تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

لباس های رنگی را چطور بشوریم که خراب نشوند

۱- نخستین کار این است که لباس های خود را براساس نوع مرتب کنید. به عنوان مثال شلوارهای جین آبی با شلوارهای جین آبی؛ سفیدها با سفید، رنگهای تیره(آبی، سبزو قرمز تیره) و سیاه با یکدیگر و به همین ترتیب. در این صورت لباس های شما بهتر شسته خواهند شد.
۲- پس از جدا کردن لباس ها بر اساس نوع و رنگ آنها، برچسب لباس ها را بخوانید تا ببینید که با چه نوع آبی باید شسته شوند(گرم، داغ یا سرد). ممکن است این کارها زیاد به نظر برسد، اما جدا کردن لباس ها با توجه به نوع و سپس رنگ، به شما نشان می دهد که چگونه لباس های خود را بشویید.
۳- اگر شما لباسی را که باید با آب گرم شسته می شده است، با آب داغ بشویید، باعث می شود که کمرنگ بشود، رنگ بدهد و به سایر لباس هایی که با آن می پوشید، صدمه بزند.
۴- همچنین خواندن برچسب لباس به شما نشان می دهد که چه لباسی نخستین بار باید جداگانه شسته شود و اگر با سایر لباس ها شسته بشود، رنگ پس خواهد داد.
۵- همیشه لباس های سفید را جداگانه بشویید.
۶- همیشه جین هایی که واقعا آبی یا قرمز تیره هستند، از شلوارها و پیراهن های روشنتر جدا کنید.
۷- رنگ های روشنتر مانند آبی روشن، سبز روشن، صورتی روشن را می توانید با یکدیگر بشویید.
۸- لباس کودکان همیشه باید جداگانه شسته شود.
۹- هنگام شستن لباسهایی که زمینه دو رنگ دارد، مثلا آبی و قرمز، باید برچسب آن را بخوانید تا مطمئن بشوید که آیا دستورالعمل خاصی برای شستشو دارد. هرگز برای شستن اینگونه لباس ها، از آب داغ استفاده نکنید، زیرا آب داغ باعث رنگ دادن آنها به یکدیگر می شود.
اینگونه لباس ها را با انواع مشابه خود بشویید، به عنوان مثال اگر یک پیراهن آبی سفید و یک لباس سبز و سفید دارید، می توانید همه آنها را با یکدیگر بشویید.
۱۰- اگر از نحوه شستن لباس مطمئن نیستید و اولین باری است که آن را می شویید، بهتر است آن را با دست بشویید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر