تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

فهرست وقایع و رویدادهای تاریخی مهم ۲۳ فروردین

۱۷۲۳م: ۱۲آوریل ۱۷۲۳ که نیروهای میرمحمود قندهاری در تعقیب طهماسب میرزا پسر شاه سلطان حسین وارد قزوین شده بودند توسط قزوینی ها کشتار شدند و بیش از دو هزار کشته تلفات دادند و مابقی به اصفهان گریختند و جریان را به میرمحمود خبر دادند و وی از فرط خشم، بازماندگان خاندان صفوی و مقامات سابق را کشت.

۱۳۸۵م:پس از یک شبانه روز انتظار براى شنیدن خبر مهمى که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وعده آن را داده بود، وی ۲۲ فروردین ۱۳۸۵ (در سال ۲۰۰۶ـ یازدهم آوریل) در اجتماعی در شهر مشهد خبر دستیابى ایران به قدرت غنى سازى اورانیوم در مقیاس آزمایشگاهى را اعلام کرد.

۷۳۷م:در آوریل سال ۷۳۷ میلادی (و به نوشته برخی از مورخان؛ ۱۲ آوریل آن سال) زید ابن علی ابن حسین در کوفه پرچم مبارزه با خلافت امویان را برافراشت و در اندک مدتی ایرانیان و اعراب شیعه به او پیوستند.

۱۹۵۵م:۱۲ آوریل ۱۹۵۵ اعلام شد که واکسن بیماری پولیو (فلج اطفالpolio) ساخته شده، موثر و مطمئن است. این بیماری تا آن زمان قربانیان فراوان داشت و همگان را نگران ساخته بود.

image فهرست وقایع و رویدادهای تاریخی مهم ۲۳ فروردین

تکفارس آی آر

۱۹۳۳م:۱۲ آوریل سال ۱۹۴۵ «فرانکلین دلانو روزولت» که از ۱۹۳۳ رئیس جمهوری آمریکا بود در ۶۳ سالگی بر اثر خونریزی مغزی (سکته) درگذشت و هری ترومن معاونش همان روز به عنوان سی و سومین رئیس جمهور برجایش نشست.

image فهرست وقایع و رویدادهای تاریخی مهم ۲۳ فروردین

۲۰۰۵م:امضای موافقتنامه حل مسائل مرزی چین و هند که ۱۱ آوریل ۲۰۰۵ در پی دیدار ۴ روزه «ون جیابائو» نخست وزیر چین از دهلی نو تحقق یافت راه دوستی و اتحاد دو کشور پرجمعیت جهان را هموار ساخت و ثابت کرد که چین متوجه خطری شده است که باعث انحلال شوروی شد و دارد حلقه محاصره روسیه را بدون برخورد با مانع تنگتر می کند.

image فهرست وقایع و رویدادهای تاریخی مهم ۲۳ فروردین

۲۰۰۵م:ترور ژنرال «آناتولی تروفیموف» رئیس سابق اداره امنیت روسیه در منطقه مسکو که ۱۱ آوریل۲۰۰۵ در این شهر در اتومبیلش هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد ادامه مافیا بازی در روسیه را نشان می دهد که ضعف اجتماعی بزرگی خوانده شده است.

www.takfars.ir

۱۹۳۱: رای دهندگان اسپانیایی نظام سلطنتی این کشور را رد کردند که مقدمه جنگ داخلی پر تلفاتی شد که در سال ۱۹۳۶ آغاز گردید.

۱۹۳۵: یهودیان از انتشار کتاب و نشریه در آلمان ممنوع شدند.

۱۹۴۶: سوریه که تحت الحمایه فرانسه بود استقلال یافت.

۱۹۸۰: آمریکا با هدف اعتراض به استقرار نیروهای شوروی در افغانستان بازیهای المپیک مسکو را تحریم کرد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر