تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

شربت پدیاتریک گریپ دی پی عوارض جانبی موارد مصرف و منع دارویی

موارد مصرف

این ترکیب به منظور کاهش احتقان بینی و شیپور استاش ناشی از سرماخوردگی، التهاب سینوس ها و عفونت های شدید دستگاه تنفسی فوقانی، درمان علامتی رینیت آلرژیک فصلی و رینیت وازوموتور و کاهش التهاب گوش میانی ناشی از سروز یا تغییرات فشار هوا بکار می رود.

مکانیسم اثر

فنیل پروپانول آمین و فنیل افرین از ترکیبات مقلد سمپاتیک بوده که با اثر برگیرنده های آلفا مخاط دستگاه تنفس، موجب انقباض عضله صاف و در نتیجه کاهش تورم مخاط، کاهش پرخونی، خیز و احتقان بینی می شوند.کلرفنیرآمین نیز با جلوگیری از اثرات هیستامین از بروز علائم آلرژیک جلوگیری می کند.

فارماکوکینتیک

تکفارس آی آر

موارد منع مصرف

در مبتلایان به گلوکوم با زاویه باریک، احتباس ادرار، قرحه گوارشی، زیادی فشارخون، بیماریهای شدید شریان کرونرو آسم شدید نباید مصرف شود.

هشدارها

مصرف این دارو در بیماران تحت درمان با داروهای مهارکننده آنزیم مونوآمین اکسیداز (MAO) ممکن است موجب تشدید اثرات سمپاتیک، تحریک سیستم عصبی مرکزی و ایجاد تشنج یا کلاپس قلبی-عروقی شود.

عوارض جانبی

www.takfars.ir

بیقراری، لرزش، رنگ پریدگی، اشکال در تنفس، بی خوابی، تهوع، تشنج، آریتمی، کلاپس قلبی-عروقی همراه با کمی فشارخون، تسکین بیش از حد، سرگیجه، خشکی دهان، تهوع، استفراغ و تاری دید، سردرد و بی قراری از عوارض جانبی دارو هستند.

تداخل دارویی

مصرف همزمان این فراورده با داروهای ضدافسردگی سه حلقه ای و سایر داروهای تضعیف کننده CNS ، موجب تشدید اثرات این داروها می گردد. داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز (MAO) و مهارکننده های گیرنده بتا-آدرنورژیک نیز اثرات ترکیبات مقلد سمپاتیک موجود در این فراورده را افزایش می دهند.

نکات قابل توصیه

مقدار مصرف

در کودکان سنین ۱۲-۶ ماه، ۲ میلی لیتر، کودکان سنین ۶-۱ سال، ۴ میلی لیتر و در کودکان ۱۲-۶ سال، ۸ میلی لیتر، حداکثر ۴-۳ بار در روز مصرف می شود.

اشکال دارویی

Syrup: (Chlorpheniramine Maleate 0.5 mg + Phenylephrine HCl 1.25 mg + Phenylpropanolamine HCl 5 mg)/5 ml

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر