تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

قبض های گاز جدیدا چطور قیمت را حساب میکنند

محمدرضا غروی، معاون شرکت ملی گاز : در ۹ ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۱۰۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در ایران مصرف شده است که ۴۷ درصد این گاز توسط مشترکان خانگی و تجاری، ۲۱ درصد توسط صنایع و ۳۲ درصد توسط نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به سرمای منفی صفر تا منفی ۱۴ درجه سانتی‌گراد در ۲۷ استان کشور، تصریح کرد: این کاهش شدید دما و موج پایدار سرما در اکثر استان‌های کشور منجر به ثبت رکورد جدید مصرف گاز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در روزهای اخیر متوسط مصرف روزانه گاز توسط مشترکان خانگی و تجاری به بیش از ۴۵۶ میلیون مترمکعب افزایش یافتهاست، بیان کرد: این در حالی است که کل مصرف گاز در بخش‌های نیروگاهی، صنایع، پتروشیمی ها، مشترکان خانگی و تجاری به بیش از ۵۷۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون ۸۰ درصد گاز تولیدی ایران در خانه‌ها و ساختمان‌ها صرفا برای گرمایش و بدون کوچک‌ترین بهره‌وری می‌سوزد، تبیین کرد: این در حالی است که اگر هر مشترک ۲ مترمکعب در شبانه‌روز در مصرف گاز صرفه‌جویی کند، ۴۰ میلیون مترمکعب و معادل تولید گاز ۲ فاز پارس جنوبی در مصرف گاز کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز در پاسخ به پرسشی در مورد محاسبه مجدد آبونمان در قبوض گاز خانگی شهری و روستایی، گفت: بر اساس دستور سازمان هدفمندی یارانه‌ها، آبونمان از ابتدای مهرماه مجددا در قبوض گاز خانگی محاسبه خواهد شد

تکفارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر