تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت مشخص بودن رگ های بدن از روی پوست

image علت مشخص بودن رگ های بدن از روی پوست

پیدا بودن رگ ها ممکن است به خاطر ویژگی طییعی نوع پوست تان باشد

به گفته ی پزشکان، کسانی که پوست روشنی دارند احتمال پیدا شدن رگ ها در آن ها بیشتر از کسانی است که پوست تیره تری دارند. نازکی پوست هم می تواند علت این مسأله باشد. با بالا رفتن سن، به تدریج از ضخامت چربی طبیعی زیر پوست کم می شود. به همین دلیل است که افراد مسن اغلب رگ های برجسته ای روی دست ها، پاها و دیگر قسمت های بدن شان دارند. علاوه بر این، بعضی افراد هستند که رگ های بدن شان به طور طبیعی به سطح پوست شان نزدیک تر است.

بعد از ورزش هم ممکن است رگ ها برجسته شوند

برآمده شدن رگ ها هنگام ورزش کردن امری طبیعی است. وقتی ورزش می کنید، عضلات تان به کار می افتند، متورم می شوند و رگ ها را به سطح پوست می فشارند و به همین دلیل رگ ها پیدا می شوند. بعد از ورزش، عضلات به حالت قبلی خود بر می گردند و جمع می شوند، به همین خاطر از برجستگی رگ ها کم می شود.

تکفارس آی آر

رگ های بسیاری از زنان در دوران بارداری برجسته می شود

برجستگی رگ ها مسأله ای است که بسیاری از زن ها در دوران بارداری خود با آن رو به رو می شوند و البته نکته ی نگران کننده ای در مورد آن وجود ندارد. حجم خون در زنان باردار بیشتر از زنان غیر باردار است و رگ های بدن سعی می کنند خود را با این مقدار خون افزایش یافته انطباق دهند. در دوران بارداری، شبکه ی رگ های بدن به طور تمام وقت در تلاش است تا حجم افزایش یافته ی خون را به سرتاسر بدن زن باردار انتقال دهد و به این ترتیب جنین تغذیه شود. اگر در دوران بارداری رگ هایتان برجسته شوند و پیش از آن هرگز چنین تجربه ای نداشته باشید، احتمالا بعد از زایمان این برجستگی برطرف می شود.

اگر چربی بدن تان کم باشد، برجستگی رگ هایتان طبیعی است

کم بودن چربی بدن هم می تواند از دلایل برجستگی رگ ها باشد. افراد لاغر اندام در زیر پوست شان لایه ی نازکی از چربی دارند و این لایه ی نازک نمی تواند رگ ها را به طور کامل بپوشاند، به همین خاطر رگ ها دیده می شوند.

در مواردی از برجستگی رگ ها، باید به پزشک مراجعه کرد

www.takfars.ir

همانطور که پیشتر ذکر شد در بسیاری از موارد برجستگی رگ ها امری طبیعی است و مسأله ی نگران کننده ای در مورد آن وجود ندارد. با این حال، اگر برجستگی رگ ها با علائم دیگری همراه باشد، مثل درد قفسه ی سینه، نفس نفس زدن، وجود زخم در نزدیکی رگ ها یا متورم شدن رگ ها، باید به پزشک مراجعه کنید. این نشانه ممکن است در اثر مشکلاتی مثل واریس، لخته شدن خون و بیماری های وریدی ایجاد شده باشد که هرگز نباید به آن ها بی توجه بود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر