تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ساعت پخش و خلاصه سریال های ماه محرم

image ساعت پخش و خلاصه سریال های ماه محرم

شبکه سه: خرده‌ ستمگران

«خرده ستمگران» نیز که سریال ایام محرم شبکه سه سیما معرفی شد، سال‌ها قبل در تلویزیون ساخته شده و برای اولین بار است که به روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایسنا، شبکه سه سیما سریال اپیزودیک «خرده ستمگران» به کارگردانی مسعود شاه‌محمدی را برای دهه‌ی اول ماه محرم در نظر گرفته است.

این مجموعه اپیزودیک است و در هر قسمت از آن داستان مجزایی اتفاق می‌افتد.

تکفارس آی آر

«خرده ستمگران» حال و هوایی کاملا جدی دارد و در آن سعی شده است به موضوعاتی به ظاهر بی‌اهمیت پرداخته شود که ما به آنها توجه نمی‌کنیم. محور اصلی قصه‌ها درخصوص خرده ستم‌هایی است که انسان‌ها در روابط اجتماعی در حق یکدیگر مرتکب می‌شوند.

این مجموعه در شش قسمت ۶۰ دقیقه‌ای پیش از این تولید شده و‌ آماده پخش است.

احمد‌ آقالو‌، احمد ساعتچیان، بهار کاتوزی، بهناز جعفری‌، الیکا عبدالرزاقی‌، رامین ناصر نصیر‌، مسعود سخایی ‌، امیر آقایی‌، حمیدرضا آذرنگ‌، مجتبی رستگار و فلامک جنیدی از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شبکه یک: عصر پاییزی

شبکه یک سیما در ایام محرم ۹۲ پخش سریال «بچه‌های نسبتا بد» را ادامه خواهد داد و از اواخر محرم «عصر پاییزی» را به روی آنتن می‌برد.

www.takfars.ir

سریال تلویزیونی «عصر پاییزی» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی جمال شیرمحمدی ساخته شده است.

«عصرپاییزی» تا حدودی طنز است و پس از پایان ایام سوگواری محرم در ۳۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

نسرین مقانلو، علی عمرانی، کورش تهامی، مهتاج نجومی، بهنوش بختیاری، سپیده خداوردی، علیرضا خمسه، امیرحسین صدیق، علی سلیمانی، سینا رازانی، رویا میرعلمی، رضا آهادی، شهرزاد عبدالمجید، سعید پیردوست و مرحوم رامین نعمتی از جمله بازیگران «عصر پاییزی» هستند که علی عمرانی در نقش مردی به نام عطا، ۳۰ سال بعد از مرگ همسرش، در شصت سالگی، مجددا ازدواج می‌کند و همسر جدیدش مهشید را که نسرین مقانلو ایفاگر نقش اوست، در منزل مادر زن سابقش اسکان می‌دهد. در پی این اتفاق، کوروش تهامی، قهرمان داستان، در نقش پسر عطا تمام ذهنیت و زندگی‌اش به هم می‌ریزد و در این میان کارش را نیز بر اثر یک سوء تفاهم عجیب از دست می‌دهد.

اختلافات مهشید با مامان پری، مادر همسر مرحوم عطا، ماجراهای رفیع در محل کار، اسکان تدریجی خانواده مهشید در عمارت قدیمی مامان پری و بازگشت برادر او، جمشید، که علیرضا خمسه نقشش را بازی میکند، این جمع ناهمگون را درگیر وقایعی می‌کند که پیش‌برنده داستان‌های غریب این عمارت است.

سرپرست گروه نویسندگان «عصر پاییزی» علی میرمیرانی است.

شبکه دو: رخنه

شبکه دو سیما به دلیل آماده نبودن سریال محرمش با عنوان «رخنه»، به پخش سریال‌ تکراری «فرات» بسنده کرده است؛ البته سریال «همه‌ی بچه‌های ما» تا پایان هفته روی آنتن شبکه دو خواهد بود.

علی دارابی پیش از این از پخش سریال «گندم های خیس» با عنوان جدید «رخنه» از شبکه دو سیما در ماه محرم خبر داده بود و اعلام کرده بود این سریال به کارگردانی حسین تبریزی در حال آماده سازی است و پس از پخش از شبکه دو، از شبکه تماشا نیز بازپخش خواهد شد.

بنا بر اعلام این شبکه، «رخنه» قرار است پس از آماده شدن در ایام صفر به پخش برسد.

شبکه تهران: زمانی برای عاشقی

تک فارس

سریال ماه محرم شبکه تهران سیما «زمانی برای عاشقی» است.

یک اتفاق جدید برای این سریال افتاده است و آن اینکه با پخش در شبکه تهران همزمان از رادیو تهران هم پخش می‌شود.

سریال «زمانی برای عاشقی» (صدای سریال) که به صورت همزمان از شبکه پنجم سیما نیز پخش می‌شود، از اولین روز ماه محرم، ساعت ۱۹ به مدت ۴۵ دقیقه روی آنتن شبکه رادیویی تهران می‌رود.

«زمانی برای عاشقی» روایتگر زندگی حاج مرتضی با بازی فرهاد قائمیان، بازاری خوشنام و اهل خدا و پیغمبری است که یک اتفاق ناخواسته زندگی او را از این رو به آن رو می‌کند و او تصمیم می‌گیرد به حال و هوایی که سال‌ها از آن غفلت کرده، بازگردد.

مجموعه تلویزیونی «زمانی برای عاشقی» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه تهران تهیه شده است.

فرهاد قائمیان، رضا رویگری، عنایت شفیعی، علیرضا اوسیوند، حمید ابراهیمی، نصرت میرعظیمی، کاظم هژیرآزاد، احمد علامه دهر، محمود مقامی، زهره حمیدی، امین ایمانی، ابوالفضل همراه، امیر کاظمی، زهرا سعیدی، لیلا بلوکات، نفیسه روشن، سعیده عرب و … بازیگران این مجموعه هستند.

سریال «زمانی برای عاشقی» همچنین همزمان از شبکه تماشا پخش می‌شود.

تلویزیون در سال‌های گذشته در ایامی مثل محرم، ساخت سریال‌های مناسبتی قابل قبولی را به ثبت رسانده که نمونه شاخص آن «شب دهم» حسن فتحی است که به طور خاص به موضوع محرم می‌پرداخت و استقبال بی‌نظیری هم از آن شد.

شاید بتوان اینگونه گفت که پس از ساخت سریال «شب دهم» و استقبال از آن، تلویزیون به ساخت سریال‌های مناسبتی مطمئن شد و تولید مجموعه‌ها در مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند نوروز، ماه رمضان، دهه‌ فجر و … هم مرسوم شد.

پس از «شب دهم» حسن فتحی‌، مجموعه‌هایی چون «معصومیت از دست رفته»، «روزهای اعتراض»‌، «پریدخت»‌، «بانو»‌، «خون‌بها»‌، «تا رهایی»، «فرات» و … هم سریال‌هایی هستند که در دهه‌های محرم‌ سال‌های بعد پخش شدند و توانستند از مخاطب تلویزیونی نمره قبولی بگیرند.

T A K F A R S

محصولات معتبر
محصولات معتبر