تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ساخت لوستر تزیینی بسیار زیبا برای تزیین درخت کریسمس تصویری

در کنار تزیینات متفاوتی که این روزها با استفاده از برگ های درخت کاج صورت می گیرد ، درست کردن لوستری زیبا به همراه شمع های نورانی و آویختن آن در بالای میز غذاخوری، جلوه ای خاص و فضایی روحانی ایجاد می کند.

برای درست کردن این لوستر تزیینی به مواد زیر نیاز است:

image ساخت لوستر تزیینی بسیار زیبا برای تزیین درخت کریسمس تصویری

ـ سطحی بیضی شکل و توخالی ساخته شده از موادی مانند فلز، چوب ، فیبر، پلاستیک ، مقوا و یا حتی یونولیت.

توضیح:

تکفارس آی آر

در اینجا همانطور که در تصویر دو ملاحظه می کنید این بیضی توخالی از میله های فلزی ساخته شده است ولی همان طور که ذکر شد نه تنها از جنس های دیگر ، بلکه از ابعاد و شکل های هندسی متفاوتی مانند دایره، مربع، مستطیل نیز می توانید استفاده کنید. تنها خالی بودن فضای داخل آن و قطر حداکثر ۱۰ سانتی متر در سطح را مورد توجه قرار دهید.

ـ چند زنجیر و یا بند محکم برای آویختن لوستر از سقف

ـ تعدادی شمع

ـ مقداری برگ و میوه درخت کاج

ـ مقداری شاخه های بریده درختان

www.takfars.ir

ـ خزه

ـ قطعات تزیینی گچی به شکل های ستاره، خورشید، ماه و فرشته

ـ سیم گل آرایی

ـ چسب حرارتی

image ساخت لوستر تزیینی بسیار زیبا برای تزیین درخت کریسمس تصویری

طرز ساخت

ابتدا بندها یا زنجیرها را کاملاً به ساختار اصلی لوستر محکم کنید به طوری که هنگام آویختن، لوستر صاف و بدون کمترین انحراف قرار گیرد. در این پروژه زنجیرها به وسیله سیم گل آرایی به اسکلت فلزی وصل شده اند. انتهای این زنجیرها و یا بندها را به هم متصل کنید.

پس از نصب آویزها، سطح اسکلت لوستر را با استفاده از خزه و برگ های کاج به طور کامل بپوشانید. اجازه بدهید اندکی از برگ ها آویز شوند. برگ ها را با سیم و چسب حرارتی به سطح مورد نظر اتصال دهید. برای نصب میوه کاج، چوب ها و دیگر عناصر تزیینی نیز از یکی از روش های فوق استفاده کنید. قطعات گچی تزیینی را ابتدا با قلم مو و رنگ یا اسپری ، طلایی رنگ کنید و پس از خشک شدن، در صورت داشتن سوراخ با سیم یا روبان در لا به لای شاخ و برگ ها بیاویزید و یا با چسب حرارتی به برگ ها بچسبانید.

حال نوبت به شمع ها می رسد. راهکار اتصال شمع ها بستگی به سطح مورد استفاده دارد. در اینجا سیم گل آرایی را در انتهای شمع فرو کرده و دو سر آن را به میله سطح متصل کرده اند . ولی در صورتی که اسکلت مورد استفاده شما از سطحی صاف تشکیل شده باشد، می توانید انتهای شمع را به چسب حرارتی آغشته کنید و به سطح لوستر در لابه لای برگ ها و دیگر تزیینات بچسبانید. برای آن که از احتمال خطر افتادن و آتش سوزی جلوگیری کنید، شمع ها را با سیم و با ترفندی متناسب ساختار اصلی ، در محل قرارگیری ثابت کنید.

image ساخت لوستر تزیینی بسیار زیبا برای تزیین درخت کریسمس تصویری

تک فارس

بهتر است مرحله نصب شمع ها را پیش از برگ ها و تزیینات دیگر انجام دهید.

در پایان در صورت تمایل می توانید در لابه لای برگ ها از گل های مختلف نیز استفاده کنید. در این تصاویر گل لیلیوم برای این منظور انتخاب شده است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر