تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت خارش پوست هنگام ورزش یا در باشگاه چیست

image علت خارش پوست هنگام ورزش یا در باشگاه چیست

رایان توضیح می‌دهد: هنگامی که مویرگ‌ها منبسط می‌شوند، به بیرون فشار می‌آورندو سلول‌های عصبی اطراف را تحریک می‌کنند، که به نوبه خود به مغز شما پیام می‌فرستد. نتیجه: مغز شما این پیام‌ها را بعنوان یک خارش، تفسیر می‌کند.

عرق کردن بخاطر انجام تمرینات ورزشی، ممکن است باعث ایجاد خارش شود. مایکل جی رایان، استادیار علوم ورزشی در دانشگاه ایالتی فیر مونت می‌گوید خارش پوست، در واقع یک واکنش بسیارمتداول به ورزش کردن است. هنگامیکه شما فعالیت می‌کنید، قلبتان خون بیشتری به عضلات فعال شما مانند ران‌هایتان در هنگام دویدن یا قفسه سینه‌تان در حین انجام پرس سینه می‌فرستد. این کار، میلیون‌ها مویرگ را باد می‌کند.

تنها کاری که شما می‌توانید برای کاهش این خارش انجام دهید، حفظ یک روال تمرینی منظم است. اگر بطور منظم ورزش کنید، مغز شما به این سیگنال‌ها عادت کرده و شروع به نادیده گرفتن آنها می‌کند.

رایان می‌گوید: اما هر چه مدت دوری شما از باشگاه طولانی‌تر باشد، در هنگام بازگشت به تمرینات، خارش شدیدتری را تجربه خواهید کرد. اگر خارش شما با تاول، کهیر یا احساس ضعف همراه است، با پزشکتان تماس بگیرید. این می‌تواند یک مورد جدی به نام کهیر ناشی از ورزش باشد.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر