تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

معرفی انواع روغن های خوراکی همراه با عکس و توضیحات

image معرفی انواع روغن های خوراکی همراه با عکس و توضیحات

روغن بذر کتان

مصرف موضعی این روغن ناراحتی های پوستی مانند آکنه، اگزما و آفتاب سوختگی را رفع میکند، کلسترول را کاهش می دهد و در نتیجه خطر بروز بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد. این روغن برای افرادی که از درد قفسه سینه و فشارخون بالا رنج می برند نیز مفید است.افراد مسن با مصرف این روغن میتوانند عملکرد ذهنی خود را تقویت کنند. طبق تحقیقات روغن دانه کتان در درمان بیماری ام اس موثر است.مصرف این روغن دردهای مکرر، ناگهانی و شدید مفاصل و ورم در بیماران مبتلابه نقرس را کاهش می دهد. سرطان سینه و روده در افرادی که به طور منظم دانه کتان مصرف میکنند کمتر مشاهده شده است.

image معرفی انواع روغن های خوراکی همراه با عکس و توضیحات

روغن کانولا

تکفارس آی آر

روغن کانولا شامل کلزاهایی می‌شود که از آنها روغن استخراج می‌شود. روغن کانولا به عنوان یک روغن سالم و سلامتی بخش معرفی شده و در بازارهای سراسر جهان تقاضای زیادی دارد. و در مجموع سومین روغن نباتی معروف درجهان هست. ین روغن جهت مصارف غیرغذایی هم زیاد استفاده می شود واغلب جایگزین منابع غیرقابل تجدیدپذیر درمحصولات شامل صنعت لوبریکنت (گریس)- سوخت زیستس – شمع سازی – رژلب سازی – جوهر مجله و روزنامه‌ها می باشد. روغن کانولا هم چنین توسط جامعه آمریکا برای پزشکی باروری به عنوان حفظ باروری مهبل استفاده می‌شود.

image معرفی انواع روغن های خوراکی همراه با عکس و توضیحات

روغن سویا

این روغن همانطور که از نامش پیداست از گیاه سویا گرفته می شود و رنگ آن به نارنجی و قهوه ای شبیه است. روغن سویا دارای اسیدهای چرب غیر اشباع و آنتی اکسیدان طبیعی توکوفرول است که برای سلامتی مفیدند. یکی از بهترین کاربردهای روغن سویا در کاهش میزان خستگی و استرس زنان باردار است . استفاده موضعی از روغن سویا در افراد مبتلا به پوکی استخوان می تواند تا حد زیادی روند پوکی استخوان را در آنها کنترل کند، ضمن آنکه تهیه غذا با این روغن موجب پیشگیری از دفع کلسیم و افزایش میزان جذب آن در بدن می شود.

image معرفی انواع روغن های خوراکی همراه با عکس و توضیحات

www.takfars.ir

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از مفیدترین و بهترین روغن های گیاهی می باشد. روغن زیتون بهترین روغن برای پخت و پز است زیرا در اثر حرارات خراب نمی شود. دوام و مدت نگهداری آن نسبت به روغن‌های دیگر بیشتر است و حتی می‌توان آن را فریز کرد. روغن زیتون برای هیچ کس مضر نیست و همه افراد میتوانند از آن استفاده کنند. از فواید روغن زیتون که بیشمارند به برخی از آنها اشاره می کنیم: کاهش فشارخون بالا ، درمان خون ‌ریزی لثه و تقویت لثه ، تقویت حافظه ، جلوگیری از سفید شدن مو و تسکین دردهای روماتیسمی. همچنین ماساژ پوست با روغن زیتون، تعریق زیاد را کاهش داده، مژه و ابرو را تقویت می‌کند.

image معرفی انواع روغن های خوراکی همراه با عکس و توضیحات

روغن تخم کدوحلوایی

روغن کدوحلوایی چربی اشباع کمی دارد. منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۶ است. ممکن است بعضی اسیدهای چرب امگا ۳ را نیز داشته باشد. عمل تصفیه کردن و فرآیندهای شیمیایی در کارخانه، ارزش تغذیه ای آن را کاهش می دهد. تخم کدوحلوایی از تقویت سیستم ایمنی بدن گرفته تا کمک به داشتن خوابی آرام و کافی برای بدن فوائد دارد.

image معرفی انواع روغن های خوراکی همراه با عکس و توضیحات

روغن گردو

این روغن یکی از بهترین نسخه‌های طبیعی برای بیماری‌های مفصلی و پوستی به‌ویژه اگزماست. ماساژ موضعی روغن مغز گردو دو بار در روز بر پوست افرادی که مبتلا به اگزما یا خشکی هستند، موجب تسریع روند درمان و بهبود بیماری می‌شود. گنجاندن روغن گردو در وعده‌های غذای روزانه موجب کاهش روند پیری سلول‌ها در اندام‌های مختلف می‌شود و به طور کلی به افزایش طول عمر افراد کمک می‌کند. روغن گردو در مفاصل موجب کاهش درد، بهبود جریان گردش خون و انعطاف‌پذیری بیشتر مفاصل و استخوان‌ها می‌شود.

image معرفی انواع روغن های خوراکی همراه با عکس و توضیحات

روغن کنجد

تک فارس

روغن کنجد روغن خوراکی حاصل از دانه‌های کنجد می‌باشد که یک روغن پخت‌وپز در کشورهای جنوب هند، چین، ژاپن، خاورمیانه، کره استفاده می‌شود و همچنین به عنوان یک تقویت کننده عطر و طعم در غذاهای آسیای جنوب شرقی کاربرد دارد. این روغن عمدتاً مصرف خوراکی دارد و در صنایع داروسازی از آن به عنوان حلال در محلول‌های تزریقی عضلانی استفاده می‌شود و استعمال خارجی آن بر اندام‌های مختلف بدن می‌باشد. روغن کنجد به عنوان پادزهر سموم نیز به کار گرفته می‌شود. همچنین در درمان لک سوختگی روی بدن استفاده دارد. مصرف مداوم کنجد می‌تواند بر تقویت حافظه تأثیر گذار باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که وجود آنتی اکسیدان غنی شده و چربی‌های اشباع نشده در روغن کنجد می‌تواند به کنترل فشارخون کمک کند. این روغن بعنوان محبوبترین روغن در آسیا و همچنین یکی از اصلی‌ترین محصول روغنی شناخته شده است، به منظوراستخراج روغن با توجه به محدودیت برداشت دستی وجود دارد امروزه از روش‌های مدرن برای تولید آن استفاده می‌گردد.

image معرفی انواع روغن های خوراکی همراه با عکس و توضیحات

روغن ذرت

برای سرخ کردن غذا بسیار مناسب است و خواص متعددی دارد. سرشار از ویتامین E و چربی اشباع نشده است. روغن ذرت بوی ملایمی دارد و دارای ارزش غذایی زیادی می باشد.روغن جوانه =ذرت منبع غنی از امگا ۳ می باشد، علاوه بر آن دارای ماده ‌ای است که با خوردن روغن آن، میزان جذب کلسترول را بیش از ۲۵ درصد کاهش می دهد و در نتیجه، بیماری ‌های قلبی که تا حد زیادی مربوط به کلسترول خون هستند، را کاهش می دهد.

image معرفی انواع روغن های خوراکی همراه با عکس و توضیحات

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور که سرشار از ویتامین E و چربی اشباع نشده است، برای سرخ کردن غذا بسیار مناسب است و خواص متعددی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم: مصرف این روغن سیاهی دور چشم را کاهش می دهد، به عنوان مرطوب کننده به ویژه برای پوست های حساس مفید است و هیچ نوع واکنش حساسیت زایی ایجاد نمی کند. سرشار از آنتی اکسیدان است که در نتیجه روند پیری پوست را کاهش می دهد. ماده مغذی موجود در آن به رشد مو کمک می کند. تقویت کننده ریشه مو است و با شوره سر مقابله می کند. آنتی اکسیدان قوی آن، مانع از آسیب رادیکال های آزاد می شود. میزان کلسترول مفید را افزایش و کلسترول مضر را کاهش می دهد. حاوی اسید لینولیک (چربی مفید) است که برای مبتلایان به بیماری دیابت مفید است. رگ ها و مویرگ های شکسته یا آسیب دیده را بازسازی و تقویت می کند.

image معرفی انواع روغن های خوراکی همراه با عکس و توضیحات

روغن برزک یا کتان

این روغن در قدیم شناخته‌ترین دارو برای درمان سرماخوردگی، سوختگی و درد معده بوده‌است. این روغن یک روغن سالم است و ۹۰درصد و یا بیشتر اسیدهای چرب اشباع نشده دارد که ۷۶ درصد از آن از اسید چرب سیر نشده آلفا اسید لینولنیک است که در گروه اسیدهای چرب امگا-۳ قرار دارد. از اثرات مثبت این روغن می توان به وجود امگا-۳ در درمان کلسترول بالا، سکته، دیابت، کاهش وزن، پوکی استخوان‌ها، افسردگی، شیزوفرنی، بیش فعالی، آسم، سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، سرطان پروستات اشاره کرد

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر