تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مزاحمت تلفنی با موبایل و تلفن ثابت جرم است یا نه

در صورت وجود مزاحمت تلفنی به هیچ وجه با آن شماره تماس نگیرید و ضمن مراجعه به مرکز مخابراتی محل خود با ارایه آخرین قبض پرداختی تلفن یا کارت شناسایی معتبر، درخواست کشف مزاحمت کنید.

صاحب امتیاز هر خط تلفن، از نظر قانون مسوول سوء استفاده های احتمالی از تلفن است، بنابراین توصیه جدی شرکت مخابرات استان تهران به همه مشترکان محترم تلفن ثابت، این است که به افراد ناآشنا و غیرمعتمد اجازه بهره برداری از تلفن خود را ندهند و علاوه بر این به اعضای خانواده و به ویژه کودکان و نوجوانان، شیوه استفاده درست از این امکان ارتباطی را آموزش دهند.

در قانون مجازات‎ها برای افرادی که مزاحمت تلفنی برای مشترکان دیگر ایجاد میکنند، مواردی پیش بینی شده که به شرح زیر است:

۱ . بر اساس قانون اصلاح تبصره دو ماده ۱۴ قانون تأسیس شرکت مخابرات ایران، هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد، یا به عمد و سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه های مربوط خواهد بود. برای بار دوم پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم سپردن تعهد از سوی مشترک و پرداخت هزینه های مربوط خواهد بود و برای بار سوم شرکت ارتباط تلفنی وی را به طور دایم قطع و اقدام به جمع آوری منصوبات تلفن نموده و ودیعه مربوط به مشترک را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.

۲ . طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، بنا به رأی مراجع قضایی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

تکفارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر