تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

قدم های مفید برای خلاصی سریع از دست چربی های شکم

image قدم های مفید برای خلاصی سریع از دست چربی های شکم

قدم اول: به برچسب روی مواد غذایی در رابطه با میزان کالری موجود در آنها توجه نمایید.

قدم دوم: میانگین کالری دریافتی خود را در طول چند روز محاسبه نمایید. ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری از میزان مصرفی روزانه را کاهش دهید. این کار باعث کاهش نیم تا یک کیلوگرم در هفته از وزن شما می‌شود که واقعی و مناسب است.

قدم سوم:برای اینکه خورد و خوراک خود را محدود کنید، غذای خود را در بشقاب کوچکتری بخورید تا از نظر روانی احساس کنید که یک وعده غذایی کامل میل کرده اید. اگر به‌طور متناوب مقدار غذایی که میل می‌کنید کمتر از قبل باشد، شما کاهش وزن و اندازه شکم خواهید داشت.

قدم چهارم:در بین وعده‌های غذایی، میان وعده‌های کوچک و سالم بخورید تا متابولیسم بدن شما فعال شده و اشتهایتان کنترل گردد. میان وعده‌هایی بر پایه میوه و سبزیجات، کراکر با غلات کامل، چیپس ذرت و سالسا، یک مشت مغز و آجیل، ماست کم چربی و غیره. از میان وعده‌های فرآوری شده به شدت بپرهیزید.

تکفارس آی آر

قدم پنجم:فقط در پشت میز نهار خوری، غذا میل کنید. از خوردن غذا در حال فعالیت‌های گوناگون مانند نگاه کردن به تلویزیون، راه رفتن، کارکردن با کامپیوتر و … که موجب عدم هوشیاری شما نسبت به آنچه که می‌خورید می‌شود، خودداری کنید. خوردن را تبدیل به یک عمل آگاهانه نمایید.

از آن لذت برده و از سیر شدن خود آگاه شوید. برای هر وعده غذایی حداقل ۲۰‌دقیقه زمان اختصاص داده تا بدن فرصت تشخیص سیری را داشته باشد. هر زمان که احساس گرسنگی نکردید، خوردن را متوقف کنید.

قدم ششم: نوشیدنی‌های کم کالری را جایگزین پر کالری‌ها نمایید؛ مانند آب، قهوه یا چای. جهت کاهش اشتها، ۱۵ دقیقه قبل از غذا، یک لیوان آب میل کنید. میوه کامل را جایگزین آبمیوه‌های پر کالری نمایید. چرا که میوه کامل حاوی کالری کمتر و میزان فیبر بیشتری در مقایسه با آبمیوه است.

قدم هفتم:به جهت دریافت فیبر و سایر مواد مغذی، غلات کامل را جایگزین غلات تصفیه شده نمایید. فیبر‌ها باعث می‌شوند که در یک وعده غذایی مختصر، احساس سیری بیشتری نمایید، به حرکات روده نظم می‌بخشند، باعث می‌شوند تا سطح گلوکز خون بالا یا پایین نرود و به‌طور کلی باعث می‌شوند تا شما از یک تغذیه سالم بهره مند شوید. محصولاتی را بخرید که در لیست مواد اولیه آنها غلات کامل وجود داشته باشد.

قدم هشتم:از چربی‌های غیر اشباع در خوراک و در پخت و پز خود استفاده نمایید. در پخت و پز به جای کره و روغن‌های جامد، روغن‌های گیاهی مصرف کنید. جهت دریافت پروتئین، خوراک‌های دریایی، مرغ بدون پوست و حبوبات مصرف کنید. تا حد امکان از مصرف گوشت قرمز بپرهیزید.

www.takfars.ir

قدم نهم:دو تا سه وعده در روز لبنیات کم چرب یا بدون چربی مصرف نمایید. با پزشک خود در رابطه با مصرف مکمل‌های کلسیم به جهت جلوگیری از پوکی استخوان مشورت کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر