تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

شدیدا کم انرژی و بیحال هستم چکار کنم قوی باشم

image شدیدا کم انرژی و بیحال هستم چکار کنم قوی باشم

ام پی تری پلیر خود را روشن کنید

موسیقی می تواند تمرکز فکری شما را بالا ببرد و روحیه ی شما را تقویت کند . موسیقی هایی را گوش کنید که اصولاً صبح ها هنگام رفتن به محل کارتان گوش میکنید یا وقتی دارید لباسهای شسته شده را تا میکنید ، سعی کنید برقصید .

نوشیدن آب

کمبود آب در بدن ایجاد خستگی میکند . پس برای اینکه سرحال بمانید سعی کنید آب بدنتان را حفظ کنید . شاید کافئین انرژی شما را بازگرداند اما مطمئناً دوست ندارید مرتب از آن استفاده کنید . ممکن است نوشیدنی های انرژی زا و قهوه بتوانند با تحریک هورمونها موقتاً انرژی شما را افزایش دهند اما به محض اینکه اثر آن از بین برود ، خستگی ، شما را از پا درمی آورد . روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب آغاز کنید . بعد در طول روز یک فنجان قهوه بنوشید و دوباره به سراغ آب بروید .

تکفارس آی آر

مقداری پروتئین مصرف کنید

اگر کافئین ، شما را سرحال می آورد ، پروتئین با حفظ قند خون شما ، همه چیز را متعادل نگه می دارد . می توانید پروتئین های بسته بندی شده صبحانه را امتحان کنید .

از بینی اتان استفاده کنید

بوی مرکبات می تواند موجب شادابی شما شود . بنابراین ، مقداری گریپ فروت ، پرتقال یا لیمو در آب بچکانید و میل کنید . ( درعوض : احساس میکنید از بهترین چشمه ی آب معدنی بهره می برید ) .

موهایتان را با صابون یا شامپوهایی که رایحه ی مرکبات دارند بشویید یا اسانس نعناع را امتحان کنید زیرا نعناع ، قسمتی از مغز که مسؤول بیداری است را تحریک کرده و شما را هوشیارتر می سازد . بیرون که می روید یک آبنبات نعنایی در دهانتان بگذارید .

www.takfars.ir

تحرک داشته باشید

دانشمندان طی مطالعه ای از دانشگاه گورج دریافتند هنگامیکه افراد دچار کمبود خواب ، ورزش میکنند تا ۲۰٪ سطح انرژی آنها افزایش یافته و ۶۵٪ از خستگی و کسلی آنها کاسته می شود . می توانید سگتان را برداشته و برای پیاده روی به بیرون بروید و در راه با خرید یک کرانچی تجدید قوا کنید یا سری به دی وی دی های ورزشی بزنید .

وقتتان را با افرادی بگذرانید که شما را شاد میکنند

قطعاً در زندگی شما افرادی وجود دارند که اوقات خوبی برایتان فراهم میکنند و تلخی های زندگی را برای شما قابل تحمل می سازند . منظور ما فقط دوستان یا خانواده نیستند . همکاران ما نیز به عنوان افرادی که ارتباط متقابل با آنها داریم مانند پستچی میتوانند به تقویت انرژی در ما کمک کنند . پس سعی کنید حتی به جک های بی مزه هم لبخند بزنید که شاید تا موقع ناهار انرژی تازه ای به شما ببخشد .

سعی کنید تا می توانید خوب باشید

تلاش برای بهترین بودن می تواند انرژی شما را از بین ببرد . همینطور غیرممکن نیز هست . پس سعی کنید به جای بهترین بودن تلاش کنید تا حد لازم خوب باشید . سخت تلاش کنید و به سوی پیشرفت حرکت کنید .

گل ها را بو کنید

آیا برای خرید گلهای داوودی ۴ دلاری به بهانه ای نیاز دارید ؟ طبق مطالعه ای ساده و حقیقی که در هاروارد صورت گرفت نشان داده شد ، افرادی که هنگام صبح به شکوفه های باطراوت نگاه میکنند انرژی بیشتری در طول روز دارند . همیشه یک دسته گل کوچک کنار میزتان بگذارید یا برای زیبایی ، آن را در گوشه ای از اتاقتان قرار بدهید .

با درگیری های روزمره خود کنار بیایید

برخی از ما درگیری هایی داریم که هر روز با آنها دست و پنجه نرم می کنیم . مثلاً شاید لولای در کابینت شما یا یک گوشه از آجرهای راهروی در ورودی خانه افتاده باشد یا قفل در گیر کرده باشد و ۳ دقیقه وقت گذاشته باشید تا بتوانید آن را باز کنید . فرنج شووی می گوید : " این چیزها انرژی ای که باید صرف مواردی دیگر بکنید را از شما می گیرند پس با اینگونه درگیری های خسته کننده ی روزمره کنار بیایید تا بتوانید انرژی خود را صرف مسائل مهمتری بکنید ".

تک فارس

زیبا و قدردان باشید

اینکه وقتی سرتان شلوغ است و استرس دارید بخواهید قدر سلامتی خودتان و خانواده و شلوار جدیدی که خریده اید و خیلی هم بهتان می آید را بدانید کار آسانی نیست . روی نقاط مثبت زندگی اتان تمرکز کنید و آن را به همه منتقل کنید . در را باز کنید ، به غریبه ای لبخند بزنید و به همکارتان بگویید ک چقدر امروز زیبا شده . این به هردوی شما انرژی می بخشد .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر