تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

فواید و خواص کامل غذای میگو

میگوهای آب سرد معمولاً صورتی رنگ و کوچک هستند و شیرین‌تر از میگوهای آب گرم که اندازه بزرگ‌تری دارند می‌باشند. هنگام خرید میگو باید دقت نمود که میگوها سفت باشند. از خرید میگو‌هایی که بوی آمونیاک می‌دهند و دانه‌های سیاه رنگ روی آنها مشاهده می‌شود باید پرهیز نمود.

کلسترول زیاد:

علیرغم فوایدی که در خصوص میگو ذکر شد، باید توجه نمود که میزان کلسترول در میگو بالا است. گرچه بدن انسان قادر می‌باشد با افزایش مصرف کلسترول از طریق رژیم غذایی میزان تولید کلسترول در بدن را کاهش دهد تا مقدار کلسترول خون افزایش نیابد، اما توصیه می‌شود کسانی که مبتلا به کلسترول خون بالا هستند در مصرف میگو زیاده‌روی ننمایند.

سرشار از سلنیوم:
میگو منبع خوبی از عنصر سلنیوم است. سلنیوم در سلامت انسان نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند. این عنصر برای سوخت و ساز بدن ضروری است و از مهم‌ترین نقش‌های آن می‌توان به تاثیر آن در متابولیسم هورمون‌های تیروئید، خواص آنتی‌اکسیدانی و ارتقاء سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. کمبود سلنیوم سبب بروز بیماری‌های مزمن نظیر سرطان و بیماری‌های قلبی – عروقی می‌شود. کمبود این عنصر سبب کاهش لنفوسیت‌های T و عملکرد آنها می‌شود و بنابراین سیستم ایمنی بدن واکنش مناسبی را از خود نشان نمی‌دهد. همچنین مطالعات زیادی نشان می‌دهند که کمبود سلنیوم سبب افزایش بروز بیماری‌های قلبی – عروقی می‌شود. سلنیوم سبب کاهش اکسیداسیون LDL و تشکیل پلاک در عروق خونی می‌شود.

منبع خوب اسید‌های چرب امگا-۳:
میگو منبع خوبی از اسید‌های چرب امگا-۳ است. این نوع اسید‌های چرب بیشتر در غذاهای دریایی و در روغن استخراج شده برخی گیاهان وجود دارند. اسید‌های چرب امگا- ۳ میزان فیبرینوژن را در خون کاهش داده و ویسکوزیته خون را کاهش می‌دهند و بنابراین خطر تشکیل لخته در خون کاهش می‌یابد. همچنین سبب کاهش کلسترول توتال و LDL می‌شوند و امکان دارد تا حدی میزان HDL خون را افزایش دهند. علاوه بر آن اسید‌های چرب امگا -۳ با تولید انواع خاصی از پروستاگلاندین‌ها از تشکیل تومور‌های سرطانی و نیز از بروز واکنش‌های التهابی که خود می‌توانند منجر به ایجاد بسیاری بیماری‌ها نظیر آرتریت روماتوئید، لوپوس اریتماتوز و کولیت اولسراتیو شوند، جلوگیری می‌کنند.

تکفارس آی آر

منبع خوب فلوئور:

میگو حاوی مقدار زیادی فلوئور می‌باشد. فلوئور عنصری است که به مقدار فراوان در آب و خاک وجود دارد. این عنصر نقش مهمی‌در سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها دارد. فلوئور در ساختار مینای دندان وجود دارد و سبب استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها و پیشگیری از فساد دندان‌ها می‌شود. این عنصر خاصیت ضد باکتریایی دارد و سبب مهار آنزیم‌هایی می‌شود که موجب فساد دندان‌ها می‌شوند. علاوه بر آن وجود مقدار کافی فلوئور در بدن سبب استحکام استخوان‌ها شده و مانع از بروز استئوپروز می‌شود. میگو می‌تواند یکی از منابع تامین کننده فلوئور برای بدن باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر