تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مادرزن فضولی دارم و در همه کار نظر می دهد چه کنم

image مادرزن فضولی دارم و در همه کار نظر می دهد چه کنم

مادر زن یکی از اعضای خانواده شماست که البته ممکن است نادانسته مشکلاتی برای شما و دخترش به وجود آورد، ناگفته نماند که بسیاری از دامادها با مشکل دخالت های مادرزنشان در زندگی مشترک مواجه هستند و نمی دانند چگونه باید آن را مدیریت کنند.

در اینجا برای آگاه شدن شما لازم است به دو نکته مهم اشاره کنیم: نکته اول این است که شاید هر مادری چون دختر خود را دوست دارد و به فکر تأمین سعادت اوست در نتیجه بر این باور است که دامادش می تواند به سعادت و خوشبختی آینده دخترش جامه عمل بپوشاند پس او را مثل پسر خود دوست دارد این دلیل درستی است و تا اینجای قضیه ممکن است که اشکالی در کار به وجود نیاورد اما نکته دوم تضاد جنسی است که مادر زن و داماد دارند یعنی چون این دو شخصیت از دو جنس مخالف هستند، همین هم جنس نبودن آن ها موجب می شود که رابطه شان بهتر از رابطه مادر شوهر و عروس باشد، خب این هم در جای خود می تواند قانع کننده باشد؛ اما اصل حرف اینجاست که بعضی اوقات ممکن است مادر زن ها ناخودآگاه نسبت به رابطه جدید بعد از ازدواج دختر و دامادشان به نوعی حسادت ورزند زیرا می بینند دختری که سال ها تحت اطاعت آنان بوده، اینک به یکباره به اطاعت مردی دیگر درآمده و به همسرش متکی شده است. در ادامه راهکارهای مدیریت ارتباط مناسب با مادر همسر و رفتار مناسب را به جای طلاق و جدایی به شما دوست عزیز معرفی می کنیم.

خطای مادرزن را پای زنتان ننویسید

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر تصمیم جدی درباره جدایی با همسرتان صحبت کنید. گفته اید دو ماه است صدای همسرتان را نشنیده اید. غرور را کنار بگذارید و نزد او بروید و بگویید که زندگی مشترک برایتان ارزشمند است و شما میخواهید کاری کنید که همسرتان خوشحال شود اما به شرطی که ایشان هم در رفتارشان تجدید نظر کند. یادتان باشد خطای مادر را به پای فرزند ننویسید.

تکفارس آی آر

فراموش نکنید مادرزنتان مادر همسر شماست

مادر همسر شما زنی است که همسرتان را به دنیا آورده و پرورش داده است. فراموش نکنید که ایشان مادر همسر شما و مادر بزرگ فرزندان آینده شما هستند نه برای شما و نه برای همسرتان امکان ندارد بتوانید مادرهایتان را کنار بگذارید زیرا عمیق ترین پیوند عاطفی هر فردی با مادرش است.

ذهنتان را پاکسازی کنید

در جامعه ما عموما تصویری منفی از مادرزن ارائه می شود. از این زاویه شاید بتوان بخشی از اختلافات داماد و مادرزن را ناشی از این تلقینات دانست. بسیاری از زوج هایی که با این ذهنیت غلط زندگی خویش را آغاز می‌کنند بدون آنچه واقعا دخالتی از جانب بزرگ ترها به زندگی آن ها وارد آید از همان ابتدا سعی بر جداسازی و شروع به ایجاد چالش های خانوادگی میکنند و حتی ممکن است بسیاری از اختلاف ها ناشی از رفتار خود زوجین با هم باشد و هیچ دخالتی وجود نداشته باشد.

پس بهتر است سعی کنید به جای تصمیم عجولانه در زمینه جدایی برخورد واقع گرایانه در مسائل و نگرش مثبت نسبت به رابطه ها و پیوندها داشته باشید.

www.takfars.ir

یک توصیه به خانم تان

تذکر این نکته به دختران جوانی که بسیار به مادرشان وابسته اند و تحت تاثیر رفتارها قرار می گیرند، ضروری است که باید هرچه زودتر از درجه وابستگی خود نسبت به مادرتان بکاهید و سعی کنید آن چنان رابطه معقولی با مادرتان ایجاد کنید که نه مادر شما برنجد و نه حضور دائمی و دخالت های بی جایش زمینه دلخوری همسرتان را فراهم آورد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر