تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

شش راهکار مفید برای داشتن یک روز بهتر

image شش راهکار مفید برای داشتن یک روز بهتر

یک دقیقه مکث کنید و فکر کنید.

زمانیکه بدحال و پریشان هستید برای اینکه استرس را از خود دور کنید نفس عمیقی بکشید، در مورد موقعیتتان فکر کنید و ۵ کاری که می توانید انجام دهید را لیست کنید و به خودتان حتم دهید که می توانید از پس آنچه در ذهنتان است بربیایید و در آینده نه چندان دور نتیجه آن را خواهید دید.آن ۵ کار را از آسان به سخت ردیف کنید و به خودتان قول دهید که تنبلی و بی حوصلگی را کنار می گذارید و آن کارها را به نحو احسنت انجام می دهید.

در مورد اهداف روزانه تان فکر کنید و تصمیم بگیرید.

اینکه پیشرفت را به صورت روزمره در خودتان مشاهده کنید بسیار مهم است و سبب می شود به خودتان اعتماد پیدا کنید. می توانید از کارهای کوچک شروع کنید و هر روز از اینکه آن کارها را به انجام رسانده اید لذت ببرید و سپس به مرور زمان اهداف بزرگتری را برای خودتان قرار دهید و مطمئن باشید از پس آن اهداف بزرگ هم بر خواهید آمد.

تکفارس آی آر

خودتان را فقط با خودتان مقایسه کنید.

فکر نکنید که هر اتفاقی برای دیگران افتاد خوب یا بد همان اتفاق برای شما هم خواهد افتاد. سعی کنید تمرکزتان را فقط بر روی خودتان و زندگی خودتان قراردهید.با این کار می توانید تصمیمات واقع بینانه ای برای آینده خود بگیرید.این را مد نظر قرار دهید که هیچ کس آینده و سرنوشتش مشابه دیگری نیست.

دوروبرتان را پر از فاکتورهای کاهنده استرس کنید.

عواملی که باعث کاهش استرس می شوند سبب به دام انداختن فاکتورهای مضر استرس می شوند. گل تازه، تصویر افرادی که دوستشان دارید، تصویر مناظر زیبا، خوردن شکلات و یا افشانه های نعنایی و وانیلی بسیار به کاهش استرس کمک میکنند.

خوش شانسی هایتان را بنویسید.

www.takfars.ir

اتفاقاتی که برایتان افتاده است و بخاطر آن اتفاق خدا را شکر کرده اید را یادداشت کنید چرا که از نظر روحی حس فوق العاده ای به شما می دهد.حتی کوچکترین آن اتفاقات را هم یادداشت کنید از برداشتن چتر در یک روز بارانی گرفته تا برنده شدن در یک مسابقه و تحسین شدن توسط اطرافیان و ….و این لیست را در اتاق خواب، آشپزخانه و یا ماشینتان نگهداری کنید و هربار خواستید از زندگی و سرنوشتتان گلایه کنید نگاهی روی این لیست بیاندازید و از این همه اتفاق خوب که برایتان افتاده است شاکر باشید.

به دیگران کمک کنید.

اکثر افرادی که به هم نوعشان کمک میکنند زندگی شادتر و بی دغدغه تری دارند. افرادی که زمان و یا حتی پولشان را صرف دیگران میکنند اثر آن خیرخواهی را در زندگی شخصیشان خواهند یافت و شادتر زندگی خواهند کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر