تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

روانشناسی رنگ و شناخت شخصیت فرد از روی رنگ مورد علاقه

image روانشناسی رنگ و شناخت شخصیت فرد از روی رنگ مورد علاقه

۱- قرمز

رنگ قرمز بیانگر حرارت، خون، شهوت، عشق، گرمی، قدرت، هیجان و تهاجم است. رنگ قرمز می تواند فشارخون و تعداد تنفس های فرد را بالا ببرد و مردم رادر تصمیم گیری سریع و آنی تحریک کند. تعداد آرزو و خواسته ها را بالا می برد. توجه ها را به سرعت به خود جلب میکند و قدرت و انرژی را به افراد انتقال می دهد.

اشخاصی که خواهان رنگ قرمز هستند، عاشق هیجان و بسیار پرتحرک اند. خیلی راحت و آسان دست به کارهای مخاطره آمیز میزنند. روحیه ای بسیار آتشین و تهاجمی داشته و معمولا با هرچیزی سر جنگ دارند و زود خشمگین می شوند. در انجام دادن کارهای شان بسیار شتاب میکنند و می خواهند به سرعت به نتیجه برسند. عاشق پیشه و خونگرم اند و به راحتی دوست پیدا میکنند. درضمن روحیه ای مقتدر و توانمند دارند.

۲- قهوه ای

تکفارس آی آر

قهوه ای رنگ زمین و چوب است. این رنگ آرامش بخش بوده و دارای قدرت و بالندگی است. همچنین رنگ قهوه ای انتقال دهنده اعتبار، استقامت و قدرت است. در عین حال فضا و محیطی راحت و بی طرف ایجاد میکند. افرادی که این رنگ را دوست دارند معمولا روی محیط اطراف خود علاوه بر ایجاد آرامش میتوانند تسلطی کامل داشته باشند و اهل عمل هستند و قدرت پیشرفت در وجودشان بالقوه وجود دارد.

به این افراد می توان تکیه کرد زیرا قابل اعتمادند.آنها معمولا صادق و راستگو هستند. این اشخاص از احساس مسئولیت بالایی برخوردارند و بسیار خانواده دوست هستند. همچنین هر وقت یکی از دوستان شان به کمک نیاز داشته باشد، او را ناامید رها نمیکنند. از طرفی عاشق خرید وسایل مختلف و تزیین خانه شان هستند اما هرگز پول شان را بیهوده هدر نمی دهند.

۳- صورتی

صورتی، رنگی لطیف و تسکین بخش است. این رنگ باعث آرام و مهربان شدن قلب ها می شود. در تحقیقی در واشنگتن، دیوارهای زندانی را صورتی رنگ کردند و این رنگ حالت تهاجمی زندانیان را کاهش داد. این رنگ باعث کم شدن سرعت عمل ماهیچه های قلب می شود و معمولا از انرژی فرد می کاهد.

اشخاصی که به رنگ صورتی علاقه بیشتری دارند روحیه لطیف داشته و بسیار احساساتی ودلسوز می باشند و قلبی بسیار مهربان دارند. کمتر از دیگران می رنجند و بسیار بخشنده می باشند. معمولا کارهای خود را با حوصله و اعصاب راحت انجام می دهند و اصلا عجول نیستند. روی هم رفته آرام و بدون سر و صدا هستند.

www.takfars.ir

افرادی که رنگ صورتی را دوست دارند معمولا از مراقبت کردن از دیگران لذت می برند. آنها پدر و یا مادرهای فوق العاده ای می شوند. این افراد، حتی اگر پا به سن بگذارند، از نظر دیگران همیشه جوان به نظر می رسند.

۴- زرد

رنگ زرد روشن لیمویی به دلیل منعکس ساختن نور، چشمان را بسیار خسته میکند، اگر اتاق نوزاد را زرد رنگ کنید، مطمئن باشید که دفعات گریه کردنش بسیار زیاد شده و به سرعت عصبانی و ناآرام می شود. این رنگ سوخت و ساز بدن را سرعت می بخشد. فرد را هوشیارتر میکند و تمرکز حواس او بیشتر می شود. رنگ زرد نشاط آور، خلاق و گرم است و باعث نشاط و شادی می شود.

اشخاصی که رنگ زرد را دوست دارند، بسیار خلاق می باشند. همیشه در کارهای خود تنوع ایجاد میکنند و به زندگی خود روح می بخشند. وجودشان غنی از شور و اشتیاق و سرخوشی است. در کنار چنین افرادی همیشه احساس نشاط میکنید. با دیگران رفتاری بسیار گرم و صمیمی دارند و هرگز زندگی را سخت نمی گیرند. درون گرا و منطقی نیز هستند و میتوانند فیلسوف های برجسته ای شوند.

۵- نارنجی

رنگ نارنجی با گرمی، رضایت و خشنودی، ثمربخشی و خوش مزاجی و نشاط در ارتباط است. تاثیر بسیار زیادی روی محیط اطراف خود میگذارد. در ضمن بهترین رنگ برای رستوران ها می باشد. چرا که اشتهای افراد را زیاد میکند. اشخاصی که رنگ نارنجی را به رنگ های دیگر ترجیح می دهند معمولا افرادی شاد و سرزنده هستند.

هیچگاه از چیزی ناامید نمی شوند و اگر هم کمی کسل شوند، زود و خیلی سریع روحیه خوب خود را باز می یابند. افرادی برون گرا، خوش مشرب، اجتماعی و پر از حرارت و انرژی اند. آنها به نظم و ترتیب اهمیت بسیاری می دهند و در منزل یا در محیط کار خود همیشه مرتب و منظم هستند.

۶- آبی

آبی بیانگر خرد، اعتماد، وفاداری، تنهایی و اندوه است. این رنگ آرامش بخش اعصاب و هوشیارکننده انسان است. ذهن را فعال کرده و فرد را به تامل و تفکر وا می دارد. رنگ خوبی برای اتاق غذاخوری نیست زیرا سرکوب کننده اشتهاست. حتی در طبیعت، خوراکی های سمی آبی رنگ هستند و کپکی که بر روی غذاهای فاسد ایجاد می شود نیز آبی است.

اشخاصی که به رنگ آبی علاقه مندند معمولا صلح طلب و آرامش خواه هستند. کمتر به دنبال مسائل هیجان انگیزند و چندان خود را به دردسر نمی اندازند. در دوستی های خود بسیار ثابت قدم و وفادارند. درضمن اشخاصی متفکر و درستکار هستند و به تحصیلات نیز اهمیت زیادی می دهند. بیشتر مواقع نخبگان به این رنگ علاقه دارند.

تک فارس

۷- بنفش

بنفش رنگ صداقت و وفاداری است و بیانگر محبت، حسی رومانتیک، ثروت و دلفریبی است و در طبیعت بسیار نادر و کمیاب می باشد. این رنگ با معنویات و تصورات در ارتباط است. در حقیقت تخیل افراد را به کار می اندازد و آنها را وارد به درون نگری میکند و اجازه می دهد تا دید عمیق تری به خود و محیط زندگی خود پیدا کنند. کسانی که به دنبال کشف حقیقت و معنای زندگی هستند، بهتر است محیط اطراف خود را به رنگ بنفش درآورند، زیرا این رنگ در انجام تفکر عمیق به آنها بسیار کمک میکند.

اشخاصی که رنگ بنفش را دوست دارند با محیط اطراف خود بسیار سازگار هستند و معمولا خود را با محیط و مسائل جدید به آسانی وفق می دهند. افرادی هنرمند و عاشق زیبایی هستند. درون نگر و زیرک می باشند و به همه چیز با نگاهی فیلسوفانه می نگرند. البته کمی هم احساساتی اند.

۸- سبز

رنگ سبز القاکننده روح زندگی، جوانی، طراوت، امید و اشتیاق است. رنگ سبز دید چشم را بهتر میکند و آرامش بخش است. طبیعتی نسبتا خنثی دارد و روی سیستم اعصاب انسان تاثیری مثبت میگذارد. این رنگ مناسب ترین رنگ برای اتاق های انتظار و اتاق جراحی است.

سبز بیانگر نیرومندی، حفاظت، جاودانگی و صلح است.

اشخاصی که به رنگ سبز علاقه مندند، افرادی امیدوار به زندگی، ثابت قدم و محکم می باشند و از تعادل روحی بسیار مناسبی برخوردارند. بنابراین در کنار آنها می توانید احساس امنیت کنید. در ضمن این افراد به آداب و معاشرت اهمیت بسیاری می دهند و کاملا اخلاقی می باشند. بدین جهت معمولا خوش نام و معتمد دیگران هستند.

۹- طلایی

طلایی رنگ موفقیت، دستیابی و پیروزی است. با فراوانی و سعادت، رفاه، کیفیت و اعتبار و پچیدگی است. این رنگ بیانگر انرژی و قدرت خورشید است و قدرت مردانگی را نشان می دهد. برعکس رنگ نقره ای که با زنانگی در ارتباط است، رنگ طلایی خوشبینی و افکار مثبت در محیط خود را بالا می برد و گرمی و صمیمیت را بالا می برد. افرادی که رنگ طلایی را دوست دارند، معمولا از کاریزمای بالایی برخوردار بوده و شخصیت محکم و مقتدری دارند.

با احساس مثبتی که به زندگی دارند میتوانند اثر بسیار خوبی روی محیط اطراف خود بگذارند سطح موفقیت خود و گروهی که در آن هستند را بالا ببرند. این افراد معمولا از سختی ها و پیچیدگی های زندگی لذت می برند و هیچ ابایی از مشکلات ندارند. البته گاهی اوقات ممکن است اعتماد به نفس بیش از حد آنها را به دردسر بیندازد.

T A K F A R S

۱۰- سفید

رنگ سفید علامت خلوص، کمال، بی گناهی و پاکی است. این رنگ به طور کلی نشان دهنده رشد و خلاقیت، هوشیاری و البته گاهی میل به تنهایی و گوشه گیری است. افرادی که به این رنگ علاقه مند هستند همیشه ظاهری مرتب و تمیز دارند و به بهداشت شخصی و محیط زندگی شان بسیار اهمیت می دهند. بسیار خوشبین هستند و مثبت فکر میکنند. عاقل و اندیشمند و معقول هستند. از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و در هر شرایطی میتوانند احساسات خود را کنترل کنند. به طور کلی روشنفکر و منعطف هستند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر