تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه دسر شیک و خوشمزه شکلاتی فرانسوی

image طرز تهیه دسر شیک و خوشمزه شکلاتی فرانسوی

۱. شکلات ها را به قطعات کوچک خرد نمایید و به همراه کره داخل کاسه ای بریزید و آن را روی قابلمه حاوی آب جوش قرار دهید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. سپس مایه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

۲. تخم مرغ های زده شده را با شکر داخل کاسه ای ریخته و با همزن بزنید تا کرم رنگ شود و حالت پفی پیدا نماید . سپس مایه ی شکلات سرد شده را اضافه و با استفاده از همزن برقی با سرعت کم , مواد را خوب بزنید . اسانس شکلات را به مواد افزوده و هم بزنید .

۳. خامه را آنقدر بزنید تا سفت شود و فرم بگیرد . سپس آن را به مایه شکلات بیافزایید و هم بزنید . با استفاده از قاشق , مخلوط آماده شده را داخل شش عدد ظرف یک نفره و یا قالب فلزی کوچک بریزید . آن ها را حداقل تا ۲ ساعت سرد نمایید .

۴. جهت سرو , هر کدام از آن ها را داخل ظرف مخصوص سرو به صورت جداگانه برگردانید , اگر موقع بیرون آوردن دسرها از قالب هایشان , کمی دچار مشکل شدید , قالب های دسر را به مدت چند ثانیه داخل کاسه آب گرم بگذارید تا مارکیزها به راحتی از قالب ها جدا شوند . روی دسرها را پودر کاکائو بپاشید و آن ها را با میوه هایی که درون شکلات کرده اید و خامه تازه سرو نمایید .

تکفارس آی آر

طعم خامه تازه در مقابل مزه این دسر کامل و پر مایه , تضاد دلچسبی ایجاد می نماید . میوه ها را در شکلات سفید آب شده , فرو ببرید تا زیبایی خاصی از تضاد رنگ ها به وجود بیاید.

مواد لازم

شکلات خالص : ۲۰۰ گرم

کره : ۱۰۰ گرم

زرده تخم مرغ : ۳ عدد

www.takfars.ir

شکر دانه ریز : ۷۵ گرم

اسانس با طعم شکلات : ۱ قاشق چای خوری

خامه پرچرب : ۳۰۰ میلی لیتر

مواد لازم جهت سرو

خامه تازه : مقداری

پودر کاکائو جهت پاشیدن روی دسر : مقداری

محصولات معتبر
محصولات معتبر