تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

سال سال نابودی زمین با عدد نحص

image سال  سال نابودی زمین با عدد نحص

ارزیابیهای ناسا نشان می دهد که طوفان خورشیدی سال ۲۰۱۳ یک فاجعه بزرگ است چون شدت آن ۲۰ برابر ویرانگرتر از اثرات ناشی از عبور توفان کاترینا در آمریکا است و می تواند عملکرد شبکه های تلویزیونی و اینترنت را به شدت مورد تهدید قرار دهد.

کارشناسان ناسا نسبت به خطرات بالقوه ای که طوفان عظیم خورشیدی در فاصله ۱۵۰میلیون کیلومتری و در سال ۲۰۱۳ می تواند برای زمین داشته باشد هشدار دادند.

دانشمندان ناسا پیش بینی کردند که توفان خورشیدی که قرار است در سال ۲۰۱۳ رخ دهد می تواند برای زمین به یک فاجعه بزرگ و حتی نابودی دنیا تبدیل شود.

در تقویم مایاها ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ به عنوان پایان دنیا پیش بینی شده است. اکنون گروهی از دانشمندان ناسا با بررسی رفتار خورشید هشدار دادند که پایان دنیا با یکسال تاخیر می تواند در سال ۲۰۱۳ رخ دهد.

تکفارس آی آر

دانشمندان ناسا در این خصوص اظهار داشتند: “زمین و فضا به روشی کاملا جدید برای تاریخ بشریت با هم تمام خواهند گرفت.” فوریه گذشته که ناسا رصدخانه دینامیک خورشید (SDO) را پرتاب کرد محققان لابرتوار روترفورد در آکسفورد شایر انگلیس در خصوص اثرات بادهای خورشیدی بر روی بازیهای المپیک ۲۰۱۲ هشدار دادند. اکنون کارشناسان ناسا نسبت به خطرات بالقوه ای که توفان عظیم خورشیدی در فاصله ۱۵۰ میلیون کیلومتری و در سال ۲۰۱۳ می تواند برای زمین داشته باشد هشدار دادند.

به گفته این محققان، در حال حاضر فعالیت خورشیدی بسیار شدید شده است و در سالهای آینده نیز میزان آن افزایش خواهد شد و منجر به بروز یک فاجعه بی سابقه خواهد شد. این توفان بر روی سیستمهای انرژی و ارتباطات زمین اثر خواهد گذاشت و عملکرد پلاسمای خورشیدی به شدت زندگی مملو از فناوری امروز را مختل خواهد کرد.

این توفانها میتوانند تمام ابزارها از آی- پاد تا ماهواره ها را در معرض نابودی قرار دهند و منجر به قطع برق در بسیاری از مناطق دنیا شوند. رصدخانه SDO در ماههای اخیر تصاویر منحصربفردی از لکه های خورشید در فتوسفر (لایه خارجى بسیار داغ اتمسفر خورشید) را ارائه کرده است.

این لکه های درخشان که با روشن شدن خود میزان زیادی انرژی آزاد میکنند از این مسئله حکایت دارند که ستاره مادر وارد بیست و چهارمین چرخه فعالیت خود (از زمانی که ستاره شناسان با کمک دستگاههای اپتیکی شروع به رصد آن کرده اند) شده است. به طور متوسط چرخه ها ۱۱ سال را طی میکنند و بنابراین از حدود دو قرن و نیم قبل دانشمندان با وسواس خاصی اطلاعات مربوط به خورشید را جمع آوری کرده اند.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر