسیار ساده و البته زیباست و نوار آبی رنگی در همه رنگ های بدنه به دور آن کشیده شده که جلوه جالب و جذابی به آن می‌افزاید.

سخت افزار: پردازنده مرکزی این تبلت ۴ هسته ای و با فرکانس ۱ گیگا هرتز است و در داخل چیپست MT6753P جای گرفته که با همکاری دو گیگا بایت حافظه RAM می‌تواند امتیازی در حدود ۲۴ هزار را در نرم افزار آنتوتو کسب کند که اگرچه چندان زیاد نیست ولی می‌تواند به راحتی امور مربوط به شبکه های اجتماعی و تماشای فیلم های Full HD را پشتیبانی کند ولی میزان قدرت آن برای انجام بازی های HD چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

دوربین، نمایشگر و حافظه: دوربین های پشت و جلوی این تبلت به ترتیب ۵ و ۲ مگا پیکسلی هستند و هر دو کیفیت چندان بالایی ندارند و صرفاً تبادر کننده این واژه اند که دوربین تبلت ها بیشتر جنبه نمایشی دارد تا کاربردی. نمایشگر این تبلت از نوع IPS-LCD است که دارای زاویه دید مناسب بوده و با اندازه ۸ اینچی خود رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل را به همراه دارد. کیفیت رنگ ها در آن مناسب است و اگر بخواهید با آن به تماشای فیلم بپردازید چندان شما را اذیت نخواهد کرد. از ویژگی های خوب این تبلت مجهز بودن به سنسور سنجش نور محیط است که می‌توان به صورت خودکار نور زمینه نمایشگر ار تنظیم کند که برای شما بسیار مطلوب خواهد بود. حافظه دستگاه نیز ۱۶ گیگا بایت است که می‌تواند در صورت نیاز با درگاه micro SD تا ۶۴ گیگا بایت دیگر افزایش پیدا کند.

قابلیت های ارتباطی و چند رسانه ای: اینتبلت مجهز به درگاه سیم کارت و قابلیت برقراری ارتباط ۴G و البته تماس تلفنی است که آن را از این بعد به یک تبلت کامل بدل کرده است. بلندگوهای دستگاه نیز از تکنولوژی Dolby Atoms پشتیبانی می‌کنند که می‌توان گفت کیفیت مطلوبی دارند و با توجه به ویژگی های نمایشگری که گفتیم آن را به گزینه ای مناسب برای تماشای فیلم بدل کرده اند.

باتری و نرم افزار: باتری تبلت ظرفیت ۴۲۹۰ میلی آمپر ساعتی دارد که برای تماشای ۸ ساعت مداوم فیلم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و در استفاده معمولی نیز یک روز کامل را بدون دغدغه همراه شما خواهد بود. لنوو برای انی تبلت از نسخه ۶.۰ سیستم عامل اندروید با رابط کاربری ساده و البته قابلیت هایی مانند حالت ویژه کودکان استفاده کرده که در کل می‌توانند آن را به تبلتی عمومی و مناسب خانواده تبدیل کنند.

نکات مثبت:

تک فارس

ظاهر زیبا و طراحی مینیمال

قیمت مناسب

نمایشگر و بلندگوهای مناسب

نکات منفی:

سخت افزار نه چندان قدرتمند

▪▪▪▪

Huawei MediaPad M2 8.0 801L – 16GB

قیمت در حدود ۷۸۰,۰۰۰ تومان با گارانتی تک تیم فن

image معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

طراحی و ساخت:در تبلت های هواوی همواره یک اصل به خوب رعایت می‌شود و آن هم کیفیت و طراحی زیبای محصول است. مدیا پد ام ۲ هم از این قاعده مستثنی نیست و با تبلتی بسیار خوش ساخت، زیبا و تحسین ن برانگیز روبرو هستیم. این تبلت از بدنه ای کاملاً فلزی ساخته شده است که با در دست گرفتن آن حس بسیار خوب یک محصول با کیفیت و رده بالا به شما دست می‌دهد و این در حالی است که شما یک محصول میان رده هواوی را خریداری کرده اید. محصولی که تنها نکته منفی فیزیک و ساخت آن وزن نسبتاً زیاد آن است که شاید با علم به استفاده از بدنه کاملاً فلزی در آن، این مورد چندان هم ناراحت کننده به شما نیاید.

www.takfars.ir

قدرت پردازشی: هواوی در این تبلت از چیپست اختصاصی خود یعنی Hisillicon Kirin 930 استفاده کرده است که از پردازنده ای ۸ هسته ای با معماری Cortex-A53 و در دو فرکانس ۱.۵ و ۲.۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند و با پردازنده گرافیکی ARM Mali-T628MP4 و ۳ گیگا بایت حافظه RAM ترکیبی بسیار مناسب را برای خود دست و پا کرده است. ساختاری که پیش از این دقیقاً روی اسمارت فون پرچمدار سال ۲۰۱۵ این شرکت یعنی P8 استفاده شده بود. امتیاز این تبلت در نرم افزار AnTuTu 5 هم در حدود ۴۳۰۰۰ است. با این اوصاف کمتر بازی گرافیک بالایی را هم می‌توانید پیدا کنید که با وجود این سخت افزار قدرتمند دچار مشکل و یا هنگ و لگ بشود.

دوربین، نمایشگر و حافظه: داستان همیشگی دوربین در تبلت ها دقیقاً در مورد این تبلت هم وجود دارد؛ کیفیت قابل قبول و نه چندان هیجان انگیز. دوربین ۸ مگاپیکسلی این تبلت در شرایط نور مناسب محیط عکسهای خوبی می‌اندازد ولی اگر نور محیط چندان زیاد نباشد کیفیت تصاویر هم کمتر میشود و نویز تصویر به همان نسبت افزایش پیدا میکند. البته باید به این مورد هم اشاره کنیم که استفاده از قابلیت فوکوس خودکار روی این دوربین باعث می‌شود که کاربران بتوانند عکسهای واضح تری از سوژه مدنظر خود را در شرایط نور مناسب محیط ثبت کنند. دوربین جلوی این تبلت هم همان حکم وبکم را دارد و در مورد عکسبرداری سلفی نتایج چندان جالب نخواهد بود. یکی از بهترین نکاتی که در مورد این تبلت می‌توانیم به آن اشاره کنیم نمایشگر آن است. یک نمایشگر بسیار با کیفیت با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل که نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ را برای شما رقم میزند. به طور کلی نمایش تصاویر روی این تبلت با کمترین انحراف از تصویر و رنگ واقعی صورت می‌پذیرد و زاویه دید خوبی هم که به دلیل استفاده از تکنولوژی IPS در این تبلت وجود دارد، همراه با نور پس زمینه مناسب این نمایشگر، تبلت ام ۲ را برای انجام امور روزانه در محیط های خارجی و زیر نور خورشید و همچنین تماشای فیلم بسیار مناسب می‌سازد. در مورد حافظه هم داستان معروف دیگر دوستان، در ام ۲ روایت خواهد شد؛ استفاده از حافظه ۱۶ گیگابایت به صورت پیش فرض (۱۱.۵ گیگابایت در اختیار کاربر) به علاوه درگاه میکرو اس دی برای افزایش حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت بیشتر.

قابلیت های ارتباطی و چند رسانه ای: در مورد ارتباطات هم ام ۲ از بهترین هست. امکان برقراری تماس تلفنی و همچنین استفاده از اینترنت پر سرعت ۴G و ارتباطات بیسیم بُرد کوتاه پر کاربرد این روزها، روی این تبلت باعث می‌شود از این لحاظ به هواوی نمره قبولی بدهیم. در مورد امکانات مالتی مدیا هم باید به شما دوستان بگویم که به دلیل استفاده از اسپیکر پر قدرت Clari-Fi از شرکت هرمان – کاردُن باعث می‌شود صدای خروجی این اسپیکر بسیار واضح و دلچسب باشد و با توجه به نمایشگر مناسب این تبلت، تماشا ی فیلم روی آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

باتری و نرم افزار: در مورد باتری این تبلت باید به شما دوستان بگویم که شاید بهتر بود هواوی از یک باتری قوی تر برای آن بهره می‌برد. باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی این تبلت می‌تواند در صورت استفاده معمولی تا یک روز شارژ دوام بیاورد ولی اگر بخواهید با آن به مشاهده فیلم بپردازید این زمان به ۷ ساعت مداوم کاهش پیدا خواهد کرد. سیستم عامل اندروید ۵.۰ این تبلت هم که با رابط کاربری بسیار بهینه تر شده به نسبت قبل هواوی (EMUI 3.1) همراه شده است از نکات مثبت این تبلت است، زیرا انبوهی از امکانات زیبا و کاربردی را به این تبلت میافزاید که از جمله آن ها میتوانیم به قابلیت دو قسمت شدن نمایشگر برای استفاده از دو اپلیکیشن به صورت همزمان، مدیریت حافظه و فضای مصرفی اطلاعات، دو حالت ساده و حرفه ای رابط کاربری و … اشاره کرد که همراه با اپلیکیشن های کاربردی شرکت، پوسته ی بسیار زیبا و البته کاربردی را بر تن سیستم عامل موبایل گوگل می‌کند.

نکات مثبت:

طراحی فوق العاده زیبا و کیفیت ساخت عالی

پردازنده پرقدرت و استفاده از ۳ گیگابایت حافظه RAM

نمایشگر بسیار مناسب و با کیفیت

قابلیت برقراری مکالمه صوتی و اینترنت ۴G

رابط کاربری EMUI 3.1 و اندروید ۵

T A K F A R S

نکات منفی:

باتری نسبتاً ضعیف

احتمال خط و خش برداشتن زیاد بدنه فلزی

▪▪▪▪

ASUS ZenPad 10 Z300CL – 32GB

قیمت در حدود ۸۹۰,۰۰۰ تومان با گارانتی بازرگانی مهر

image معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

طراحی و ساخت: دوباره با یک تبلت از سری زن پد روبرو هستیم و همان داستان قبلی، یعنی بدنه ای بسیار خوش ساخت و با کیفیت و همراه با ظاهری زیبا که مطمئناً حس یک محصول رده بالا را به شما می‌دهد. البته این مورد را در نظر داشته باشید که این تبلت ۱۰ اینچی است و با این حال طراحی و توزیع وزن در سراسر بدنه به نحوی است که وقتی آن را برای مشاهده فیلم در دست بگیرید چندان باعث خسته شدن شما نمی‌شود. البته حاشیه های نسبتاً زیاد نمایشگر در این تبلت عاملی است که کمی از زیبایی آن کاسته است ولی باز با این حال می‌توانیم به طراحی آن نمره قبولی بدهیم. نکته دیگر این است که این تبلت از قلم ویژه Z Stylus پشتیبانی می‌کند و در صورت دلخواه می‌توانید برای امور طراحی و کاربردهای مناسب دیگر، قلم آن را هم تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

قدرت پردازشی: این تبلت از چیپست اینتل Z3560 استفاده می‌کند که قدرت مناسبی برای امور روزمره دارد و در کنار ۲ گیگابایت حافظه RAM و پردازنده گرافیکی PowerVR G6340 می‌تواند امتیازی در حدود ۴۰ هزار را در نرم افزار انتوتو ۶ کسب کند که برای امور روزمره و شبکه های اجتماعی بسیار کافی و مناسب باشد و حتی می‌توانید با آن بازیهای با گرافیکی نسبتاً بالا را هم اجرا کنید.

دوربین، نمایشگر و حافظه: زن پد ۱۰ از دو دروبین ۵ و ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که کیفیت آنها طبق انتظار بسیار معمولی است و شاید بهترین تعریف برای آن کار راه انداز بودن آنهاست. البته طبق معمول نرم افزار دروبین پیش فرض تبلت های اسوس بسیار خوب عمل کرده و کارآیی آنها را به مراتب افزایش می‌دهد. در مورد نمایشگر این تبلت هم باید بگوییم که یکی از نقاط منفی آن است. رزولوشن ۱۲۰۰ در ۸۰۰ پیکسل برای یک تبلت ۱۰ اینچی مسلماً چندان مناسب نیست. علاوه بر این این تبلت نمایش رنگ جالبی هم ندارد و مهمترین نقطه ضعف آن طیف بیش از حد سرد تصویر است که به دلیل عدم تنظیم نور زمینه و رنگ سفید تصویر است که البته می‌توان با استفاده از نرم افزار اختصاصی Asus Splendid آن را تا حد بسیار زیادی بهبود داد. اما در بعد حافظه با یک تبلت بسیار خوب روبرو هستیم. ۳۲ گیگابایت فضای داخلی که در حدود ۲۸ گیگابایت آن قابل استفاده توسط کاربر است و اگر این مقدار هم کم بود می‌توان تا ۶۴ گیگابایت دیگر را توسط درگاه micro SD به آن افزود.

تک فارس www.takfars.ir

قابلیت های ارتباطی: این تبلت از بعد ارتباطات بسیار کامل است و در نسخه Z300CL که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تبلت سیم کارت خور بوده و می‌تواند از ارتباط ۴G هم استفاده کند که با رشد روزافزون این شبکه در کشور می‌تواند بسیار مطلوب باشد.

باتری و نرم افزار: باتری تبلت هم ظرفیت ۱۸ وات ساعت دارد که در استفاده مداوم ترکیبی تا ۹ ساعت دوام می‌آورد ولی در حالیکه شما از آن استفاده معمول داشته باشید حتماً در طول یک روز همراه شما خواهد بود. در بخش نرم افزار هم به مانند دیگر اعضای خانواده زن پد شاهد استفاده از اندروید ۵.۰ با رابط کاربری جذاب ZenUI هستیم که با ابزارهای متعدد آن می‌توان حداکثر استفاده را از یک تبلت ۱۰ اینچی برد.

نکات مثبت:

کیفیت ساخت خوب

حافظه داخلی مناسب

پشتیبانی از ارتباط نسل ۴

سیستم صوتی بسیار با کیفیت و قدرتمند

پشتیبانی از قلم و داک صوتی اسوس

نکات منفی:

دوربین های با کیفیت متوسط

Tak Fars

سخت افزار معمولی

▪▪▪▪

Asus ZenPad S 8.0 Z580CA 64GB

قیمت در حدود ۹۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی بازرگانی مهر

image معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

طراحی و ساخت: شاید بتوانیم به جرأت زن پد اس ۸ را بهترین تبلت تولید شده ی اسوس در سال ۲۰۱۵ بدانیم که آمده تا همه ی شکوه ها و ایراداتی که بر محصولات قبلی این شرکت وارد می‌شده را از بین ببرد. این تبلت واقعاً در همه خصوصیاتش عالیست. اول از همه در مورد طراحی این تبلت بگوییم که علاوه بر حفظ سادگی ظاهر و طرح خاص سری زن در پشت بدنه تبلت، از مواد بسیار مرغوب و با کیفیتی هم در ساخت آن استفاده شده است. ترکیبی از آلومینیم و پلاستیک مرغوب در بدنه و حفظ ظاهر آراسته این سری به شما این حس را دست می‌دهد که با یک تبلت بی نقص از لحاظ ظاهر روبرو هستید.

سخت افزار: در کنار ظاهر بسیار مناسب و کیفیت ساخت بالای این تبلت، سخت افزار مورد استفاده در آن هم بسیار مناسب بوده و شاهد استفاده از پردازنده رده بالای اینتل اتم Z35800 در کنار پردازنده گرافیکی PowerVR G6430 و ۴ گیگابایت حافظه RAM هستیم که می‌تواند در نرم افزار AnTuTu نسخه ۵.۷.۱ امتیازی در حدود ۴۷۰۰۰ را کسب می‌کند که بسیار مناسب و ایده آل است و می‌تواند خیال شما را از انجام هر گونه عملیاتی با تبلت خود راحت کند و این نوید را بدهد که با اجرای هر تعداد نرم افزار در آن هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

دوربین، نمایشگر و حافظه: شاید تنها نکته ای که در این تبلت کمی از حد ایده آل فاصله داشته باشد همین مورد دوربین آن باشد که البته با توجه به ذات دوربین در تبلت ها بتوانیم در مورد دوربین این تبلت هم بگوییم که با دوربینی قابل قبول در یک تبلت روبرو هستیم. در این زمینه دو دوربین ۸ و ۵ مگاپیکسلی در این تبلت وجود دارند که کیفیت مناسبی دارند ولی به هیچ وجه نباید آنها ر ابا دروبین های گوشی ها مقایسه کرد. نمایشگر این تبلت هم از دیگر نکت فوق العاده آن است. جایی که یک نمایشگر ۸ اینچی داریم ولی با رزولوشن فوق العاده ۲k که تقریباً در میان هم رده های خود زن پد اس ۸ را بی رقیب می‌سازد. کیفیت رنگ ها و زاویه دید این نمایشگر هم بسیار مناسب است و آن را به محصولی ایده آل برای مطالعه و تماشای فیلم تبدیل می‌کند البته حتماً باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که نسبت تصویر ۴:۳ این نمایشگر می‌تواند بهترین نسبت تصویر برای مطالعه مقالات و کتاب روی تبلت هم باشد. اما به حافظه این تبلت می‌رسیم. جایی که ۶۴ گیگا بایت حافظه داخلی میزبان اطلاعات شما خواهد بود و اگر خیلی بیشتر از این ها به فضا نیاز دارید، اسوس به فکر شما بوده و اسلات میکرو اس دی برای تبلت در نظر گرفته که به کمک آن می‌توانید تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر به حافظه تبلت خود بیفزایید.

قابلیت های ارتباطی و چند رسانه ای: در مورد قابلیت های ارتباطی این تبلت فقط از شیار سیم کارت استفاده نمی‌کند و اگر این مورد را فاکتور بگیریم در بقیه موارد امکانی را کم ندارد. علاوه بر این این تبلت از درگاه بسیار جدید در حوزه تبلت ها یعنی USB Type-C بهره می‌برد که سرعت بالاتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در قسمت امکانات چند رسانه ای هم باید به اسپیکر های بسیار با کیفیت و استریو این تبلت اشاره کنیم که می‌تواند در زمینه تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی با جلوه های صوتی خاص نیز به کار آید و شما را بسیار راضی نگه دارد.

باتری و نرم افزار: باتری این تبلت هم نسبتاً مناسب است و با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن شاهد این هستیم که در استفاده ترکیبی با حداکثر توان می‌تواند تا ۸ ساعت دوام بیاورد و نرم افزار این تبلت هم مانند دیگر اعضای سری زن پد اندروید ۵.۰ با رابط کاربری ZenUI است که امکانات بسیار خوبی دارد و سرعت مناسب آن باعث می‌شود علاوه بر رفع نیازهای کاربر، تا حد بسیار زیادی در میزان حافظه ذخیره شده نیز صرفه جویی شود.

تکفارس آی آر

نکات مثبت:

بدنه با کیفیت بسیار بالا و طراحی شکیل و ارگونومیک

نمایشگر با کیفیت بسیار بالا

پردازنده و سخت افزار قدرتمند و حافظه رم بالا

حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت

محافظ صفحه ی گوریلا گلاس ۳

وزن مناسب با توجه به جنس بدنه

نکات منفی:

عدم پشتیبانی از سیم کارت و ارتباط سلولی

▪▪▪▪

تک فارس

Lenovo Yoga Tablet 2 10.1 1050L – 32GB

قیمت در حدود ۹۷۰,۰۰۰ تومان با گارانتی دیجیتال

image معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

طراحی و ساخت: کمی بالاتر نسخه ۸ اینچی این تبلت را به شما دوستان پیشنهاد دادیم. اما نسخه ۱۰ اینچی این تبلت هم آنقدر جذاب است که ما را مجبور کند تا آن را هم در لیست این ماهه خود جای دهیم. داستان هم دقیقاً مانند قبل است و با یک بدنه فلزی و بسیار با کیفیت روبرو هستیم که به لطف استوانه ی بزرگ خود در پایین نمایشگر، ۴ حالت استفاده و اتکای این تبلت وجود خواهند داشت و شما می‌توانید در شرایط مناسب از هر کدام از آنها استفاده کنید.

قدرت پردازشی: همانطور که بالاتر هم خدمت شما دوستان این مسئله را کاملاً تشریح کردیم، لنوو به انتقاد هایی که به سری اول یوگا وارد می‌شد توجه بسیاری داشته و در تمامی موارد هم سعی شده تا به این انتقاد ها پاسخ داده شود. در همین خصوص پردازنده میان رده ساخت مدیاتک در سری قبلی، جای خود را به پردازنده با کیفیت Intel Atom Z3745 داده است که ۴ هسته با سرعت ۱.۸۶ گیگا هرتز را در کنار پردازنده گرافیکی نسل هفتم اینتل و دو گیگا بایت حافظه RAM جای داده است که می‌تواند امتیازی در حدود ۳۴۰۰۰ را در بنچمارک AnTuTu 5 کسب کند و این یعنی شما از لحاظ تئوری برای انجام هیچ کدام از عملیات روزانه خود به هیچ مشکلی برخورد نخواهید کرد و اگر هم دلتان هوس بازی کند، ازGTA San Andres گرفته تا Subway Surfaces، هیچ بازی وجود ندارد که از لحاظ قدرت پردازشی برای شما مشکلی به وجود بیاورد.

دوربین، نمایشگر و حافظه: دوربین مورد استفاده در این تبلت هم رزولوشن ۸ مگاپیکسلی دارد و باید بگوییم که در شرایطی که نور محیط کافی باشد، کیفیت عکسهای آن مطلوب و قابل قبول خواهد بود ولی در نور کم نویزهای نسبتاً زیادی روی عکسها می‌افتد. دوربین جلوی ۱.۶ مگاپیکسلی هم بیشتر به درد همان استفاده معمول به عنوان وبکم می‌خورد و شاید اگر بخواهید تصویر سلفی از خودتان بگیرید چندان شما را راضی نکند. در زمینه نمایشگر همه چیز در این تبلت بهبود یافته است و با یک نمایشگر فول اچ دی ۱۰.۱ اینچی از نوع IPS روبرو هستیم که نور زمینه ی آن به حدی مناسب و زیاد است که با آن در هر محیطی با خواندن محتویات صفحه تبلت خود با مشکل مواجه نخواهید شد. در مورد کیفیت رنگها هم باید بگوییم که بسیار مناسب اند و شاید فقط حاشیه نسبتاً زیاد نمایشگر باشد که به سلیقه ی بعضی کاربران خوش نیاید. این تبلت با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی که ۲۶.۵ گیگابایت آن در اختیار کاربر خواهد بود و درگاه میکرو اس دی که می‌توانید با آن تا ۶۴ گیگابایت دیگر بر حافظه تبلت خود بیفزایید، برای کاربردهای عادی بسیار مطلوب است و در صورت نیاز حتی می‌توانید با قابلیت USB OTG فلش درایو خارجی خود را به آن متصل نموده و مورد استفاده قرار دهید.

قابلیت های ارتباطی و چند رسانه ای: از این لحاظ هم داستان بسیار امیدوار کننده است و یوگای ۱۰ اینجی، اینترنت ۴G در کنار ارتباط های پر کاربرد بیسیم نظیر Wi-Fi و بلوتوث نسخه ۴ به شما امکانات ضروری را به راحتی عرضه میکند. نکته ای که در مورد این تبلت باید حتماً به آن توجه کنید این است که شرکت گارانتی کننده ارتباط مستقیم با امکان برقراری مکالمه با این تبلت ها دارد و در موردی که ما به شما پیشنهاد میکند، یوگا تبلت ۲ و ۱۰ اینچی قابلیت مکالمه تلفنی ندارد. در جلوی این تبلت دو بلندگوی پر قدرت استریو قرار دارند که با فعال کردن حالت Dolby Digital Plus در محیط رابط کاربری، پروفایل مخصوص مالتی مدیای این تبلت را برای کاربرد های موسیقی و تماشای ویدئو مورد استفاده قرار بدهید که کیفیت صدا را برای لذت بردن هر چه بیشتر از این حالت ها در اختیار شما قرار خواهند داد.

باتری و نرم افزار: با توجه به ارگونومی خاص این تبلت و قسمت استوانه ای بالای تبلت که محل قرارگیری باتری آن هم می‌باشد، لنوو امکان قرار دادن یک باتری پر قدرت را در این تبلت داشته است و به همین دلیل در آن از یک باتری ۹۶۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که با آن می‌توانید تا ۱۵ ساعت در حالت پخش ویدئو از تبلت خود با نور زمینه ۵۰ درصد استفاده کنید که بسیار عالی و بی ‌نظیر است. سیستم عامل این تبلت هم اندروید ۵.۰ می‌باشد که به رابط کاربری اختصاصی لنوو مزین شده است و در آن از لحاظ نرم افزاری امکانات اولیه فراهم شده که برای کاربردهای بیشتر باید نرم افزارهای مورد نظر خود را روی آن نصب کنید.

نکات مثبت:

کیفیت ساخت بسیار خوب و طراحی منحصر به فرد

www.takfars.ir

باتری قدرتمند ۹۶۰۰ میلی آمپر ساعتی

نمایشگر بسیار با کیفیت Full HD از نوع IPS

بلندگوهای قدرتمند

پردازنده قدرتمند اینتل

قابلیت ارتباط ۴G

نکات منفی:

وزن زیاد

رابط کاربری نسبتاً سنگین و با امکانات محدود

▪▪▪▪

Huawei MediaPad X2 GEM-701L – ۳۲ GB

T A K F A R S

قیمت در حدود ۱.۱۰۰ میلیون تومان با گارانتی سام سرویس

image معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

طراحی و ساخت: تبلت مدیا پد ایکس ۲ یکی از زیباترین و خوش ساخت ترین تبلت هایی است که در لیست بهترین های این دوره خود خواهیم داشت. کیفیت بسیار بالای ساخت از مواد و دقت خاص در طراحی از ویژگی های ظاهری این تبلت است. نکته دیگر هم اندازه جمع و جور و وزن مناسب دستگاه است که با توجه به بدنه آلومینیومی به راحتی می‌توان به طراحی و ساخت این تبلت نمره ۱۰ از ۱۰ را داد.

قدرت پردازشی: هواوی مانند دیگر تبلت های سری X در این مدل نیز ترجیح داده تا از پردازنده و چیپست اختصاصی خود استفاده کند و به همین خاطر شاهد استفاده از چیپست بسیار مناسب HiSillicon Kirin 930 در این تبلت هستیم که پردازنده ای ۸ هسته ای با هسته های Cortex-A53 در دو فرکانس ۱.۵ و ۲.۰ گیگا هرتز و پردازنده گرافیکی ARM Mali-T628 است و در کنار این ترکیب ۳ گیگابایت حافظه RAM استفاده شده که در کنار هم می‌توانند امتیاز AnTuTu 6 در حدود ۵۵ هزار را کسب کنند که بسیار مناسب است و با استفاده از آن می‌توانید به انجام امور روزانه و همچنین بازیهای با گرافیک بالا بپردازید و نگرانی خاصی بابت قدرت سخت افزاری این تبلت نداشته باشید.

دوربین، نمایشگر و حافظه: دوربین پشتی این تبلت ۱۳ مگاپیکسلی یکی از بهترین دوربین های موجود در دنیای تبلت هاست ولی همچنان قاعده کلیشه ای در مورد کیفیت نه چندان حرفه ای را در مورد دوربین مدیا پد ایکس ۲ نیز داریم. در حالت کلی تصاویر ثبت شده در نور روز توسط این دوربین بسیار با کیفیت هستند و تُن رنگی واقعی را ارائه می‌کنند ولی اگر نور محیط کم باشد و برای مثال در هنگام شب و محیط تاریک با این تبلت اقدام به عکسبراری نمایید خواهید دید که تصاویر ثبت شده به هیچ عنوان کیفیت مناسبی نخواهند داشت و سرشار از نویز خواهند بود.

در مورد صفحه نمایش این تبلت هم ویژگی ها بسیار خوب و مناسب است و هواوی از نمایشگری با فناوری LTPS استفاده کرده که نوع بهبود یافته ای فناوری IPS است. در این نمایشگر کیفیت تصاویر بسیار مناسب است و با استفاده از فناوری تنظیم رنگ بر اساس محتوای نمایشگر می‌توان خروجی با کیفیتی را دریافت کرد. میزان نور زمینه هم بسیار خوب و راضی کننده است و به طور کلی می‌توان از بازی کردن و نمایش فیلم گرفته تا مطالعه کتاب با این نمایشگر کیفیت مناسبی را تجربه کرد.

البته این تبلت حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی نیز دارد که قابل ارتقا تا ۶۴ گیگابایت دیگر با استفاده از درگاه حافظه است.

قابلیت های ارتباطی: از دیگر نقاط مثبت این تبلت قابلیت استفاده از دو سیم کارت با شبکه ۴G و همچنین ارتباطهای لازم بی سیم مانند وای فای دو بانده است و دیگر قابلیت ها مانند بلوتوث نسخه ۴.۰، GPS و AGPS نیز در این تبلت موجود هستند.

باتری و نرم افزار: باتری مورد استفاده در تبلت مدیا پد ایکس ۲ ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که بسیار مناسب است و در استفاده متوسط روزانه می‌تواند کاملاٌ شما را همراهی کند. البته برای استفاده بدون وقفه نیز می‌تواند تا ۱۲ ساعت در تماشای فیلم دوام بیاورد. در بخش نرم افزار نیز هواوی نسخه ۵.۱ اندروید را با رابط کاربری EMUI 3.1 استفاده کرده است که امکانات نرم افزاری مناسبی نیز دارد.

نکات مثبت:

تک فارس www.takfars.ir

کیفیت ساخت بسیار بالا و مقاوم و طراحی زیبا

پردازنده نسبتاً قدرتمند

نمایشگر با کیفیت بالا

نکات منفی:

کیفیت نسبتاٌ پایین بلندگوها

▪▪▪▪

Samsung Galaxy Tab A 9.7 LTE with S Pen

قیمت (بدون کیبورد) در حدود ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان با گارانتی تحلیل

image معرفی تبلت های بازار از قیمت ۲۹۰ هزار تومان تا بالاترین قیمت

طراحی و ساخت: این تبلت نیز مانند دیگر محصولات میان رده ساسمونگ از بدنه ای به جنس پلاستیک ساخته شده است و باید بگوییم که در این قسمت اتفاق هیجان انگیزی در انتظار کاربر نیست. اما به هر حال همین بدنه پلاستیکی نیز کیفیت قابل قبول و مناسبی دارد و با در دست گرفتن آن به شما حس خوبی القا خواهد شد.

تک فارس آی آر

قدرت پردازشی: سامسونگ در این تبلت اقدام به استفاده از چیپست Snapdragon 410 گرفته و این بدان معناست که این تبلت قدرت بسیار بالا نخواهد داشت و با وجود حافظه رم ۲ گیگابایتی آن بیشتر برای امور روزمره مناسب است. الیته یکی از عوامل اصلی که ما این تبلت را در لیست خود قرار دادیم وجود قلم فوق العاده مخصوص سامسونگ در کنار این تبلت است که بسیار مناسب طراحان و دانشجویان خواهد بود و با آن می‌توانند به امور آفیس و وبگردی بپردازند و تجربه ای مناسب و مسلماً لذت بخش را با آن داشته باشند. برای اینکه از قدرت سخت افزار این تبلت هم میزانی داشته باشید باید به شما بگوییم که در نرم افزار بنچمارک آنتوتو نسخه ۵.۷ این تبلت امتیازی در حدود ۲۳ هزار را کسب می?

محصولات معتبر
محصولات معتبر