تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

فهرست وقایع و رویدادهای تاریخی مهم ۲ فروردین

۹۷۸م :به مناسبت ایام نوروز، بیمارستانی که به تصمیم عضدالدوله دیلمی در شهر بغداد ساخته شده بود ۲۲ مارس سال ۹۷۸ میلادی (سال ۳۵۷ هجری خورشیدی) گشایش یافت.

۳۳م :سالروز مصلوب شدن مسیح، و مسیحیانی که در این روز خود را مصلوب می کنند تا شکنجه واردآمده به مسیح رابا تمام وجود احساس کنند.در سال ۲۰۰۸، گود فرایدیGood Friday = هالی فرایدی (جمعه مقدس) مصادف با ۲۱ مارس بود. در این روز در سال ۳۳ میلادی، حکمران رومی وقت اورشلیم، مسیح را مصلوب کرد.

۳۳۷م:کنستانتین یکم امپراتور مقتدر همه قلمرو روم ۲۲ مارس سال ۳۳۷ میلادی درگذشت. طبق برخی محاسبات تقویمی تازه، ت مرگ او ۲۲ ماه مه این سال اتفاق افتاده است!.

۱۷۹۷م: ۲۲مارس سال ۱۷۹۷ زاد روز ویلهلم اول است که پس از پیروزی نظامی بر فرانسه، در ۱۸ ژانویه سال ۱۸۷۱ در کاخ ورسای (کاخ پادشاهان فرانسه) تاج قیصر (سزار ــ کایزر Kaiser ) همه آلمان را بر سر نهاد و رایش دوم پا به عرصه وجود گذارد. ویلهلم از این که در ایام نوروز ایرانیان به دنیا آمده بود افتخار و مباهات می کرد .

۱۹۲۲م:امروز ــ ۲۲ مارس ــ زادروز مجیب الرحمان بانی جمهوری بنگلادش است که در ۱۹۲۲ به دنیا آمد و در اوت ۱۹۷۵ در یک کودتای نظامی کشته شد. وی نخستین رهبر بنگلادش بود که اینک پدر و بنیاد گذار کشور بنگال خوانده می شود.

تکفارس آی آر

۱۶۳۳: جوزف پریستلی آب کربناته ( سلتزر ) را اختراع کرد.

۱۷۲۸: آنتون رافائل نویسنده و نقاش کلاسیک آلمان به دنیا آمد.

۱۷۹۵: توماس جفرسون به عنوان نخستین وزیر امور خارجه دولت نوبنیاد ایالات متحده ( امریکا ) تعیین شد.

۱۹۲۲: یک دادگاه انگلیسی مهاتما گاندی استقلال طلب معروف هند و مبتکر « مبارزه منفی » و مبارز بزرگ ضد استعمار را به جرم مخالفت با انگلستان به شش سال زندان محکوم کرد

۱۹۴۶: دولت انگلستان به کشور اردن که خود آن را ساخته است استقلال کامل داد.

www.takfars.ir

۱۹۵۸: ملک فیصل پادشاه کشور سعودی شد.

۱۹۶۵: آمریکا اعتراف به بکاربردن مواد شیمیایی بر ضد ویت کنگها در جنگ ویتنام کرد.

۱۹۹۲: بانو « فلیسداد» همسر ژنرال نوریه گا رئیس سابق کشور پاناما که دولت امریکا ضمن یک حمله نظامی به آن کشور وی را دستگیر کرد و به آمریکا آورد و زندانی ساخت به اتهام سرقت از یک فروشگاه دستگیر شد. در پی دستگیری نوریه گا حسابهای بانکی او نیز مسدود شده بود

محصولات معتبر
محصولات معتبر