تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

روش های مقابله جدی با اشعه های مضر صفحه کامپیوتر

image روش های مقابله جدی با اشعه های مضر صفحه کامپیوتر۷ روش زیر به شما کمک میکند که با این خطرات مقابله کنید:

۱- رژیم غذایی مناسب: برای پیشگیری و کاهش اثرات اشعه کامپیوتر باید شیوه زندگی خود را تغییر دهیم. افراد میتوانند با مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین A وC با این مشکل مقابله کنند.

ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، کیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هندوانه، طالبی، توت فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز مثل کلم بروکلی موجود است.

منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: سیب زمینی شیرین، هویج، کدوحلوایی، طالبی، زردآلو، کلم بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل، جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، هلو و ماهی.

۲- استفاده از کولر و دستگاه تهویه: بسیاری از تحقیقات نشان می دهد صفحه نمایش کامپیوتر، انواع خاصی از مواد سرطان‌زا را منتشر میکند که برای سلامتی انسان بسیار مضرند. لذا یک راه مفید برای مقابله با این مشکل، قرار دادن کامپیوتر در نزدیکی کولر و یا دستگاه تهویه هوا است که این مواد سرطان زا را از استفاده کنندگان کامپیوتر دور کند.

تکفارس آی آر

۳- رعایت فاصله ایمن با صفحه کامپیوتر: از آنجا که اشعه کامپیوتر در تمامی جهات پخش می شود، نوع قرارگیری کامپیوتر می تواند کاهش تابش از آن را در پی داشته باشد .

فاصله چشم شما تا کامپیوتر باید حداقل ۸۰ سانتیمتر باشد تا کمتر آسیب ببیند.

با توجه به این نکته که قسمت پشت کامپیوتر هم اشعه های زیادی را تولید میکند، کامپیوتر خود را طوری قرار دهید که قسمت پشت آن مشرف به مکانی نباشد که افراد دیگر رفت‌وآمد میکنند.

۴- تعویض کامپیوتر قدیمی: در نظر داشته باشید که کامپیوترهای قدیمی خیلی بیشتر از کامپیوترهای جدید، اشعه ساطع میکنند. بنابراین هنگام کار با مدل های قدیمی، بیشتر مراقب سلامتی خود باشید.

۵- قرار دادن صفحات مخصوص روی صفحه نمایش کامپیوتر: قراردادن صفحات مخصوص که اثر تابش های کامپیوتر را کمتر میکند، می تواند راه حل مناسبی باشد. استفاده از این صفحات مخصوص در کامپیوترهای قدیمی چندین سال پیش رایج بود.

www.takfars.ir

۶- مراقب پوست خود باشید: اشعه های ساطع شده از کامپیوتر می تواند بر پوست شما اثر گذاشته و آسیب زا باشد. بنابراین توصیه می شود که هنگام استفاده از آن کرم ضدآفتاب بزنید.

به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از کامپیوتر، صورت و دست های خود را بشویید تا اگر هر گونه ذرات الکترومغناطیسی به سطح بیرونی پوست شما وصل شده اند، از بین بروند.

۷- استفاده از برخی گیاهان که جاذب اشعه های مضر ساطع شده از کامپیوتر هستند: استفاده کنندگان از کامپیوتر باید این نکته را در نظر بگیرند که پس از به کارگیری گام های قبلی میتوانند در نزدیکی کامپیوتر خود از گیاهان جاذب تابش های ساطع شده از کامپیوتر استفاده کنند، مانند گیاه کاکتوس.

توصیه های مهم

– هنگام استفاده از کامپیوتر توجه داشته باشید که جسم فلزی در نزدیکی شما وجود نداشته باشد، زیرا اشیای فلزی میتوانند تابش های الکترومغناطیسی ساطع شده از کامپیوتر ر ا منعکس کنند و به سلامتی شما ضرر جدی برسانند.

– کارشناسان استفاده از صفحه نمایش های LCD را توصیه میکنند و مدل های قدیمی را آسیب زا می دانند.

– بسیاری از محققان قرارگیری طولانی مدت و پشت سرهم را در مقابل کامپیوتر بسیار مضر می دانند. استفاده طولانی مدت علاوه بر تاثیر بر سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی افراد را نیز تحت الشعاع قرار می دهد و آنها را از برقراری ارتباط اجتماعی با افراد واقعی دور میکند و به سمت انزوا و زندگی فرد محور سوق می دهد.

– استفاده طولانی مدت از لپ تاپ در مردان منجر به نازایی آنها می شود، زیرا گرما و اشعه ناشی از آن میتوانند بر کیفیت و کمیت تولید اسپرم ها تاثیرات منفی بگذارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر