تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عکس بلندترین ساختمان آسمانخراش در جهان در کشور چین

image عکس بلندترین ساختمان آسمانخراش در جهان در کشور چین

ساختمان «Sky City» در شهر چانگشا در جنوب شرق چین یک سازه ۲۲۰ طبقه با ارتفاع ۸۳۸ متر خواهد بود.این سازه قابلیت اسکان ۱۷ هزار و ۴۰۰ تن را داشته و همچنین از هتلها، بیمارستانها، مدارس و فضاهای اداری با استفاده از ۱۰۴ آسانسور پرسرعت برخودار است.
این سازه ۹٫۷ متر بلندتر از برج‌الخلیفه دبی خواهد بود که در حال حاضر عنوان بلندترین برج جهان را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که شرکت «Broad Group»، سازندگان این سازه مدعی هستند که هزینه ساخت برج Sky City تقزیبا نیمی از هزینه های برج دبی را خواهد داشت.
برج شارد لندن در برابر این آسمان‌خراش با ارتفاع ۵۳۰ متر بسیار کوچک بوده و Sky City پس از تکمیل نشان‌دهنده وجود ۹ مورد از ۱۰ آسمان‌خراش بلند جهان در آسیا خواهد بود. اما جالبترین مسأله در مورد این آسمان خراش آن است که طراحان قصد دارند آن را در تنها ۹۰ روز بسازند.

این زمان‌بندی عجیب که به معنی ساخت پنج طبقه در یک روز بوده، بر شیوه انقلابی ساختمانهای از پیش ساخته شده تکیه داشته که در آن بلوکهای سازه برای صرفه‌جویی در زمان در خارج از محل ساخته و بهم متصل شده‌اند. با وجود نگرانی‌ها در مورد استحکام این ساختمان، سازندگان مدعی هستند که این سازه می‌تواند در برابر یک زلزله ۹ ریشتری مقاومت کند.

بزرگترین آسما‌ن‌خراشهای جهان به شرح زیر هستند:
– برج‌الخلیفه: دبی، امارات متحده عربی با ۱۶۳ طبقه و ۸۲۸ متر ارتفاع
– هتل رویال برج ساعت مکه: ۱۲۰ طبقه و ۶۰۱ متر ارتفاع
« تایپه ۱۰۱»، تایوان، با ۱۰۱ طبقه و ۵۰۹ متر ارتفاع
– مرکز مالی جهانی شانگهای: شانگهای، چین با ۱۰۱ طبقه و ۴۹۲ متر ارتفاع
– مرکز تجارت بین‌المللی: هونگ‌کونگ با ۱۱۸ طبقه و ۴۸۴ متر ارتفاع

در این پروژه که از فضای یک میلیون متر مربع برخوردار بوده، از ۳۰۰۰ کارگر و ۲۰۰ هزار تن فولاد استفاده خواهد شد که در پایان یک شهر کوچک را به نمایش خواهد گذاشت. در این ساختمان بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی برای اسکان ۱۷ هزار و ۴۰۰ ساکن، یک هتل برای ۱۰۰۰ مهمان،‌ یک بیمارستان، پنج مدرسه و فضای اداری با ظرفیت کلی ۳۱ هزار تن وجود خواهد داشت.
هزینه ساخت این آسمان خراش حدود ۴۰۰ میلیون پوند برآورد شده که بسیار کمتر از بودجه ۹۴۰ میلیون پوندی برج‌الخلیفه خواهد بود که ساخت آن پنج سال بطول انجامید.
این پروژه همچنان در انتظار تائید دولت چین بوده، اما سازندگان امیدوارند بتوانند تا پایان دسامبر کار خود را آغاز و پیش از آوریل ۲۰۱۳ آن را آماده کرده باشند.

تکفارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر