تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه برنج و مرغ به روش افریقایی ها

image طرز تهیه برنج و مرغ به روش افریقایی ها

از بین موادی که گفتم اگر پودر میگو خشک نداشتید اشکالی ندارد بدون آن هم این غذا خوشمزه می شود.

ابتدا سیر و آویشن را در ظرفی مخلوط کنید و روی سینه مرغ بمالید و در تابه با روغن داغ سرخ کنید تا روی مرغ کمی قهوه ای شود و بعد داخل بشقابی جدا بگذارید.

پیاز خورد شده را کمی تفت بدهید تا نرم شود و بعد رب گوجه و گوجه خورد شده را اضافه کنید و بگذارید با شعله ملایم به مدت ۱۵ دقیقه بپزد و گه گاهی هم بزنید تا ته نگیرد و بعد از اینکه آب گوجه کم شد زیر شعله را کم کنید و مرغ را به داخل سس برگردانید و با سس کاملا مخلوط کنید و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بپزید و بعد آب مرغ و پودر میگو و چیلی خرد شده را اضافه کنید و بگذارید تا به جوش بیاد و به مدت ۵ دقیقه بگذارید .

* بپزد یا به اصطلاح خودمون تا آب خورشت بکار برود و یک سس غلیظ داشته باشیم تا زمانیکه مرغ کامل بپزد و گه گاهی هم بزنید تا ته نگیرد.

تکفارس آی آر

در همین حین برنج را بپزید به اینصورت که برنج را با آب و کمی از آب خورشت همان سس مرغ مخلوط کنید و بگذارید تا به جوش بیاید بعد شعله را کم کنید و در قابلمه را ببندید و بگذارید با شعله ملایم به مدت ۱۵ دقیقه بپزد تا برنج نرم شود و آب برنج تمام شود.

برای سرو این غذا در ۴ بشقاب جداگانه برنج قالب زده را بریزید به این صورت که داخل کاسه ای را چرب کنید و برنج را داخل آن ریخته و با پشت قاشق کمی فشار بدهید و بعد بشقاب را روی سر کاسه بگذارید و کاسه و بشقاب را با هم برگردانید تا برنج قالبی از بشقاب خارج شود و دورتا دور برنج را سس مرغ بریزید اگر دیدید آب سس زیاد است کمی شعله را زیاد کنید تا آب بکار برود.

فیله مرغ را اسلایس کنید و روی سس بچینید و روی آن کمی آویشن تازه خرد شده بریزید.

*می گذاریم آب خورش به جوش بیاید و بعد غذا را در زیر نقطه جوش آب صورت نیمه جوش نگه داشته تا نهایتا پخته شود یعنی دمای مایع نباید به حالتی برسد که تولید حباب بخار کند به عنوان مثال انواع خورشت را برای بهتر جا افتادن و کامل پخته شدن با این شیوه تهیه میکنند.

برتری این روش نسبت به آب پز کردن سریع و جوشیدن کامل این است که تکه های گوشت و سبزیجات تکه تکه و له نمی شوند.

www.takfars.ir

مواد لازم برای پلو مرغ آفریقایی

سیر ۲ حبه ( له شده و خورد شده)

آویشن خشک ۱ ق چ یا ۵ میلی لیتر

سینه مرغ بدون استخوان ۴ عدد

روغن ۲ ق غ یا ۳۰ میلی لیتر

گوجه خورد شدهیک قوطی کنسروی یا ۴۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی۱ ق غ یا ۱۵ میلی لیتر

آب مرغکمتر از ۲ پیمانه یا ۴۵۰ میلی لیتر

پودر میگو خشک۲ ق غ یا ۳۰ میلی لیتر

فلفل چیلی سبز تازه۱ عدد ( دانه گرفته و ریز خورد شده)

تک فارس

برنج۳/۴ پیمانه یا ۳۵۰ گرم

آب۲ و ۱/۲ پیمانه یا ۷۵۰ میلی لیتر

آویشن تازه خرد شدهمقداری جهت پاشیدن روی غذا

محصولات معتبر
محصولات معتبر