تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز و مضرات آن

image مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز و مضرات آن

حقیقت این است که گوشت قرمز می تواند غذای خیلی خوبی برای همه و به خصوص برای بدنسازان باشد، مشروط بر آنکه به صورت هوشمندانه مورد استفاده قرار بگیرد.

برای آنکه حقایق مرتبط با گوشت قرمز را بدانید در ادامه فهرستی از ۵ شایعه رایج مرتبط با گوشت قرمز تهیه کرده ایم که در ادامه خلاصه آن را مشاهده می کنید.

گوشت قرمز در روده می ماند.

یکی از مواردی که باعث ترس و وحشت زیادی می شود این است که بعضی ها می گویند که گوشت قرمز در روده می ماند و به بدن آسیب می رساند هیچ دلیل علمی برای اثبات صحت این موضوع وجود ندارد. گوشت در معده و روده کوچک تجزیه می شود و بقیه آن جذب خون می شود بد نیست بدانید فیبر گیاهی تنها موردی است که در روده می ماند.

تکفارس آی آر

گوشت قرمز باعث سرطان می شود.

این جمله خیلی بزرگی است و یکی از آن هایی است که ایجاد وحشت فراوانی می کند. درست است، گوشتی که بیش از اندازه پخته شود. می تواند حاوی عناصر ناسالمی باشد (مثل خیلی از غذاهای دیگر که اضافه پخته می شوند) اما به راحتی می توان از رخداد آن جلو گیری نمود. همه آنچه که لازم است انجام دهید به خرج دادن دقت اضافی هنگام طبخ است. مطمئن شوید که گوشت نمی سوزد و اگر این اتفاق رخ داد بخش های سوخته شده را جدا کرده و نخورید شواهد خیلی کمی وجود دارد که نشان می دهد گوشت باعث سرطان شود بنابراین روی این مورد قسم نخورید.

گوشت باعث ناراحتی قلبی می شود.

این خرافه اندکی کمتر عجیب است ارتباط بین گوشت و ناراحتی قلبی به میزان گسترده ای موضوع بحث است. اما حقیقت این است که میلیون ها سال است که گوشت مصرف می شود و این شامل دوران فبل از به وجود آمدن هر گونه مشکل قلبی هم می شود. آنچه باعث به وجود آمدن این سوء تفاهم شده مصرف گوشت های فرآوری شده است نه گوشت قرمز. فقط توجه کنید که چه نوع گوشتی خریداری می کنید تا مشکلی به وجود نیاید.

گوشت باعث چاقی می شود

www.takfars.ir

بله گوشت از چربی و کالری است با این حال منبعی عالی از پروتئین است و همچنین باعث افزایش متابولیسم می شود و می تواند به ارتقایچربی سوزی کمک کند. بنابراین خوردن مقادیر متوسط از گوشت مرغوب می تواند کاهش وزن را ساده تر کند. این الزاماً به این معنا نیست که شما وزن کم خواهید کرد، اما نشان می دهد که گوشت عامل اصلی برای چاقی نیست. برای اطمینان بیشتر همیشه بخش های کم چرب گوشت را تهیه و مصرف کنید.

گوشت بدن را خراب می کند

بعضی ها فکر می کنند پروتئین موجود در گوشت استخوان و کلیه ها را خراب می کند رژیم های سر شار از پروتئین باعث بهبود چگالی استخوان شده اند. در ضمن هیچ مدرکی دال بر ضعیف شدن کلیه ها وجود ندارد، بلکه فقط در کسانی که مشکل کلیوی دارند مصرف زیاد پروتئین مشکل ساز می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر