تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

متن انشای کوتاه درباره جشن کریسمس برای دانش آموزان

image متن انشای کوتاه درباره جشن کریسمس برای دانش آموزان

کریسمَس جشنی در آیین مسیحیت است که به منظور گرامی ‌داشت زاد روز مسیح برگزار می‌شود.

ایام دوازده روزه کریسمس با سالروز میلاد مسیح در ۲۵ دسامبر آغاز گشته و تا جشن خاج‌شویان (Epiphany) در روز ۶ ژانویه ادامه می‌یابد.

این روز، یک عید مذهبی شناخته می‌شود اما از اوایل سده بیستم میلادی به بعد به طور گسترده به عنوان یک جشن غیر مذهبی برگزار شده و برای بیشتر مردم، این ایام فرصتی است برای دور هم جمع شدن اقوام و دوستان و هدیه دادن به هم.

کریسمس با آیین‌های ویژه‌ای به‌طور مثال آراستن یک درخت کاج، برگزار شده و شخصیتی خیالی به نام بابانوئل در آن نقشی مهم دارد.

تکفارس آی آر

برای هزاران سال درخت صنوبر به طور سنتی در جشن‌های مسیحیان استفاده می ‌شده‌ است. احتمال می‌رود که درختان کریسمس برای نخستین بار حدود ۱۰۰۰ سال پیش در شمال اروپا مورد استفاده قرار گرفته ‌باشند.

درخت معمولا با اشیایی مختلفی تزیین می ‌شود. در قرن هجدهم میلاد، روشن کردن درخت توسط شمع ‌ها آغاز شد و موقعی که برق اختراع شد، برق توانست به وسیله چراغ‌ های کریسمس جایگزین شمع شود.

امروزه، اشیا مختلفی از جمله حلقه گل، زر ورق و آبنبات عصایی بر روی درخت می‌ گذارند. یک فرشته یا ستاره ممکن است در بالاترین قسمت باشد که نشان دهنده میزبان فرشتگان است یا فرشته بیت لحم از تولد حضرت عیسی است.

بابا نوئل اشاره به نام یکی از کشیشان مسیحی به نام سنت نیکولاس دارد که در قرن چهارم میلادی می ‌زیست و از اهالی بیزانس و منطقه آناتولی در ترکیه فعلی بوده‌است. وی به خاطر کمک و دادن هدیه به فقرا شهرت داشت.

برگزاری کریسمس در کشورهای مختلف مسیحی بنا به سنت و رسم و رسوم آنان، تفاوت ‌هایی نیز با یکدیگر دارد اما مشترکات این مراسم این است که مسیحیان برای جشن گرفتن میلاد عیسی مسیح به کلیسا ها می ‌روند، در منزل یک درخت کاج را تزیین و چراغانی می ‌کنند و در خیابان‌ ها و کوچه ‌ها دسته‌ دسته سرود های مذهبی و شکرگزاری اجرا می ‌نمایند.

www.takfars.ir

کودکان جوراب های خود را بر میخ هایی در بالای تخت خوابشان می ‌آویزند (این نیز از کارهای نیکلاس قدیس برداشت شده که جورابهای بچه‌ها را پر از هدایایش می‌کرد).

اعتقاد بر این است که بابا نوئل از شومینه وارد خانه می‌شود. خانه بابانوئل و کارخانه اسباب بازی سازی اش در قطب شمال قرار دارد.

بابانوئل با نوعی سورتمه که چندین گوزن شمالی آن را می‌کشند به شهرهای مختلف می‌رود. سورتمه‌ای که قادر به پرواز است و بابا نوئل می‌داند که کدام بچه در طول سال خوب بوده و کدام بد و او فقط به بچه‌های خوب هدیه می‌دهد. بابا نوئل در کارخانه اش در قطب شمال با همکاری کوتوله‌های پریزاد (Elf) هدایا را تولید می‌کند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر