تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مزیتهای جالب سن چهل و پنجاه سالگی برای خانم ها و آقایان

image مزیتهای جالب سن چهل و پنجاه سالگی برای خانم ها و آقایان

مزایای ۴۰ سالگی

خوش‌اندام‌تر

در دهه‌ی ۴۰ زندگی می‌توان بیشتر از روزهای اوج جوانی طلیعه‌ی جدیدی از ورزش‌ بود، مشروط بر آنکه هوشمندانه زمان و اراده‌ی بیشتری را صرف ورزش نمائید. در اینجا به شما می‌گوئیم چگونه:

افزایش تحمل

تکفارس آی آر

عضلات متشکل از بافت‌ منحصر به فردی هستند که یا برای مقاومت یا قدرت و سرعت طراحی شده‌اند. در یکی از مطالعات فراتحلیلی مشخص شد که بزرگسالان بین سن ۶۱ تا ۸۴ سال به طور کلی در مقایسه با افراد ۲۱ تا ۳۶ سال، دچار خستگی مفرط کمتری در عضلات خود می‌شوند و محققان بر این باورند که این امر تا حدودی ناشی از تناسب فوق‌العاده‌ی بافت‌هایی است که آهسته منبقض می‌گردند.

حافظه‌ی عضلانی

انجام درست حرکات ورزشی مستلزم تمرین فراوان است که شامل تکرار مداوم حرکات می‌شود. اما فقط کافیست حرکتی را یکبار انجام دهید، عضلات آن را در حافظه‌ی خود ذخیره می‌کنند و با اندکی تشویق قادرند آن حرکت را به طور دقیق تکرار کنند.

زمان بیشتر و انگیزه‌ی تمرین

در بررسی‌های اخیر بر روی زنان موفق مجرد مشخص شد، ۵۹٪ از آنها چندین بار در هفته ورزش می‌کنند و ۵۴٪ از آنها فعال‌تر از سن ۳۵ سالگی خود هستند. با مدنظر داشتن سن، بر پیشگیری از بیماری‌ها متمرکز شدیم و دریافتیم که افراد ۵۵ ساله و مسن‌تر بیشتر برای حفظ سلامت خود ورزش می‌کنند تادلایل دیگر.

www.takfars.ir

آیلین رودریگز،۴۰ ساله: من هر دو فرزندم را در اوایل دهه‌ی ۲۰ از زندگیم به دنیا آوردم، آنها را در اولویت قرار دادم و دچار اضافه وزن شدم. در سن ۳۵ سالگی نسبت به ابتلا به دیابت نگران شدم زیرا این بیماری در خانواده‌ی ما ارثی بود. یکی از همکارانم یک متخصص تغذیه به من معرفی نمود، پس از آن روزانه ۴.۵ کیلومتر پیاده‌روی می‌کنم، در اردوهای پیاده‌روی شرکت کرده و از شر کیلوهای اضافی خلاص شده‌ام. اکنون امکان ندارد بتوانم بیش از ۲ روز بدون پیاده‌روی، دویدن و یوگا دوام بیاورم. جرقه‌ی این حرکت بزرگ برای پیشگیری از یک بیماری زده شده اما اکنون ورزش جزئی از من، زمان من و تفکر من است.

سالم‌تر

به طور قطع، دردها و آلام بر بدن شما غالب خواهند شد و فناپذیری و مرگ بیش از پیش در جلوی چشمان شما ظاهر خواهند شد. اما این سرآغاز جنبه‌های دیگری از سلامت بشر است.

در نهایت استرس فروکش می‌کند.

استرس مزمن خطر ابتلا به حملات قلبی، افسردگی و دیگر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد، اما با افزایش سن استرس کاهش می‌یابد. بر اساس اعلان نتایج سلامت عمومی و شاخص سلامت، سطح استرس در دهه‌ی ۲۰ از زندگی به اوج خود می‌رسد و پس از آن به طور پیوسته کاهش می‌یابد.

رگ‌های خونی منعطف‌تر از پیش می‌شوند.

سالیان سال محققان بر این باور بودند که دیواره‌ی سرخرگ‌ها بر اثر واکنش‌های شیمیایی ناشی از استرس تحلیل می‌روند که با بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سرطان پیوند خورده است. اکنون برخی از دانشمندان این نظریه را به چالش کشیده‌اند، زیرا تحقیقات اخیر بر روی موش‌ها حاکی از آن است که مقاومت دیواره‌ی سرخرگ‌ها در برابر واکنش‌های شیمیایی ناشی از استرس با افزایش سن بهبود می‌یابد.

لورا رابین، ۴۲ ساله: هنگامی که در سن ۳۱ سالگی مشخص شد که مبتلا به سرطان سینه هستم، علاقه‌ی به شغلم نداشتم، سرخوردگی‌های ناشی از شغلم را با خوردن مشروبات الکلی جبران می‌کردم و تنها فعالیت بدنی من پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند بود. پس از بازیابی سلامتم، چیزهای بیشتری از زندگی می‌خواستم. اکنون شغلی نیمه وقت در کالیفرنیا دارم و شرکت ارتباطی خودم موسوم به چپ، چپ راست را اداره می‌کنم. بهتر غذا می‌خورم، می‌دوم، به کوهنوردی می‌روم و موج سواری می‌کنم. برای من، ورزش حکم دارو را دارد. گرچه زندگی مطابق انتظارات من پیش نرفت، اما من زندگی و لذت‌های که اکنون تجربه می‌کنم را مدیون زنانی هستم که شانس نجات از این بیماری را نداشتند تا لذت‌هایی که من تجربه می‌کنم و موفقیت‌هایی که من کسب می‌کنم را تجربه کنند.

کریستین برینکلی، جیمی لی کرتیس، شارون استون، اگر لازم باشد می‌توانم ادامه دهم. در ادامه به ۵ مورد اشاره می‌کنم که با افزایش سن به زیبایی ظاهر شما می‌افزاید.

مزایای ۵۰ سالگی

تک فارس

شقیقه و استخوان گونه نمایان‌تر از سابق می‌شوند.

آلن مارمور، متخصص پوست در نیویورک متقد است، همین که وارد ۵۰ سالگی می‌شوید، لایه‌های چربی از صورت محو شده و ظاهری ملیح‌تر به شما می‌بخشند.

گلگونی جایگزین تعریق می‌شود.

جاشوآ زیکنر، متخصص پوست در بیمارستان مونت سینای می‌گوید، فعالیت غدد چربی با افزایش سن محدود می‌شود و به طرز قابل ملاحظه‌ایی توانایی تعریق کندتر می‌شود.

موی پاها کم می‌شود.

جسیکا وو، متخصص پوست در لوس‌آنجلس می‌گوید که یائسگی منجر به تضعیف موهای بدن می‌شود. علت آن احتمالا ناشی از کاهش ترشح هورمون مردانه یا زدودن و از بین بردن آنها باشد که در نهایت منجر به تضعیف پیاز آنها می‌شود.

ترشحات کاهش می یابد.

زینکر معتقد است، کوچک شدن غدد چربی به معنای ترشحات کم‌تر است که در اواسط دهه‌ی ۴۰ از زندگی به اوج می‌رسند.

منافذ بسته می‌شوند. زیبایی و سفتی پوست فقط و فقط به یک عامل وابسته است، سایز منافذ. وو می‌گوید، با افزایش سن، غدد چربی جمع شده و منافذ کوچک‌تر به نظر می‌رسند.

مگی ای، ۵۰ ساله: هنگامی که جوان بودم، احساس زیبایی نمی‌کردم، اما خوشبختانه اکنون سه دختر بزرگ دارم که واقعیت وجودی من را منعکس می‌کنند. دیدگاه آنها نسبت به من و حمایت‌های بی‌دریغ همسر فوق‌العاده‌ام همه‌ی زشتی‌ها را از من زدوده و اعتماد به نفس بیشتری به من بخشیده.

T A K F A R S

سوزی او دونل، ۵۵ ساله: من این سن را دوست دارم. گرچه در اطراف دهانم خطوطی هویدا شده‌اند اما علت آنها فقط خنده‌های مداوم، لبخند همیشگی و لوس‌بازی‌های من است. چین‌و چروک‌های من، خود من هستند.

مزایای ۶۰ سالگی:

شادتر

پیروان فرقه‌ی بودا تلاش می‌کنند که در طول روز نیمی از صورتشان را لبخند بپوشاند. اجازه دهید صادق باشیم، این امر مادامی که جوان هستید تقریبا غیر ممکن است. اما با افزایش سن، لبخند بخشی از طبیعت صورت می‌شود.

منفی‌گرایی‌ها کاهش می‌یابد.

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد پس از سن ۶۵ سالگی مثبت‌گراتر می‌شوند. دانشمندان معتقدند بادامه‌ی مغز که با احساسات در ارتباط است نسبت به تصورات منفی کم‌تر پاسخ می‌دهد و افراد مسن‌تر احساسات منفی را زودتر دفع می‌کنند زیرا بیشتر بر نکات مثبت تمرکز می‌کنند.

شادی اوج می‌گیرد.

طبق بررسی‌های صورت پذیرفته بر روی ۲۳۰۰۰ نفر در مرکز اقتصادی لندن مشخص شد، شادی در دو مرحله از زندگی به اوج خود می‌رسد. اولی در سن ۲۳ سالگی و دیگری در سن ۶۹ سالگی. محققان گمان می‌کنند که اوج شادی در مرحله‌ی دوم ناشی از عدم مواجهه با سرخوردگی‌های شغلی و اهداف شخصی است.

خشم، استرس و اضطراب فروکش می‌کند.

نتایج مطالعات منتشر شده در مجله‌ی علمی انجمن ملی که بر روی ۳۴۰۰۰۰ نفر صورت پذیرفت، حاکی از آن بود آنها در ابتدای دهه‌ی ۵۰ کم‌تر چنین احساساتی را تجربه می‌کنند؛ در دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ این احساسات تقریبا افول می‌کند.

تک فارس www.takfars.ir

لیس استسول، ۶۱ ساله: پس از ازدواج احساس افسردگی می‌کردم، اما به مرور احساس کردم به آزادی و استقلال بیشتری نیاز دارم. اکنون ۷ کیلومتر دورتر از همسرم زندگی می‌کنم. ۲۰ کیلو وزن کم کرده‌ام و استقلال بیشتری را تجربه می‌کنم که به من کمک می‌کند تا نقاط قوت او را نیز ببینم. از این توافق واقعا خوشحالم و کتابی نوشته‌ام به نام: زندگی شاد، حتی پس از جدایی.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر