تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

شخصیت آدم ها را از روی رنگ لباس آنها بشناسید

image شخصیت آدم ها را از روی رنگ لباس آنها بشناسید

مشکی

به گفته متخصص مد، Karen Haller، رنگ مشکی رنگیه که رسمیت و جدیت رو توصیف می کنه.

بنا به تحقیقات انجام شده در زمینه روان شناسی، رنگ سیاه رنگیه که نماد اعتبار، قدرت، جدیت، هوش و فراسته. بنابراین، در بسیاری از دانشگاه های اروپایی، ردای فارغ التحصیلی مشکی رنگه.

مردمی که ترجیح می دن لباس مشکی بپوشن، جاه طلب و در عین حال حساس هستن. به عنوان یه قانون، اونا آدمای هیجانی و احساساتی هستن و زود تحریک می شن، هرچند اغلب سعی می کنن این طور نشون ندن. از اون جایی که باطن آدما از ظاهر شون مهم تره، رنگ مشکی به اونایی که مشکی پوش هستن کمک می کنه تا توجه اطرافیان شون رو از ظاهرشون به شخصیت شون معطوف کنن.

تکفارس آی آر

قهوه ای

قهوه ای، رنگ زمینه، رنگیه که معرف اعتبار، حقیقت، قوت، پایداری و ثباته. افرادی که اغلب قهوه ای می پوشن در نظر دیگران با این خصوصیات جلوه گر می شن.

افرادی که دوست دارن قهوه ای بپوشن، یه کم محافظه کارن، احترام بزرگترها رو دارن و همیشه به دنبال آرامش، ثبات، دوام و استحکام تو هر چیزی هستن. یه خانوم با بلوز قهوه ای یا یه آقا با ژاکت قهوه ای حس اعتبار، هوشمندی و خودگرایی را به اطرافیانش القا می کنه.

آبی

به نوشته لیزا جانسون مندل، روزنامه نگار و روان شناس، آبی بهترین رنگیه که می شه واسه مصاحبه پوشید، چون حس اعتبار و اعتماد به نفس رو به فرد القا می کنه. بنابراین، بسیاری از یونیفورم های اداری یا لباس های کار آبی رنگ هستن.

www.takfars.ir

دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا مطالعاتی رو درباره تاثیر رنگ انجام دادن و متوجه شدن که طیف های آبی تیره اثر آرامش بخشی دارن. این رنگ، حس فراست، صداقت، کفایت، آرامش و آسودگی خاطر رو در ذهن بیننده القا می کنه.

لباس هایی با طیف آبی رنگ، اغلب توسط افراد مهربان، دل سوز، مودب و حتی خجالتی انتخاب می شن. به گفته روان شناسان، کسانی که لباس آبی رنگ به تن دارن، بهشون میاد پدر یا مادری شگفت انگیز یا کارگری ستودنی باشن. آرامش و وقار دو تا از صفات معمولیه که تو این گونه افراد دیده می شه.

سبز

به گفته دانشمندان دانشگاه آمستردام، رنگ سبز سبب تقویت روحیه مثبت در شما و اطرافیان تون می شه. به گفته Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی Pantone Color Institute و نویسنده کتاب More Alive With Color، صفا و طراوت رنگ سبز بخاطر ارتباطیه که با طبیعت داره و به همین خاطر سبب احساس خرسندی و آرامش می شه.

تمام کسایی که تو یه فعالیت یا زندگی سیاسی، عملا به رنگ سبز تمایل دارن، همیشه تو یه منطقه خوب زندگی می کنن و از نظر مالی و اقتصادی هم ثبات دارن. این افراد، آدمای محتاط و مهربونی هستن و قلب رئوفی دارن.

بنفش

در گذشته، بنفش اغلب به عنوان رنگ تشریفات تو خانواده های سلطنتی استفاده می شد. این رنگ نماد اغوا گری و دلفریبی، ثروت و تجمله. کلئوپاترا به خاطر علاقه شدیدش به رنگ بنفششهرت داشت. در اون زمان، فقط افراد ثروت مند می تونستن لباس هایی با طیف بنفش رنگ بپوشن.

امروزه، پوشیدن لباس بنفش رنگ معرف خلاقیت، بینش و عشق به هنره.

بنا به نظر متخصصان، افرادی که رنگ بنفش به تن می کنن، افرادی احساساتی و حساس هستن. این آدما، رویایی، آتیشی مزاج و پر حرارت و عاشق عرفان هستن. این افراد به غیر قابل پیش بینی بودن معروفن و ارتباط با اونا در آن واحد هم می تونه سخت و هم راحت باشه.

قرمز

تک فارس

Kenny Frimpong، مدیر برند ایتالیایی پوشاک مردانه Eredi Pisano، می گه، قرمز، رنگ ش.ه.و.ت و قدرته. اگه قصد دارین یه نفر رو تحت تاثیر قرار بدین، باید استفاده از این رنگ رو تو اولویت خودتون قرار بدین.

هر طیف روشنی از رنگ قرمز که به تن داشته باشین، جلب توجه می کنه. آدما تمایل دارن با چالاکی رنگ های پرانرژی، پویا و تحریک کننده همراه شن. روان شناسان دانشگاه Rochester پی بردن که مردان بیشتر جذب خانوم هایی می شن که ته رنگ یاقوتی می پوشن. Abby Calisch، پروفسور روان شناس در Eastern Virginia Medical School نورفولک، ویرجینیا می گه، رنگ قرمز برای مردان تحریک کننده ست.

خانم هایی که اغلب رنگ قرمز به تن دارن، راحت تحریک می شن، کمی خود محور و نیز مستعد اعتیاد هستن.

زرد

زرد، رنگ نشاط، خورشید و لبخنده. مطالعات نشون می ده که رنگ زرد تولید سروتونین در مغز رو افزایش می ده، متابولیسم رو تسریع می کنه و سبب تقویت روحی روانی تمام اونایی می شه که به این رنگ نگاه می کنن.

به علاوه، رنگ زرد سبب افزایش تمرکز و توجه می شه، به همین خاطر در بیلبوردها و سایت های تبلیغاتی، علائم جاده ای و خط کشی خیابون ها اغلب از این رنگ استفاده می شه.

به گفته متخصصان، اغلب افراد فعال، خلاق و معتاد از طیف های رنگ زرد استفاده می کنن. اونا خیال باف ها و ماجراجویانی تیزهوش، آماده کاوش و تسخیر کردن هستن.

سفید

سفید سمبل آزادی، پاکی و خلوص، بی گناهی و سادگی ست. به همین دلیله که خیلی از آدما وقتی دارن کار جدیدی رو شروع کنن یا وارد فصل جدیدی از زندگی شون می شن، تصمیم می گیرن یه چیز سفید بخرن.

رنگ سفید افراد معتبر و معتمدی رو که عاشق آزادی هستن و خوش بینانه به زندگی نگاه می کنن، جذب خودش می کنه. این افراد تو هر کاری که انجام می دن، خیلی مرتب و شسته رفته و سازمان یافته عمل می کنن. این دسته از آدما شروع دوباره رو دوست دارن و کمال گرا هستن و برای رسیدن به کمال مطلوب شون تلاش می کنن و می جنگن. در کل، افرادی با شخصیت های مختلف رنگ سفید می پوشن. این رنگ، یه رنگ خنثی ست که در واقع دیگران رو دفع می کنه.

T A K F A R S

صورتی

صورتی روشن یه رنگ دخترونه ست که تو کمد لباس بچه ها یا تن عروسک های باربی هم دیده می شه. به هر حال، تو رده سنی بزرگ سال هم، طیف صورتی ملایم و کم رنگ، رنگیه که خانوما با اون نهایت زنانگی شون رو به نمایش می زارن.

صورتی کم رنگ سمبل آرامش، گرمی و زنانگیه و یکی از قدرت مندترین مسکن هاست. بنابراین، در برخی زندان ها، برای کاهش میزان پرخاش گری زندانیان، دیوارها رو با طیفی از رنگ صورتی نقاشی می کنن.

به گفته روان شناسان، افرادی که رنگ صورتی رو دوست دارن، آدمایی رمانتیک، خوش بین و معتقد به عدالت هستن. این آدما معمولا مهربونی و قوت قلب رو فرای هر چیز دیگه ای درک می کنن و براش ارزش قائلن.

نارنجی

نارنجی همیشه جو یه پارتی پر شور و نشاط رو می ده، علاوه بر اینکه یه رنگ گرم و تند هم هست. نارنجی، یه رنگ جذاب و پرانرژی هم هست.

اونایی که دوست دارن نارنجی بپوشن، آدمایی خوش بین، فعال و خوش رو هستن و علاقه زیادی به تغییر دارن. همیشه بلند پرواز و محتاطن، هرچند گاهی اوقات هم دم دمی هستن.

خاکستری

همانطور که صاحبان مد می گن، خاکستری یا طوسی رنگ توازن و تعادله، نه روشنه و نه تیره. اگه کسی بیشتر لباس هاش خاکستریه معمولا به این معناست که نمی خواد به چشم بیاد.

خاکستری و طیف های اون مظهر آرامش خیال، کمال و چند بعدی بودن هستن. بسیاری از آقایون میان سال کت شلوار خاکستری می پوشن، در حالی که خانوما تو سن بالاتر پیراهن خاکستری می پوشن.

تک فارس www.takfars.ir

از اونجایی که خاکستری یه رنگ خنثی ست، خیلی مشکل می شه شخصیت کسی که ترجیح می ده این رنگی بپوشه رو تشخیص داد. اونا می تونن یه موش خاکستری ترسو و آماده تسلیم شدن بی سر و صدا در برابر قانون باشن، همچنین دارای قوه قضاوت سلیم، کم هیجان و صریح و قاطع هستن. اما در اکثر موارد، کسی که به رنگ خاکستری علاقه منده آدمیه که دوست نداره جلب توجه کنه و تلاش می کنه بی طرفی و ختثی بودنش رو حفظ کنه.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر