تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مافین توت فرنگی چیست و چطور در خانه آن را درست کنیم

image مافین توت فرنگی چیست و چطور در خانه آن را درست کنیم

برای درست کردن این مافین ابتدا باید پوره توت فرنگی را آماده کنید. برای این کار، توت فرنگی ها را شسته و دم هایش را بگیرید. آنها را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید، شکر را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا کاملا پوره شود.پوره را در ظرف مناسب ترجیحا لعابی ریخته روی حرارت بگذارید و مدام هم بزنید. آرد ذرت را در آب سرد حل کرده به پوره اضافه کنید تا سس غلیظی به دست آید. بعد از غلیظ شدن پوره را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا خنک شود (اضافه کردن آرد ذرت برای غلیظ شدن سس پوره است)

همان طور که می دانید در تهیه مافین نیاز به هم زدن زیاد نیست. مواد خشک را که شامل آرد الک شده، شکر، وانیل یا رنده پوست پرتقال و بکینگ پودر است در ظرف مناسبی ریخته و وسط آن را گود کنید.

کره ذوب و خنک شده را با شیر و تخم مرغ زده شده مخلوط کنید. داخل گودی ایجاد شده ریخته، نیمی از پوره خنک شده را نیز اضافه کنید و همه مواد را در حد مخلوط شدن با یک قاشق فلزی هم بزنید.

در مرحله بعد برای مواد میانی، توت فرنگی خردشده، پنیر خامه ای و پودر قند را در حد مخلوط شدن یک دور با همزن برقی بزنید.

تکفارس آی آر

قالب مافین را چرب کرده یا کپسول بیندازید. یک دوم از مواد را بین قالب های مافین تقسیم کنید و بعد از مواد میانی به اندازه یک قاشق رویش بریزید و مابقی مواد را روی مایه پنیری بریزید تا دو سوم قالب پر شود.

قالب را در فر از پیش گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید. بعد از پخت می توانید روی آنها را با باقیمانده پوره توت فرنگی، پودر قند یا با خامه فرم گرفته تزئین کنید.

نکته

می توانید در تهیه مافین از سس پوره فرنگی در مواد اولیه استفاده نکنید. در این صورت مافین شما رنگ ساده کیک را دارد ولی با اضافه کردن پوره، مافین شما صورتی رنگ می شود.

مواد لازم برای مافین توت فرنگی

www.takfars.ir

آرد:۳۷۰ گرم

شکر:۱۷۵ گرم

وانیل:یک هشتم قاشق چایخوری یا رنده پوست پرتقال:۲ قاشق چایخوری

بکینگ پودر:یک و یک دوم قاشق چایخوری

تخم مرغ:۲ عدد

کره ذوب شده:۸۵ گرم

شیر:۲۵۰ میلی لیتر یا یک پیمانه

آرد ذرت:۳۰ گرم

توت فرنگی:۲۰۰ گرم

شکر:۱۰۰ گرم

تک فارس

آرد ذرت:یک قاشق سوپخوری

آب سرد:یک قاشق سو پخوری

مواد میانی

پنیر خامه ای:۱۵۰گرم

پودر قند:۱۰۰ گرم

توت فرنگی خردشده:۱۵۰گرم

محصولات معتبر
محصولات معتبر