تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

روغن کرچک معجونی جادویی برای زیبای پوست صورت

image روغن کرچک معجونی جادویی برای زیبای پوست صورت

این روغن به راحتی در لایه‌های پوست نفوذ می‌کند، منافذ پوستی را مسدود نمی‌کند.

در واقع، این روغن با نفوذ به عمق پوست می‌تواند پوست را تغذیه کند. همچنین این روغن به کاهش لکه‌ها و جای زخم بر روی پوست کمک می‌کند.

هر شب قبل از خواب، با چند قطره روغن کرچک پوست خود را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. این کار را حداقل به مدت ۴ تا ۶ ماه ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه دست یابید.

تغذیه پوست‌های خشک

تکفارس آی آر

روغن کرچک به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای پوست‌های خشک به کار می‌رود. از آنجا که این روغن به خوبی در عمق پوست نفوذ می‌کند، استفاده از آن در درمان پوسته پوسته شدن پوست‌های خشک موثر است.

غلظت بالای اسید چرب موجود در این روغن باعث دستیابی به پوستی سالم و درخشان می‌شود و به درمان بیماری‌های پوستی مانند آماس پوست که پوست را به شدت خشن و خشک می‌کند، کمک می‌کند.

همچنین این روغن که باعث افزایش تولید الاستین و کلاژن می‌شود، ظاهر شدن علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد و بدین طریق پوست شما را جوان و شاداب نگه می‌دارد.

مقدار مساوی از روغن کرچک و روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید و روی پوست خشک خود ماساژ دهید. بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه دوش بگیرید. این کار را هر روز تکرار کنید.

شب‌ها پس از پاک کردن آرایش و شستن صورتتان، چند قطره روغن کرچک بر روی صورت خود ریخته و برای چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. صبح روز بعد، ظاهری جذاب و شاداب خواهید داشت.

www.takfars.ir

افزایش رشد مو

روغن کرچک علاوه بر پوست، برای موها نیز مفید است. این روغن به نرم کردن عمقی و ضخیم شدن تارهای مو کمک کرده و باعث می‌شود موهایی زیبا، درخشان و ضخیم داشته باشید.

اسید ریزینولئیک موجود در روغن کرچک سطح pH پوست سر را متعادل می‌کند و بدین طریق احتمال بروز شوره سر، موخوره و شکستگی مو را کاهش می‌دهد.

شب‌ها روغن کرچک ولرم را روی ریشه موها، پوست سر و موها بمالید و ماساژ دهید. صبح پس از بیدار شدن موهای خود را بشویید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

افرادی که موهای چرب دارند، مقدار مساوی از روغن کرچک را با روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین ترکیب کرده و همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، مورد استفاده قرار دهند.

افزایش ضخامت موهای ابرو و مژه

اگر می‌خواهید ابروها و مژه‌های ضخیم‌تری داشته باشید، از روغن کرچک استفاده کنید. این محرک فولیکول و روغن مغذی می‌تواند به ضخیم شدن موهای ابرو کمک کند.

هر شب قبل از خواب یک تکه پنبه را به روغن کرچک آغشته کرده و روی ابروها بمالید. این کار را تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسید، تکرار کنید.

برای پرپشت شدن مژه‌ها، چشمان خود را ببندید. کمی روغن کرچک روی مژه‌ها بمالید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

پیشگیری از بروز ترک‌خوردگی

تک فارس

استفاده از روغن کرچک در دوران بارداری مانع از شکل گیری ترک‌خوردگی در نواحی شکم می‌گردد. در واقع این روغن با حفظ رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست مانع از ترک خوردن پوست می‌شود.

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین ترکیب کنید. این ترکیب را هر روز روی نواحی موردنظر بمالید.

برای از بین بردن ترک‌خوردگی‌ها، ناحیه موردنظر را به مدت ۱۰ دقیقه با روغن کرچک بمالید و بعد با یک تکه پلاستیک بپوشانید. با کمک یک حوله گرم، ناحیه موردنظر را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه گرم کنید. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.

نرم کردن پینه

این روغن غلیظ یک مرطوب کننده بسیار عالی است که با باز گرداندن رطوبت به ناحیه آسیب دیده پوست، به درمان پوست خشک و خشن کمک کرده و باعث نرم شدن پینه‌ها می‌گردد. همچنین، خاصیت ضد التهابی آن به کاهش درد و تورم کمک می‌کند. این روغن برای درمان میخچه و همچنین پاشنه خشک و ترک خورده نیز موثر است.

پاهای خود را به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب گرم قرار دهید.

با استفاده از یک سنگ‌ پا، ناحیه موردنظر را بمالید تا پوست‌های مرده و سفت از بین بروند.

پاهای خود را آب بکشید و خشک کنید.

سپس یک تکه پنبه را به روغن کرچک آغشته کرده و روی پینه یا میخچه بگذارید.

با کمک کمی چسب زخم پنبه را در محل موردنظر ثابت کنید و چند ساعت منتظر بمانید.

T A K F A R S

این کار را هر روز تا زمانی که به نتیجه برسید، تکرار کنید.

درمان شکنندگی ناخن‌ها

یک قطره روغن کرچک روی هر ناخن بریزید و به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.

بهبود ترک خوردن لب

یک قاشق چای‌خوری روغن کرچک و گلیسیرین و چند قطره آب لیموی تازه را با یکدیگر ترکیب کنید. این محلول را قبل از خواب روی لب‌ها بمالید. صبح روز بعد آن را با یک تکه پنبه و آب ولرم پاک کنید. این کار را هر شب تکرار کنید تا لب‌هایتان نرم و بدون ترک شوند.

ترمیم موخوره

چند قطره روغن کرچک ولرم را مستقیم به انتهای تارهای مو بزنید.

۳۰ دقیقه منتظر بمانید و بعد موها را با شامپو بشویید.

این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

تسکین آفتاب سوختگی

تک فارس www.takfars.ir

خواص تسکین‌دهنده و ضد التهاب روغن کرچک برای درمان آفتاب‌سوختگی‌ها مفید است.

علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آن به حفظ آب موردنیاز پوست و همچنین تحریک رشد بافت‌های سالم کمک می‌کند.

محتوای داخل یک کپسول ویتامین ای را با ۵ قطره روغن کرچک ترکیب کنید و قبل از خواب، روی ناحیه موردنظر پوست بمالید. صبح روز بعد، آن ناحیه را با آب سرد بشویید. این روش را تا زمانی که به نتیجه برسید، ادامه دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر