تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

عادت دارم خیلی خرید کنم چکار کنم

خرید کردن وضعیتی است که در آن فرد می تواند هیجانات درونی خود را مهار کرده، اعتماد به نفس خود را تقویت کند و به آرامش درونی برسد.

این احساس خوشایند است زیرا شما را به درجه بالای خوشحالی می رساند و روحیه تان را بهبود می بخشد. ولی مواظب باشید تمایل به خرید کردن در زمان‌های مختلف نوعی نشانه است که خبر از ابتلا به بیماری روانی می دهد.

اکثر افرادی که در زندگی عاطفی خود دچار تنش و ناامیدی شده اند بیشتر از هر زمان دیگری میل به خرید کردن از خود نشان می‌دهند و جالب اینجاست که خود می دانند هیچ احتیاجی به جنسی که خریداری کرده اند، ندارند.

واقعیت این است که افرادی که به خرید کردن و حتی window shopping اعتیاد دارند دچار نوعی افسردگی شدید و ناراحتی روانی هستند که غالباً در پی این اعتیاد خود را مخفی می سازد. برطرف کردن دل گرفتگی و رهایی از آشفتگی های روحی مهمترین دلایلی است که تمایل به خرید را در فرد افزایش می‌دهد. افراد از این طریق حال روحی خود را کمی بهبود بخشیده و از اینکه می بینند فروشنده به آنها احترام می‌گذارد و برایشان اهمیت قائل می شود، احساس مهم بودن می کنند و اینگونه نیازهای روحی شان را برآورده می‌سازند.

برخی نیز خرید های خود را از طریق اینترنت، پست یا تلفن سفارش می دهند، تا شادی رسیدن یک بسته را احساس کنند. اما در واقع این افراد از طریق خرید کردن تلاش دارند، توازن روحی خود را حفظ کنند و فضای تهی درونی خود را پر نمایند. اجناس خریده شده مهم نیستند، نیاز روانی ای که با خرید آنها تامین می‌شود بیشترین اهمیت را دارد.

تکفارس آی آر

این تحقیق را هشداری بزرگ برای زندگی زناشویی تان بدانید. اگر همسر شما بیش از گذشته به خرید کردن تمایل پیدا کرده، به جای سرزنش او به راه حل مسئله ای که باعث بروز این رفتار در وی شده بیندیشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر