تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

غذاها و کارهای مفید برای تقویت قدرت باروری آقایان

image غذاها و کارهای مفید برای تقویت قدرت باروری آقایان

رژیم غذایی شما باید به اندازه رژیم غذایی همسرتان متعادل، متنوع، و مغذی باشد.

به اندازه کافی از موادغذایی سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها استفاده کنید.

یک لیوان آب پرتقال در روز تقریباً ۱۲۴ میلیگرم ویتامین C در خود دارد. خوب است که در روز حداقل ۹۰ میلیگرم یا بیشتر و اگر سیگار می کشید حداقل ۱۲۵ میلیگرم استفاده کنید.

به اندازه کافی روی (zinc) مصرف کنید.

تکفارس آی آر

منابع عالی که می توانید مقدار توصیه شده روزانه یعنی ۱۱ میلیگرم روی را از آن مصرف کنید شامل صدف خوراکی (۸ عدد صدف متوسط تقریباً حاوی ۱۶ میلیگرم روی است)، گوشت پشت مازو گاو (۸۵ گرم حاوی ۴-۸ میلیگرم روی است)، لوبیا پخته (یک فنجان از آن حاوی ۳-۵ میلیگرم روی است، و قسمت های سیاه گوشت مرغ (۲-۳۸ میلیگرم روی در هر ۸۵ گرم) می شود.

اسید فولیک مصرف کنید.

می توانید ۴۰۰ میکروگرم مورد نیاز روزانه تان را با خوردن سیریال های صبحانه، سبزیجات، و آب پرتقال تامین کنید اما مصرف مکمل اسید فولیک یا مولتی ویتامین برای اطمینان بیشتر می تواند به شما صدمه بزند.

مقدار کلسیم و ویتامین D مصرفیتان را بالا ببرید.

طبق تحقیقی که در دانشگاه ویسکونسین در مدیسون انجام گرفت، مصرف ۱۰۰۰ میلیگرم کلسیم و ۴۰۰ IU (ده میکروگرم) ویتامین D در روز می تواند قدرت باروری را در مردان بالا ببرد.

www.takfars.ir

منابع خوب کلسیم عبارتند از شیر کم چرب (یک لیوان از آن حاوی ۳۰۲ میلیگرم کلسیم است) و ماست (یک فنجان از آن حاوی ۴۱۵ میلیگرم کلسیم است). ویتامین D مصرفی خود را نیز می توانید از شیر (یک لیوان شیر حاوی ۹۸ IU ویتامین D است) و ماهی آزاد (۸۵ گرم از آن حاوی ۳۶۰ IU ویتامین D است) تامین کنید.

تا می توانید از نوشیدنی های الکلی استفاده نکنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر