تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس و توضیحات راجع به جزایر سیشل

image عکس و توضیحات راجع به جزایر سیشل

سیشل از مجمع الجزایری شامل ۱۱۵ جزیره تشکیل شده است که در حدود ۱۵۰۰ کیلومتری شرق قاره افریقا و در شمال شرقی ماداگاسکار واقع شده اند.

جزایر سیشل یکی از زیباترین نقاط زمین است که به همین دلیل آن را بهشت آفریقا می نامند. جمهوری سیشل، کشوری جزیره ای است که در اقیانوس هند واقع شده و پایتخت آن ویکتوریا است که بزرگترین شهر سیشل نیز است. در سیشل از تماشای مناظر فوق العاده آن سیر نخواهید شد، چرا که زیبایی آن شبیه رویاست. سیشل یکی از مقاصد محبوب برای ماه عسل محسوب می شود. البته شاید گران به نظر برسد، اما سفر به این جزیره بی نظیر و دیدن آن ارزش هزینه کردن دارد.

ماهه، پراسلین و لادیگ جزایر اصلی سیشل هستند. واحد پول رسمی این کشور روپیۀ سیشل است ولی پول اکثر کشورها در سیشل رایج است.

سیشل مردم بومی ندارد و ساکنین این جزیره معمولا مهاجرینی هستند که از آفریقا، فرانسه، هند و چین به این جزایر آمده اند. زبان رایج در سیشل انگلیسی و فرانسوی است.

تکفارس آی آر

image عکس و توضیحات راجع به جزایر سیشل

آب و هوای سیشل

در سیشل آب و هوای مطبوع استوایی برقرار است. در فصل های بارندگی، باران های سنگینی می بارد و هوا رطوبت زیادی دارد. در بیشتر ماه های سال نسیم ملایم استوایی در حال وزیدن است.

در ماه های سرد سال، حداقل دمای هوا در سیشل حدود ۲۴ درجه سانتی گراد است. از آنجایی که بادهای جنوب شرقی در سیشل از اردیبهشت تا آبان ماه می وزد، این موقع از سال بهترین زمان برای سفر به سیشل است. همانطور که گفتیم به علت استوایی بودن هوای سیشل، رطوبت زیادی در آن وجود دارد. این رطوبت از ماه آذر تا فروردین به بیشترین میزان خود می رسد. ماه فرودین و اوایل اردیبهشت از گرم ترین ماه های سیشل هستند.

image عکس و توضیحات راجع به جزایر سیشل

www.takfars.ir

جاذبه های گردشگری سیشل

برج ساعت ویکتوریا

باغ گیاه شناسی

پارک ملی مورن

تمپیو ایندو

مسیرهای طبیعت گردی مانند مسیر مونت بلانک، مسیر کوپولیا

بهترین زمان سفر به سیشل

ایده آل ترین زمان برای شنا، غواصی، ماه های آوریل، می، اکتبر و نوامبر است. در این ماه ها دمای آب معمولاً به ۲۹ درجه سانتی گراد رسیده و محدودۀ دید به بیش از ۳۰ متر می رسد.

در سیشل جشنواره های مختلفی برگزار می شود که از جمله آنها می توان موارد زیر را نام برد

جشنواره گشت های زیر آب سوبیو: دنیای فوق العاده زیر آب را با فیلم های نمایشی، گفتگوها و رقابت ها، به تصویر می کشد.

تک فارس

image عکس و توضیحات راجع به جزایر سیشل

از دیگر جشنواره ها می توان به فستیوال کریول، جشنواره سنت ها و میراث کریول که یک هفته به طول می انجامد و در ماه اکتبر هر سال برگزار می شود، اشاره نمود.

جشنواره دریانوردی کاپ سیشل که یک مراسم دریانوردی بین المللی است در ماه ژانویه و رقابت های ماهیگیری در ماه نوامبر برگزار می شوند. رقابت های ماهیگیری محلی هم در تمام طول سال برگزار می گردد.

image عکس و توضیحات راجع به جزایر سیشل

بهترین زمان سفر به سیشل برای انجام فعالیت های مختلف به شرح زیر است

تماشای پرندگان: آوریل (فصل زاد و ولد)، می تا سپتامبر (فصل آشیانه سازی پرستوی سیاه) و اکتبر (مهاجرت)

غواصی: مارس تا می- سپتامبر تا نوامبر

ماهیگیری: اکتبر تا آوریل

پیاده روی: می تا سپتامبر

دریانوردی: تمام طول سال

T A K F A R S

خوشبختانه مسافران ایرانی بدون آن که دردسر گرفتن ویزا و مراجعات مکرر به سفارت را تحمل کنند، می‎توانند در هر زمانی که مایل بودند به سیشل سفر کرده و یک ماه در سیشل بمانند و از دیدنی‎های تمام نشدنی‎اش لذت ببرند.

حمل و نقل در سیشل

اتوبوس: ارزان ترین راه برای گشت و گذار در سیشل است.

کرایه اتومبیل: اگر راننده خوبی هستید کرایه یک اتومبیل کوچک بهترین راه برای گشت و گذار در جزیره است و قیمت آن هم خیلی مناسب است مخصوصا وقتی که با قیمت تاکسی مقایسه می شود. کافیست فقط یک نقشه تهیه کنید و راه بیفتید، طبیعت دل انگیز سیشل انتظار شما را می کشد.

تاکسی در سیشل: تاکسی خیلی گران است و با سوار نشدن آن در هزینه خود صرفه جویی زیادی می کنید. اگر یک نصف روز با تاکسی سفر کنید به راحتی بیشتر از ۱۵۰ دلار باید هزینه دهید.

رستوران سیشل

ماری آنتوانت

لا پلن سنت آندره

لا اسکالا

براوو

تک فارس www.takfars.ir

رستوران سفرون

له روشه

له لوریه

بن بن پلوم

شتو دفوی

فیش ترپ

محصولات معتبر
محصولات معتبر