تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

قانون های کلی برای داشتن دکوراسیون شیک در منزل

این قوانین، استانداردهایی طلایی هستند.ابتدا این قوانین را مطالعه کنید

قانون عمودی ۳/۳

قانون عمودی ۳/۳ جدیدترین قانون در لیست ما است که یک طراح به نام مارک مک کاولیمفهوم آن را در کتاب خود به اسم رنگ درمانی در خانه: راهکارهای واقعی برایافزودن رنگ به زندگیتان مطرح کرده است. مثل بسیاری دیگر از ترندهای کنونی،این قانون نیز بر اساس تمایل همیشگی ما در تلفیق محیط بیرون با زیبایی هایداخلی ایجاد شده است.

مفهوم مک کاولی به این شکل عمل میکند: اگر طبیعت موقعیتی چارچوب دار بود،تاریک ترین رنگ ها به سمت زمین یافت می شدند(چمن های تیره، سنگ ها و گل و لای را تصور کنید).تُن رنگ های معتدل درختان و زندگی گیاهی در وسط قرار می گرفتند.آسمان دارای تُن رنگ روشن در بالای چارچوب قرار می گرفت.

در این دیدگاه، طراحی داخلی شیک و زیبا نیز تقریباً به همین شکل عمل میکند،به طوری که رنگ های تیره در پایین، رنگ های معتدل در وسط و روشن ترین رنگ هادر بالا قرار می گیرند. این قانون می تواند نقطه شروع مفیدی برای کسانی باشدکه سعی دارند پالتی رنگی در اتاق تشکیل دهند. این قاعده هم با رنگ های رنگارنگو هم با رنگ های تک رنگ خوب عمل میکند.

تکفارس آی آر

image قانون های کلی برای داشتن دکوراسیون شیک در منزل

قانون های دکوراسیون داخلی ، قانون عمودی ۳/۳ با رنگ های رنگارنگ و هم با رنگ های تک رنگ خوب عمل میکند

قانون ۱۰-۳۰-۶۰

بعد از اینکه تصمیم گرفتید از چه رنگ هایی استفاده کنید، وقت آن رسیده که تعیین کنید آن هاچه نقشی در طراحی شما ایفا میکنند. در اینجاست که قانون ۱۰-۳۰-۶۰ وارد عمل می شود.با این قانون، شما در نهایت رنگی غالب، رنگی ثانویه و رنگی تأکیدی انتخاب خواهید کرد.

همانطور که از اسم این قانون مشخص است، رنگ غالب شما ۶۰ درصد اتاق را پوشش می دهد.از آنجایی که این رنگ نقش مهمی در طراحی شما ایفا میکند، بهتر است که خنثی ترین گزینهخود را به عنوان رنگ غالب انتخاب کنید. رنگ غالب انتخابی مناسب برای چیزهایی مثل رنگ دیوارشما و پوشش کف اتاق است. سپس، رنگ ثانویه شما می تواند کمی برجسته تر باشدو معمولاً برای مبلمان مناسب است. در پایان، رنگ تأکیدی شما برجسته ترین انتخاب شماستو می توان آن را در اکسسوری ها مشاهده کرد.

www.takfars.ir

قانون های دکوراسیون داخلی ، در قانون ۱۰-۳۰-۶۰ رنگ غالب شما ۶۰ درصد اتاق را پوشش می دهد

قانون سه تایی ها

بعد از اینکه رنگ ها را تحت کنترل درآوردید، وقت آن رسیده که نگاهی به اکسسوری های خود داشته باشید.اگر یک توصیه در مورد اکسسوری ها بخواهیم به شما ارائه دهیم،این است که هر وقت دچار تردید شدید، از قانون سه تایی ها استفاده کنید.

دسته بندی ها با اعداد فرد می تواند دلبستگی بصری بیشتری نسبتبه دسته بندی های اعداد زوج ایجاد کند. به طور خاص، عدد سه می تواندعددی ایده آل برای دسته بندی ها در مقایسه با اعداد یک، پنج و یا حتیهفت باشد چرا که عدد یک ممکن است بیش از اندازه ساده به نظر برسددر حالی که اعداد پنج و هفت کمی شلوغ به نظر می رسند.

وقتی آیتم های مورد نظر برای دسته بندی های خود را انتخاب میکنید،حتماً سعی کنید که هم به اندازه کافی با یکدیگر متفاوت باشند تا دلبستگیبصری ایجاد کنند، و در عین حال وجه مشترکی داشته باشند تا با هم متناسببه نظر برسند. به عنوان مثال، تصویر زیر را در نظر بگیرد. با اینکه تمام اکسسوری هاشکل های متفاوتی دارند، ولی از رنگ یکسانی برخوردار هستند.

زمانی که مطمئن نیستید چگونه طراحی خود را شروع کنید، بعضی وقت هابسیار مفید است که به سراغ مقدمات بروید. با در نظر گرفتن این نکته،سه قانون طراحی داخلی را به شما معرفی کرده ایم که می تواند بهشما کمک کند تا تعادل را در هر نوع طراحی به وجود آورید. بدون توجهبه اینکه روی چه اتاقی کار میکنید یا اینکه سبک و سلیقه شخصی شماچگونه است، بد نیست که این قوانین را امتحان کنید.

کاربرد اکسسوری ها در دکوراسیون منزل

اکسسوری ها لوازم و اجسامی هستند که از اجزای اصلی ساختمان بشمار نمی آینداما زیبایی این عناصر به اندازه ای می باشد که توجه بیننده را به خود جلب میکند .به نوعی اکسسوری ها را تکمیل کننده دکوراسیون داخلی می نامیم.

گلدان ها ، قاب ها ، ساعت ها ، آینه ها ، چراغ ها ، و اشیای کلاسیک و قدیمی و … از جمله اکسسوری هایی هستند که برای تکمیل دکوراسیون داخلی می توان از آن ها کمک گرفت .

انتخاب اکسسوری ها و تشخیص جایگاه درست برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است .

تک فارس

در انتخاب اکسسوری ها دقت زیادی لازم است زیرا انتخاب صحیح نتیجه مطلوب را به ارمغان می آورد و انتخاب نادرست اکسسوری ها نتیجه معکوس به فضا می بخشد .

بسیاری از دکوراسیون های چشمگیر زیبایی خود را با یک وسیله تزئینی یا جسم کوچک ( اکسسوری) تکمیل میکنند.

اکسسوری ها نقش کلیدی در دکوراسیون داخلی خانه ایفا میکنند. استفاده از اکسسوری ها و لوازم تزئینی کوچک به دلیل کم هزینه بودن امروزه شیوه ای پرطرفدار برای تغییر حس و حال دکوراسیون منزل به شمار می روند. اکسسوری ها میتوانند به صورت مشخص برای یک مکان خاص طراحی شوند اما برخی از اکسسوری ها در تمامی فضاهای خانه میتوانند به کار برده شوند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر