تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز پخت شیرین پلو مجلسی با مرغ

مرغ را نیز می توانید لایه لایه داخل مخلوط برنج و خلال ها گذاشته و یا در دیس جداگانه بگذارید و با کمی مخلوط خلال تزیین کنید.

خلال پوست پرتقال یا نارنج را پاک کنید تا کاملاً تمیز باشد در یک قابلمه که گنجایش آب بیشتر را داشته باشد روی خلال ها را آب بگیرد دو تا ۳ بار بجوشانید در آب ساده بریزید و چند بار با فاصله یک ساعت آب آن را عوض کنید تا تلخی آن گرفته شود.

شکر را با ۴ پیمانه آب بجوشانید بعد از آن که شربت کمی غلیظ شد خلال تلخی گرفته را در آن بریزید. هویج ها را کاملاً با پوست کن پوست بگیرید و رنده درشت کنید و همراه با یک پیمانه آب و یک هشتم قاشق جایخوری نمک بپزید و در صافی بریزید و به شربت و خلال پرتقال اضافه کنید و بعد روی حرارت بگذارید و بجوشانید تا یک پیمانه از شربت باقی بماند خلال پرتقال و هویج شیرین شده را در صافی بریزید و شربت آن را نگهدارید.

خلال بادام و پسته را تمیز کنید و بشویید و دو سوم هر کدام را با خلال های شیرین شده مخلوط کنید و کنار بگذارید مرغ را با یک عدد پیاز و کمی نمک و فلفل بپزید تا بعد از پختن یک دوم پیمانه آب آن باقی بماند آب مرغ را صاف کنید و با شربت باقیمانده از خلال ها مخلوط کنید همراه با یک دوم زعفران و یک تا دو قاشق کره یا روغن حیوانی آب کرده و کنار بگذارید برنج خیس کرده را آبکش کنید و دو تا سه قاشق روغن مایع را با یک پیمانه آب گرم روی برنج آبکش شده در آبکش بریزید و بعد برنج را طبق معمول دم کنید ده دقیقه آخر که برنج دم کشیده شربت را روی برنج بدهید.

موقع کشیدن برنج در ظرف دو سوم برنج را همراه با بقیه زعفران و یک قاشق کره یا روغن حیوانی با دو سوم مخلوط خلال ها مخلوط کنید و برنج را در دیس بکشید و برنج همراه با مخلوط خلال ها را با لایه لایه با برنج مخلوط کنید و روی آن را طبقه سلیقه خود با یک سوم مخلوط خلال ها و برنج زعفرانی تزیین کنید.

تکفارس آی آر

مواد لازم برای ۸ نفر

مرغ » یک عدد

حدود دو کیلوگرم » ۸ تکه خرد شود(بدون پوست)

برنج۷۰۰ » گرم

خلال پرتقال یا نارنج خشک

www.takfars.ir

۱۵۰ گرم تازه » ۴۰۰ گرم

خلال پسته » ۱۰۰ گرم

خلال بادام » ۱۰۰ گرم

هویج » ۴ عدد

شکر » ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم

زعفران » یک چهارم پیمانه دم کرده

روغن مایع » به میزان لازم

کره یا روغن حیوانی » به میزان لازم

پیاز » یک عدد

نمک و فلفل » به میزان لازم

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر