تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

متن سخنان دکتر محمد احمدی نژاد چهارشنبه مجلس ۲۷ دی

image متن سخنان دکتر محمد احمدی نژاد چهارشنبه مجلس ۲۷ دی

دکتر احمدی نژاد پس از تبریک حلول ماه ربیع الاول اعلام کردند : آمده‌ام تلاش کنم که ذهنیت مشترکی بیش از گذشته شکل بگیرد؛ مطلب اولم در رابطه با دولت و مجلس است. همه ما یکی هستیم و در یک سنگر قرار داریم. ما مأموریت مشترکی داریم ولی فقط تقسیم کار شده است.امروز مجلس و دولت می‌خواهند خدمت و اصلاح کنیم. مبنای کار ما دوستی و همراهی برای خدمت به مردم، رفع مشکلات مردم و تعالی کشور است. این دولت بیشترین احترام را به نمایندگان قائل بوده است. برای اولین بار در سفرهای استانی از نمایندگان محترم برای تشریک مساعی برای حضور در جلسات هیئت دولت دعوت شد.هیچکس نمی‌تواند بگوید رئیس جمهور خواسته یک نماینده را در پیگیری مسائل منطقه‌ای و ملی به دلیل مواضع او رسیدگی نکرده است؛ البته متاسفانه عده‌ای به طور مستمر اخبار خلاف منتشر می‌کنند و با ایراد اتهامات بی‌اساس می‌خواهند فضای برادری مجلس و دولت را مخدوش کنند.عده ای از تخریب رابطه مجلس و دولت سود سیاسی و احتمالا اقتصادی می برند. امروز دو موضوع اساسی و مهم دربرابر ما قرار دارد؛ موضوع اول و مستمر روند رشد کشور است.

ما یک انقلاب و ملت بزرگ هستیم و باید پیشرفت و حرکت کنیم و موضوع دوم تحریم دشمنان است. در دوره انقلاب کارهای فراوان و افتخار آمیزی انجام شده است؛ بخصوص در سال‌های اخیر با همراهی و همدلی مجلس و دولت کارهای بسیار ارزشمند و ماندگاری انجام شده است. امروز سالانه یک میلیارد دلار از صادرات برق درآمد داریم؛ در تولید فولاد ظرفیت دو برابر شده و درصادرات غیرنفتی از ۷ به ۴۳ میلیارد دلار رسیده‌ایم. دشمن مدعی است که سنگین‌ترین تحریم‌ها را اعمال کرده است؛ فروش نفت، بانک مرکزی و مبادلات پولی و . . .؛ حتما تحریم‌ها مشکلاتی را بوجود می‌آورد. می‌خواهند از مردم انتقام بگیرند و همه می‌دانند که آنها گام به گام همه توانشان را به کار می‌گیرند برای فشار به ملت ایران و در دنیا هم هیچ مقاومتی تقریبا در مقابل آنها وجود ندارد. تحریم‌‌ها به طور طبیعی باعث یک سلسله مشکلات می‌شود. فشار به قشر وسیعی از مردم که جزو اهداف اصلی دشمن است ولی تسلیم در برابر دشمن از ساحت دولت و مجلس و مردم و نظام جمهوری اسلامی به دور است؛ تسلیم در برابر دشمن از ساحت دولت و

رئیس جمهور ادامه داد: می‌توان مرحله دوم هدفمندی را اجرا کرد، دولت مطالعاتش کامل است؛ تبعات و آثار این اقدام را پیش‌بینی کرده‌ایم. اگر چنین ظرفیتی در اقتصاد کشور است باید همه بدانند و باید برای تشریح یک طرح، اعداد و ارقام آن اعلام شود. من باور دارم که می‌توانیم حداقل معیشت را برای مردم تامین و فقر را ریشه کن کنیم.

نه در فاز اول و نه در فاز دوم، هدف دولت از هدفمندی یارانه‌ها، انتخاباتی نیست؛ برخی دوستان همزمان می‌گویند طرح مضر بوده و شکست خورده و برخی می‌گویند برد انتخاباتی دارد. دولت حاضر است که خطرها را بپذیرد تا دولت‌های بعدی بتوانند کارهای مهمتری انجام دهند….

تکفارس آی آر

رئیس جمهور در ادامه سخنانش تأکید کرد: ما هیچگاه در قانونگذاری به معنای دخالت، دخالت نمی‌کنیم اما عزیزان اگر تصمیمات دولت، حتی انتصاب افراد به مسئولیت‌ها با طرح و مصوباتی متوقف شود، دولت چطور می‌تواند کار کند. اگر دائما در قانون هدفمندی و بودجه تغییراتی به وجود بیاید، واقعاً برنامه‌ریزی به مشکل می‌خورد. معتقدیم قانون اساسی هندسه‌ای برای نظام حکومتی است؛ اگر این هندسه از تعادل خارج شود، کشور ضرر می‌کند. مثلاً دولت در قوای دیگر یا قوای دیگر در دولت دخالت کنند. مدیریت اجرایی کشور باید متمرکز باشد دولت بدنه کارشماسی کل کشور و وقوای دیگر است؛ اگر دولت دید که مثلا به حقوق مردم اجحاف می‌شود باید به قوه قضائیه مراجعه کند. دولت مانند سایر قوا متعلق به همه است. بین خود و خدا، در این شرایط سخت قضاوت کنید؛ می‌شود وزرای اقتصادی و رئیس کل بانک مرکزی تقریباً بیش از دو سوم وقت هفته را در نهادهای نظارتی باشند و مدام فشار بیاورند. دولت و مجلس هیچ دعوایی با هم ندارند، راه تفاهم باز است. امروز آمدم اینجا حرف مشترک دولت و مجلس را فریاد بزنیم که ملت ایران در برابر دشمنان دست بسته نیست. ما باید با هم باشیم و کارهای بزرگ انجام دهیم. من چون برنامه تنظیم کردم، معذورم از اینکه بمانم و به صحبت‌های نمایندگان گوش کنم؛ هر وقت صلاح دانستید هماهنگ کنید می‌آیم حرف عزیزان را گوش می‌دهم؛ بهترین سخن، سخن برادران و خواهران مجلس است.

با پایان یافتن سخنان رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس طی سخنانی گفت که خوب بود که رئیس جمهور برنامه‌هایش رو طوری تنظیم می‌کرد تا نظرات مجلس را بشنود و این بهتر بود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر