تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت اینکه همیشه خسته ام و حوصله کاری را ندارم چیست

image علت اینکه همیشه خسته ام و حوصله کاری را ندارم چیست

بی خوابی

علت اصلی خستگی، بی خوابی است. دلایلی نظیر اختلال ریه، قلب، مصرف بیش از حد الکل، کافئین نیز ممکن است باعث بی خوابی شوند. بی خوابی اولیه یک اختلال پزشکی است که می تواند برای ماه ها یا سال ها طول بکشد . کمبود خواب باعث می شود بدن، هورمون هایی تولید کند که گرسنگی را تشدید میکنند.

رژیم غذایی نامناسب

از عوارض جانبی تغذیه نامناسب، خستگی و گرسنگی است. این علائم و نشانه ها حاکی از رژیم غذایی نامناسب و کمبود کالری می باشد. توصیه می شود کالری مناسب را به طور روزانه مصرف کنید . برای خانم ها به طور متوسط روزانه ۱۲۰۰ کالری و برای آقایان ۱۵۰۰ کالری ضروری است.

تکفارس آی آر

ورزش های هوازی

ورزش با وارد کردن اکسیژن و مواد مغذی به بافت های بدن باعث افزایش انرژی می شود. همچنین ورزش، گرسنگی را کاهش می دهد. ورزش کردن به مدت ۶۰ دقیقه بر روی تردمیل میزان ترشح هورمون هایی که باعث افزایش اشتها می شوند را کاهش می دهد. محققان به این نتیجه رسیده اند که ورزش های هوازی تاثیر بسیاری بر کاهش گرسنگی دارند.

دیابت

دیابت باعث ایجاد مشکل در سوخت و ساز بدن و رشد می شود. در دیابت نوع ۱ ، بدن شما انسولین تولید نمیکند که البته انسولین برای رساندن گلوکز به سلول ها و تولید انرژی ضروری است. در دیابت نوع ۲ ، بدن به مقدار کافی انسولین تولید نمیکند و یا به طور موثر از انسولین تولید شده نمی تواند استفاده نماید. خستگی و گرسنگی از علائم دیابت نوع ۱ و ۲ می باشند. با یک آزمایش خون ساده می توان تشخیص داد که علت خستگی و گرسنگی ، دیابت است یا خیر

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر