تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راه های داشتن یک پوست خوب و مرطوب در فصل پاییز

طی فصل اول سال یعنی بهار و تابستان رطوب هوا بیشتر است؛اما با آمدن پاییز و در پی آن زمستان و افزایش سرما،رطوبت هوا کمتر میشود.از طرفی وجود باد میتواند باعث گردش آلودگی های پراکنده همراه وزش باد میتوانند باعث خشکی بیشتر پوست شوند.این مشکل برای آنهایی که زمینه خشکی پوست را دارند،درفصل پاییز نمود بیشتری دارد و آنها نیاز به مراقبت های پوستی بیشتری دارد.

مراقبت های ویژه برای پوستهای خشک

توصیه پزشکان پوست به افراد در فصل پاییز،به خصوص برای صاحبان پوست خشک

دفعات استحمامشان را کمتر کنند

از صابون های ملایم تر استفاده کنند و پس از استحمام،لوسیون مخصوص بدن به پوستشان بمالند

تکفارس آی آر

خوب است که در کوران هموای سرد و وزش باد قرار نگیرند.

آنهایی که پوست خیلی خشک دارند و با رعایت این نکات هم شاهد خشک تر شدن پوستشان هستند،در خانه و محل کارشان از دستگاه بخور استفاده کنند تا رطوبت محلی که عمده زمان روزانه شان شکل مصنوعی با رطوبت مطلوب بهار و تابستان وربرو باشند.

در روزهایی که افزایش میزان آلودگی هوا اعلام میشود،دست کم روزی ۲ بار دست و صورت و پوست قسمت هایی از بدن که بیشترین مواجهه با هوای اطراف و آلوده را دارند.شست و شو دهید و پس از هر شست و شو از محصولات مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبتی که به علت شستشو از بین میرود.به شکل مصنوعی جایگزین شود.

نیازی نیست که برای پاییز سراغ محصولات نرم کننده متفاوتی بروید و می توانید از همان محصولات همیشگی تان استفاده کنید؛اما توجه داشته باشید که این محصولات از نظر قدرتی به چند دسته تقسیم می شوندکه انتخاب نوع آنها بر حسب نوع پوست و نیاز شماست:

لوسیون ها

www.takfars.ir

کرم ها

پمادها

لوسیون ها در این دسته بندی ترکیب ضعیفتری دارند و پماد ها قویترین گروه هستند.در حقسقت پماد ها ماندگاری بیشتری دارند؛اما به پوست ظاهر چرب تری می دهند که میتواند برای فرد نا خوشایند باشد؛برای همین مرطوب کننده های کرم مانند در پاییز مناسب ترند؛زیرا نه به اندازه ی لوسیون ها ضعیف هستند و نه چربی ظاهری پمادها را دارند.استفاده از آنها هم راحت است و به خوبی چربی و رطوبت پوست را حفظ میکنند.

بهترین شوینده ای می توانید استفاده کنید صابون های کرمی هستند.صابونهای قالبی که ۱۰تا۲۵درصد کرم در ترکیبات آنها هست،بهترین گزینه هستند.پنهایی که PHاسیدی دارند هم مناسب هستند.PH پوست بدن ما به شکل طبیعی از نوع اسیدی است و هر صابون که PH آن بیشتر به سمت اسیدی بودن باشد،سازگاری بیشتری با پوست ما دارند؛اما به همان میزان پوست را خشک تر میکنند.بنابراین به خصوص برای پوستهای خشک از صابون با PH کمتر توصیه میشود.

باید بدانید که نیاز پوست ما به ضد آفتاب در فصول سرد سال بر طرف نمی شود.در واقع ضد آفتاب ضرورتی برای تمام فصول سال است.این مساله حتی برعکس تصور عموم ،در زمستان و هنگام بارش برف بیشتر است.به خصوص آنکه بدانیم تابش آفتاب روی برف می تواند روی بدن ما منعکس شود و شدت تابش را دو چندان کند.در پاییز و زمستان استفاده از ضد آفتاب و مرطوب کننده کمی سخت می شود.برای همین خوب است سراغ محصولات مرطوب کننده ای برویم که ترکیبی هستند،یعنی از ضدآفتابهایی با ترکیبات نرم کننده استفاده کنیم.این کار استفاده مکرر از این دو محصول را ساده تر میکند.

ابرها بر اساس ضخامتی که دارند،تنها بین ۲۰ تا ۹۰درصد مانع رسیدن نور می شوند؛برای همین نیاز ما را به استفاده از ضدآفتابها مرتفع نمیکنند.به خصوص آنکه ما در پاییز مساله باد را هم داریم که تاثیر مخرب خورشید را بیشتر میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر