تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

شهرهای واقعا زیبا و دیدنی در دنیا کدام هستند

آمستردام، هلند

آمستردام هم می تواند از نظر بسیاری از جاذبه های توریستی با پاریس برابری کند. یکی از اصلی ترین قابلیت های توریستی آمستردام گالری های هنری آن است که می تواند با موزه لوور پاریس رقابت کند. سه تا از بهترین گالری ها و موزه های این شهر عبارتند از موزه امپراتور آویزان رامبراند که در آن می توانید از نسخه هایی از ژان استین و ژان ورمیر لذت ببرید. همچنین موزه گوگ ون دارای بیشترین نقاشی ها از اکسپرسیونیست است که در کل جهان بی نظیرترین و کامل ترین مجموعه را دارد. به علاوه موزه Stedelijk که مامن هنر نو و معاصر است. شما می توانید در معابر زیبا و دوست داشتنی این شهر قدم بزنید و در کافه های معروف آن خستگی در بکنید. این کافه ها در جهان معروف هستند حتی اگر نتوانند به پای کافه های خاص و متفاوت در پاریس برسند.

پراگ، جمهوری چک

پراگ با نام مستعار تقاطع اروپا می تواند خود را به یک نمونه زیبا و قابل مقایسه با معماری و جذابیت پاریس تبدیل کند. پراگ تا قرن ۱۹ قلب تجارت قاره بوده است و مردم میتوانند در آن بقایای تاریخی این تجارت های باستانی را مشاهده کنند. همچنین پل چالرز که روی رودخانه مولداو ساخته شده است می تواند یکی از جذابیت های توریستی این شهر باشد و مردم با عبور از این پل میتوانند وارد شهر تاریخی پراگ شده و از کلیسای gothic Tyn دیدن کنند. همچنین هتل دنج و تاریخی گوتیک می تواند محلی برای استراحت و تجدید نیروی مسافران باشد.

شهر توریستی فلورانس، ایتالیا

تکفارس آی آر

شهرستان برجسته اروپا که محل تولد رنساسن ایتالیا بوده و می توان گفت که فلورانس تا قبل از به شهرت رسیدن پاریس، به خودی خود پاریس دوران خود بوده است. این شهر زادگاه هنرمندانی مثل میکل آنژ، نویسندگانی مانند دانته و متفکران سیاسی نظیر ماکیاولی بوده است و می توان امروز هم بقایایی از کاخ ها و کلیساها و مجسمه هایی که زیباییشان مجذوب کننده است را مشاهده کرد. پیاده روی در این شهر و توقف در گوشه و کنار آن و تماشای پل ها و کاخ ها و مجسمه ها قطعا می تواند برای توریست ها و مردم جذابیت فراموش نشدنی داشته باشد. خیابان های این شهر با کافه های کوچک و رستوران ها و بوتیک ها و فروشگاه های خوب می تواند نظر شمار ا جلب کند.

شهر توریستی ملبورن، استرالیا

اگر پاریس را برای قدم زدن در معابر و وقت گذراندن در کافه ها دوست دارید شهر توریستی ملبورن هم می تواند نظر تان را جلب کند. علاوه بر این قهوه های این شهر هم زبانزد است .حتی می توان ملبورن را محل رونق سبک نو سرو قهوه دانست. ملبورن از آنجایی که محل زندگی مهاجران یونانی، ترک، لبنانیف ویتنامی و اندونزیایی است می توان فرهنگ های مختلف را در آن مشاده کرده و تجربیات خاص و فوق العاده از در این شهر کسب کرد. همچنین بازارهای و فروشگاه های این شهر با سالن های طاقی شکل و غرفه های رنگارنگ و زیبا برای فروش ماهی، پنیرریا، کتاب دست دوم، لباس و دیگر محصولات می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وین، اتریش

اگر ملبورن را لیدر و رهبر سبک نو سرو قهوه بدانید اتریش هم می تواند منشا پیدایش و معرفی قهوه باشد. اولین کافی شاپ ها در همین شهرستان به راه افتاد و اولین قهوه ها با استفاده از دانه هایی که از مهاجمان عثمانی گرفته شده بود سرو شد. قهوه و کیک بخش جدایی ناپذیر تاریخ این شهر است. به علاوه وین یک شهر توریستی است که در یک زمینه ی بسیار مهم دیگر هم با پاریس رقابت میکند. و آن هم میراث فرهنگی موسیقی این شهر است. در این شهر موسیقی کلاسیک اروپا شکل گرفت و بسیاری از موسیقی دانان مشهور مانند موتزارت، بتهوون، شوبرت، هایدن و والت ویزرت در این شهر زندگی می کردند. گردشگران همچنین میتوانند در موزه هنرهای مدرن MUMOK این شهر آثار هنری معاصر را تماشا کنند.

www.takfars.ir

استکهلم، سوئد

سرو قهوه و کیک در استکهلم از مراسم رایج این شهر است که شامل سرو قهوه با یک چیز شیرین می شود. می توانید در بعد از ظهر ها این شهر را در حالی که چراغ ها در آن سوسو میزنند و آب رودخانه شهر را احاطه کرده است و نور چراغ ها را بازتاب می دهد تماشا کنید. می توان این شهر را به وایکینگ ها نسبت داد. به علاوه مغازه های شمشیرسازی در این شهر در قدیم به تعداد زیاد وجود داشته و امروزه جای خود را به مغازه ها و نانوایی ها با بافت سنتی داده است. این شهر از رستوران های خوب و کافه های دنج برخوردار است. افسانه های قدیمی این شهر را با نام شهر چوب و آب می شناسند. می توانید خودتان بافت این شهر را تصور کنید.

کبک (Quebec) ،کانادا

شهر کبک در واقع یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهرهای شمال آمریکا است. این شهر را با سنگ فرش های قدیمی و خانه های مربوط به قرن ۱۷ و کلیساهای گوتیک آن می توانید بشناسید. این شهر بیشترین مردم فرانسوی زبان را در خود جای داده است و به همین علت است که از دیدن کافه ها و فروشگاه ها با فضا و جو فرانسوی نباید تعجب کرد. فراتر از ساختمان های این شهر مردمش هستند که شب و روزشان را به جنب و جوش پرداخته و حتی به شب زنده داری و متوقف نشدن فعالیت روز در این شهر می پردازند که همانند پاریس زبانزد است.

شهر توریستی سویل، اسپانیا

هنر معماری، مواد غذایی، خیابان ها، درختان، مغازه ها و در کل همه ی سازه ها در این شهر می تواند متفاوت و توریستی باشد. سویل نیز در حین تفاوت یک پاریس دیگر است. می توان گفت سویل هم مانند پاریس پایتخت عاشقان است تا در آن از غذاهای محلی و اسیدی آن لذت برده و نوشیدنی های ویژه ارزان قیمت بخورند و بادمجان محلی که در عسل کهنه سرخ شده است را میل کنند و از دیدن درختان پرتغال در هر خیابان لذت ببرند.

شهر توریستی بوئنوس آیرس، آرژانتین

پاریس از جنوب آمریکا نامی است که به این شهر اطلاق می شود. زمانی که شما پایتان را داخل این شهر می گذارید خودتان متوجه شباهت بی اندازه این شهر توریستی و جذاب با پاریس خواهید شد. از رقصنده های لانگو تا شب زنده داری های این شهر می تواند خاطرات مشابهی با آنچه در پاریس داشته اید برایتان بسازد. هرچند این شهر چینش و فرهنگ خاص خود را دارد ولی در عین حال کاملا شباهت هایی هم با پاریس دارد. شما با ورود به این شهر می تتوانید مد فرانسوی و ناهار خوری های خوب و عالی را شاهد باشید.

مونترال، کانادا

مونترال ممکن است موقعیت خود را به عنوان شهر برتر فرانسه در طول چند دهه اخیر از دست داده باشد. اما هنوز شباهت هایی که با پاریس دارد سبب برجسته شدن این شهر می شود. این شهر برای پرسه زدن های گه گاهی و قدم زدن در خیابان ها و معابر آن در حالی که از خیابان های قدیمی و سنتی آنی شهر لذت می برید و یا با دیدن بندر Vieux در کنار کانال Lachine آرامش تان را باز می یابید. و یا می توانید برای خوردن یک وعده غذا از رستوران های این شهر یا کافه های گوشه خیابان که با شمع نور آرایی شده اند خودتان را سیر کنید. مونترال که در شمال آمریکا قرار گرفته و اغذیه فروشی ها و رستوران های زیبا و خاصی دارد که می تواند توجه هر توریستی را به خود جلب کند.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر