تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

قضیه همکاری سیروان خسروی با انریکه چیست

ساعت ۶ بعدازظهر دوشنبه بود که «سیروان خسروی» و برادرش «زانیار» به صورت همزمان روی صفحانت شخصی شان در شبکه های اجتماعی، جملاتی را نوشتند که در نگاه اول بیشتر به یک شوخی یا یک شعار تبلیغاتی شبیه بود: «همکاری سیروان و زانیار خسروی در یک قطعه با انریکه ایگلسیاس … اطلاعات بیشتر به زودی …».

طولی نکشید که بالاخره این خواننده جزئیات بیشتر را در اختیار رسانه ها قرار داد تا ماجرایی که در ابتدا، بیشتر به یک شوخی بامزه شبیه بود، به یکباره رنگ واقعیت به خود بگیرد: «قطعه stay here tonight «انریکه» با تنظیم جدید و مدرنی از سیروان خسروی به زودی منتشر می شود.» خبری که دیروز از سوی سایت رسمی این خواننده اسپانیایی هم تایید شد تا لحظه شماری برای انتشار این قطعه از سوی اهالی موسیقی شروع شود.

صدای خواننده

سیروان در آخرین ساعات دوشنبه شب درباره این همکاری نوشته: «تنظیم مجدد یک آهنگ نیاز به داشتن صدای خواننده (بدون موزیک) دارد و داشتن صدای خواننده های تراز اول بدون هماهنگی با تیم مدیریت خواننده ممکن نیست. نیاز به توضیح ندارد که صدای خواننده را به هر شخصی که درخواست کند نمی دهند مگر اینکه آن شخص کارش در حد استاندارد بین المللی باشد.»

image قضیه همکاری سیروان خسروی با انریکه چیست

تکفارس آی آر

جزئیات بیشتر

شکل این همکاری به گونه ای است که سیروان خسروی این قطعه پرطرفدار را ریمکس کرده و آن را قرار است به صورتی جدید تنظیم کند. اتفاقی که معمولا بزرگان هنر موسیقی پاپ در جهان همه ساله بارها سراغ آن می روند و برای این کار هم سراغ بهترین موزیسین های جهانی می روند.

روند این قبیل همکاری ها هم اینگونه است که فراخوانی از سوی بزرگان موسیقی منتشر می شود و از موزیسین ها برای تنظیم مجدد یک قطعه دعوت به عمل می آید. انتخاب نهایی هم بستگی زیادی به رزومه و سابقه موزیسین داوطلب دارد.

این اتفاق برای سیروان خسروی هم رخ داده است. با توجه به اینکه این هنرمند بارها در چارت های رده بندی موسیقی جهانی قرار گرفته و حتی یک بار هم با قطعه «نه نرو» توانسته بود رتبه اول چارت موسیقی یکی از معتبرترین رادیوهای هلندی را از آن خود کند، برای تنظیم این قطعه «انریکه» انتخاب شده است.


سیروان خسروی از ماجرای شکل گیری این همکاری جهانی می گوید:

www.takfars.ir

«توانایی فعالیت های بین المللی را داریم»

انتشار خبر همکاری سیروان و انریکه از زوایای مختلف قابل نقد و اظهار نظر است. ولی شنیدن اظهارات خود این خواننده و آهنگساز در این زمینه و چگونگی شکل گیری این همکاری، قطعا می تواند پرهیجان تر و جذاب تر باشد. بخش هایی از گفت و گوی سیروان با «موسیقی ما» را در این زمینه می خوانیم:

– کار روی قطعه Stay Here Tonight از حدود دو ماه پیش آغاز شد و تقریبا دو سه هفته پیش به اتمام رسید. از ابتدا تصمیم داشتیم که تنها به شرط دریافت تایید از سویتیم مدیریتی انریکه، این قطعه را رسما منتشر کنیم. به همین دلیل منتظر تایید ماندیم و حال که این اتفاق افتاده، آن را منتشر خواهیم کرد. این قطه در Fan Club های او نیز منتشر خواهد شد.

– انتخاب انریکه به علت این بود که او به دلیل آثار زیبایش، در سراسر دنیا محبوبیت بالایی داشته و به ویژه در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد و همچنین امکان برقراری ارتباط با او برایم وجود داشت. قطعه Stay Here Tonight را نیز به این دلیل انتخاب کردم که احساس می کردم به رغم پتانسیل بالای ملودی اش، در مقایسه با سایر کارهای انریکه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی می خواستم قطعه ای باشد که جای کار داشته باشد و بتوان روی آن مانور داد و در واقع یک کار جدید و خوب ارائه کرد، نه یک ریمیکس معمولی و تکراری…

image قضیه همکاری سیروان خسروی با انریکه چیست

– قطعا برای موسیقی ایران به مراتب مفیدتر خواهد بود تا برای شخص من. چرا که انریکه در سراسر دنیا محبوبیت چشمگیری دارد و همواره آثارش در کانون توجهات است و اینکه یک موزیسین ایرانی با او همکاری کرده برای مخاطبانش جالب توجه خواهد بود. همکاری یک ایرانی با چنین هنرمندی، نشاندهنده این است که ما هم اگر بخواهیم می توانیم در سطح بین المللی حرف هایی برای گفتن داشته باشیم.

– یقینا موزیسین های ما میتوانند با تلاش و پشتکار خود را به سطح اول موسیقی دنیا برسانند. این اتفاق خوب، تنها برای من نیست، بلکه برای موسیقی ایران وموزیسین های ایرانی هم است. خوشحالم و امیدوارم این مسئله باعث شود که ارتباط بیشتری میان موزیسین های ما و چهره های تراز اول موسیقی دنیا به وجود آید و در نتیجه توجه عده بیشتری از مخاطبین سراسر دنیا به موسیقی ایران و هنرمندان ایرانی جلب شود، چرا که پتانسیل بالایی در موسیقی ما وجود دارد.


همکاری های جهانی هنرمندان ایرانی و ستاره های خارجی متعلق به چه کسانی است؟

در سال های اخیر همکاری های دیگری هم بوده که هنرمندان ایرانی با ستاره های جهانی را کنار هم قرار داده است. چند نمونه از این همکاری ها را با هم مرور می کنیم:

همین امشب می میرم …

تک فارس

کامران رسول زاده را باید جزو هنرمندان باسواد موسیقی ایران دانست. او که کتاب شعرش در روزهای اخیر به چاپ دوم رسیده، در زمینه خواندن هم استعداد بالایی دارد و دو آلبوم رسمی او در بازار موسیقی باعث شده هواداران خاص خودش را داشته باشد.

image قضیه همکاری سیروان خسروی با انریکه چیست

رسولزاده سال قبل در اقدامی جالب توجه قطعه پرطرفدار «همین امشب می میرم» مراد کحکیللی (خواننده ترکیه ای) را به صورت دو صدائه با این خواننده اجرا کرد که هم در رسانه های داخلی و هم در شبکه های ترک با استقبال مواجه شد.

او با همین تک آهنگ توانست قابلیت های خود را نشان دهد تا بتواند با یکی از بزرگترین موسسه های فرهنگی ترک قرارداد همکاری ثبت کند. این قطعه که به صورت فارسی – ترکیه ای اجرا شده قرار بود سال گذشته درکنسرتی مشترک در ایران روی صحنه برود که به دلیل برخی اعمال سلیقه ها لغو شد تا خواننده مسلمان ترکیه ای نتواند در ایران روی صحنه برود.


کارلوس سانتانا و رضا یزدانی: «شاید وقتی دیگر»

image قضیه همکاری سیروان خسروی با انریکه چیست

رضا یزدانی قبل از انتشار آلبوم «ساعت ۲۵ شب» به یکباره خبر از همکاری اش با گیتاریست بزرگ و مشهور »کارلوس سانتانا» داد و ادعا کرد تمام صحبت ها و مذاکرات صورت گرفته و این همکاری قطعا در آلبوم جدید او اتفاق خواهد افتاد. اصرار به حضور این هنرمند جهانی به قدری جدی از سوی یزدانی عنوان می شد که همگان به این باور رسیده بودند که هیچ مشکلی در این بین وجود ندارد و موسیقی ایران تجربه ای جدید را قرار است از سر بگذراند ولی هر چقدر که زمان انتشار این آلبوم نزدیکتر می شد آرام آرام اطلاع رسانی در این باره کمتر و کمتر شد تا جایی که به یکباره خبر رسید «سانتانا» به دلیل حضور در تور اروپایی خود از حضور در این آلبوم انصراف داده و به جای او قرار است «حامد بهداد» به عنوان خواننده مهمان در یک قطعه حضور داشته باشد!


محصولات معتبر
محصولات معتبر