تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت اینکه ورزش مرا لاغر نمیکند چیست

image علت اینکه ورزش مرا لاغر نمیکند چیست

عدم تغییر در تمرینات؛ اگر یک نوع تمرین را هر روز و هر هفته انجام می‌دهید ذهن، بدن و تمام عضلات شما خسته می‌شوند. وقتی تمرین تکراری انجام دهید بدن به آن عادت می‌کند و دیگر دچار چالش سوخت و سازی نمی‌شود که در نتیجه اثرات تمرینات متوقف خواهد شد.

راه حل: سعی کنید نوع تمرینات را هرازگاهی تغییر دهید تا تاثیر بهتری روی بدنتان داشته باشند.

عدم توجه به تمرینات اختصاصی؛ ورزش ایروبیک برای جسم و روح مفید است اما اگر فردی بین تمرینات استقامتی خود نیز تعادل برقرار نکند نه تنها به نتایج مطلوب دست نخواهد یافت بلکه در عین حال یک فاکتور مهم در سلامت و تناسب اندام را از دست می‌دهد. اگر بین تمرینات کششی، آیروبیک و استقامتی، تعادل برقرار نشود، فرد به نتیجه دلخواه دست نمی‌یابد.

راه حل: سعی کنید تمرینات استقامتی مختلف انجام دهید. چون برای ادامه تمرینات به افزایش ماهیچه‌های قوی نیاز خواهید داشت و تمرینات استقامتی این شرایط را برای شما فراهم می‌کنند.

تکفارس آی آر

خطای سوم چسبیدن به تمرینات مخصوص سوزاندن چربی است؛ اگر از تردمیل یا دستگاه‌هایی از این قبیل برای سوزاندن چربی‌های بدن استفاده کنید، بدن از مقدار بیشتری از چربی‌های ذخیره شده خود به عنوان سوخت استفاده می‌کند اما مشکل اینجا است که در صورت ادامه این وضعیت بدن کم‌کم فقط به سوزاندن چربی و کربوهیدرات بیشتر عادت می‌کند اما مقدار سوختن کالری کاهش می‌یابد.

راه حل: روش‌هایی را انتخاب کنید که بیشتر روی سوختن کالری متمرکز شوند. بهترین کار این است تمرینات مربوط به سوزاندن چربی را در دوره‌های کوتاه‌مدت انجام دهید تا بدن در حالت کلی ورزش کردن به سوزاندن کالری عادت کند و متابولیسم تسریع شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر