تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

قلیان کشیدن عامل اصلی نازکی و ریزش موی سر

image قلیان کشیدن عامل اصلی نازکی و ریزش موی سر

چه آنهایی که به ادعای خودشان تفننی قلیان می کشند، چه آنهایی که قلیان کش حرفه ای هستند باید بدانند که مصرف قلیان بتدریج آنها را در معرض انواع بیماری ها قرار می دهد که بسیاری از آنها ممکن است زمانی آثار خود را بروز دهند که دیگر کار از کار گذشته و درمان قطعی برای آنها وجود ندارد.

چروکیدگی پوست، پیری زودرس، تیرگی زیر چشم و لب ها، زردی و فساد دندان ها از مهم ترین نشانه های ظاهری افرادی است که قلیان کشیدن جزو برنامه های روزمره زندگی شان شده است.

مصرف قلیان در پوست و مو اثرات مخربی دارد، مو برای رشد نیاز به اکسیژن دارد و استعمال دخانیات و قلیان به دلیل افزایش مونوکسیدکربن باعث کاهش اکیسژن در مو می شود.

مصرف قلیان و دخانیات باعث بروز آسیب هایی مانند پیری زودرس، ایجاد چین و چروک بر روی پوست، نازکی تارهای مو و ریزش آن می شود.

تکفارس آی آر

قلیان سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد، با کاهش سیستم دفاعی بدن، موها مستعد خرد و شکننده شدن می شود که قلیان و دخانیات تاثیر عمده ای بر پوست و مو دارد.

استفاده از قلیان به دلیل افزایش مواد افزودنی نسبت به دخانیات مضرتر است که با هر بار پک زدن به قلیان دود زیادی وارد ریه می شود، در حالی که در سیگار این مقدار کمتر است.

قلیان باعث ایجاد رادیکال های آزاد در بدن می شود، رادیکال های آزاد با تقسیم سلولی مبارزه میکند و باعث ایجاد اختلال در رشد می شود که در نتیجه شکنندگی موها را در پی دارد.

طول مدت زمان تماس با دود قلیان و دخانیات در ایجاد و شدت آسیب تاثیر بسزایی دارد.

به دلیل اینکه کودکان از سیستم دفاعی کاملی برخوردار نیستد، در زمان قرار گرفتن مستقیم دود قلیان بیشتر در معرض خطر آسیب های پوست و مو قرار می گیرند.

www.takfars.ir

تاثیرگذاری دخانیات و قلیان به تعداد مواد مصرفی( چند نخ و یا پک زدن ها) بستگی دارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر