تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

قرص لاکوزامید عوارض جانبی موارد مصرف و منع دارویی

image قرص لاکوزامید عوارض جانبی موارد مصرف و منع دارویی

لاکوزامید یک داروی ضد تشنج است که در صرع پارشیال یا صرع کوچک کاربرد دارد.

مطالعات اخیر نشان داده است که لاکوزامید بر سلول های عصبی مزمن که معمولا در هسته مرکزی تشنج قرار دارند تاثیر کذار است در حالیکه داروهایی مانند کاربامازپین و لاموتریژین بیشتر بر سلول های عصبی فعال و آتشین موثرند.

موارد مصرف لاکوزامید

لاکوزامید (لاکوزاماید) به تنهایی در درمان و کنترل صرع پارشیال کاربرد دارد. در صرع پارشیال فقط بخشی از سلول های مغزی درگیر هستند.

تکفارس آی آر

ممکن است لاکوزامید همراه با سایر داروهای ضد صرع در تشنج عمومی نیز استفاده شود. لاکوزامید در بزرگسالان و کودکان ۴ سال به بالا استفاده می شود. همچنین در نوروپاتی دیابتی و دردهای با منشاء عصبی کاربرد دارد.

مکانیسم اثر لاکوزامید

لاکوزامید (_لاکوزاماید) با انسداد و غیر فعال کردن کانال های ورودی ولتاژ وابسته به سدیم انتقال عصب را کاهش و از ولتاژ ناخواسته در بروز صرع پارشیال جلوگیری می کند.

لاکوزامید بصورت انتخابی بر روی نرون های دپلاریزه اثر می کند و تاثیری بر سلول های عصبی در حال استراحت ندارد.

فارماکوکینتیک لاکوزامید

www.takfars.ir

لاکوزامید از راه خوراکی سریع جذب می شود و حداکثر غلظت پلاسمایی این دارو نیم تا ۴ ساعت پس از مصرف ایجاد می شود. زیست دستیابی لاکوزامید از راه خوراکی ۱۰۰ درصد است ولی جذب دارو با غذا ممکن است تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

عوارض جانبی لاکوزامید

عوارض شایع: حالت تهوع، استفراغ، اسهال، تاری دید یا دوبینی،حرکات غیر قابل کنترل چشم، سرگیجه، سردرد، خواب آلودگی، لرزش غیرقابل کنترل قسمتی از بدن، مشکلات مربوط به هماهنگی، تعادل یا راه رفتن، ضعف، خارش

عوارض جدی که باید فورا به پزشک مراجعه کرد: تپش قلب شدید، تنگی نفس، ضربان قلب کند، درد قفسه سینه، غش کردن، تورم صورت، گلو، زبان، لب ها و چشم ها، تب، راش (دانه های قرمز روی پوست)، خستگی، زرد شدن پوست یا چشم ها، ادرار تیره.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر