تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

لیست کامل غذاهای مفید مقوی و رژیمی

image لیست کامل غذاهای مفید مقوی و رژیمی

هات داگ :

به طور معمول هات داگ های ساده و هات داگ های پنیردار دارای نیترات و جدا از آن غنی از کالری و چربی هستند. دکتر آنسل توصیه میکند که به جای این هات داگ ها از هات داگ بوقلمون استفاده کنید که چربی و کالری کمتری دارد.

بهترین گزینه :

به نظر می رسد که هات داگ ها و سوسیس های مرغ بهترین گزینه باشند. انواع کم نمک سوسیس مرغ گاه فقط ۶۰ کالری و ۲۵۰ میلی گرم سدیم در خود پنهان دارند.

تکفارس آی آر

خردل :

کلا خردل خوراکی کم کالری است اما دکتر کارن آنسل متخصص تغذیه می گوید که خردل های موجود در بازار به شدت شور هستند و در واقع میزان سدیم بسیار بالایی دارند که برای بدن شما مفید نیست. این متخصص تغذیه به شما توصیه میکند که از خردل های ساده زردرنگ استفاده کنید که میزان سدیم آنها کمتر از خردل های با طعم های مختلف و تند است.

بهترین گزینه :

برای مزه دار کردن هات داگ سالمترین گزینه استفاده از آب لیمو ترش تازه به علاوه فلفل بدون نمک است.

پنیر :

www.takfars.ir

حتما می دانید که این پنیر خوشمزه، هم پرکالری است هم پر از چربی. دکتر آنسملو ولادین، متخصص تغذیه در دانشگاه نیوجرسی می گوید: « شما به جای استفاده از پنیر پیتزا می توانید با ۲ قاشق چای خوری پنیر چدار حدود ۵ گرم چربی کمتر و حدود ۵۰کالری کمتر به بدن خودتان برسانید.»

سس :

برای مزه دار کردن هات داگ خودتان می توانید از سس ماست پروبیوتیک یا روغن زیتون استفاده کنید.

چیلى :

سسهای چیلی موجود در بازار فقط تند نیستند بلکه پرکالری و پر از سدیم هستند.(۲ قاشق غذاخوری سس چیلی گوشت، ۵۵ کالری و ۲۴۰ میلی گرم سدیم دارد ) به جای آن می توانید از سس های چیلی سبزیجات استفاده کنید که ۲ قاشق غذاخوری آن ۴۵ کیلوکالری و ۱۹۰ میلی گرم سدیم به همراه ۳ گرم فیبر دارد.

بهترین گزینه :

بهترین کار این است که سس چیلی را خودتان درست کنید. چند فلفل سبز و قرمز به همراه یک فلفل دلمهای و مقدار کمی روغن زیتون و یک گوجه فرنگی را در مخلوط کن بریزید و از آن برای خوشمزه کردن ساندویچ هات داگ تان استفاده کنید.

نان :

نانهای باگت سفید و نان های سیب زمینی و نان های شیرین گزینه مناسبی نیستند. بهتر است به جای آنها از نان های غلات کامل استفاده کنید.

بهترین گزینه :

تک فارس

نان جو فیبردار قهوه ای به خصوص انواعی که باکتری های مفید برای دستگاه گوارش را در خود دارند هم فیبر مناسبی به بدن شما می رسانند و هم برای هضم این ساندویچ به دستگاه گوارش شما کمک میکنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر