تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راه های جالب از بین بردن بوی بد کانال

image راه های جالب از بین بردن بوی بد کانال

ابتدا باید نوع بو را تشخیص داد، آیا بوی رطوبت است؟ یا بوی کپک؟ یا بوی بد فاضلاب ؟

سپس باید مکان آن بو را مشخص کرد.آیا این بو در همه جای ساختمان و اتاق ها به وجود آمده؟ یا در محل خاصی، مثلا در نزدیکی توالت یا در داخل توالت و در نزدیکی سپتیک تخلیه؟ آیا منشاء بوی بد، لباسی بوده که قبلا در حمام جا مانده؟ شما باید محل دقیق بوی بد را شناسایی کنید و سپس به آنجا بروید.

اگر نیاز دارید که بصورت سریع و موقتی، بوی بد حمام یا دستشویی را از بین ببرید، یک یا چند چوب کبریت را روشن کنید. چوب کبریت حاوی گوگرد است و گوگرد، هنگام سوختن تبدیل به اکسید گوگرد می شود که ماده ای بسیار قوی برای پنهان کردن بوی بد فاضلاب است.

بدیهی است که بهترین راه برای از بین بردن بوی حمام، باز کردن پنجره ها است.مگر در هوای سرد یا بارانی.اگر این امکان وجود داشت، پنجره ها را باز کنید و بگذارید که هوای تازه در گردش باشد. به هر صورت اگر امکان باز کردن پنجره وجود نداشته باشد، راه های دیگری نیز هست.

تکفارس آی آر

برای خلاص شدن از بوی بد توالت یا حمام، مطمئنا به چیزی قوی تر از آب و صابون نیاز دارید.برای شستشوی جرم کاسه توالت و کف حمام و دستشویی و دیوارها می توان از سرکه سفید و یا هیدروژن پراکسید استفاده کرد.

همچنین می توان از مایع ظرفشویی به عنوان ماده قوی پاک کننده چربی استفاده نمود.استفاده از این مواد می تواند عامل چربی را از بین ببرد و در صورتی که بو از چربی دیوار و کف باشد، مشکل را برطرف کند.

استفاده از یک شمع یا چراغ (حتی بدون بو) می تواند بوی بد فاضلاب توالت یا حمام را بصورت موقتی و سریع از بین ببرد.اما اگر نمیخواهید از این روش استفاده کنید، استفاده از یک عطر قوی نیز می تواند موقتا شما را از شر این بوی بد خلاص کند.

آمونیاک نیز یک عامل بسیار قوی برای تمیز کردن حمام و دستشویی است.حداقل یک بار حمام و دستشویی را با آمونیاک تمیز کنید.به هیچ عنوان اجازه ندهید آمونیاک به مایع سفید کننده نزدیک شود.

جوش شیرین نیز عامل خوبی برای رفع بوی بد فاضلاب توالت، حمام و دستشویی است.مقداری از جوش شیرین را در ظرفی بریزید (اندازه ظرف و جوش شیرین به اندازه حمام بستگی دارد) و آن را در حمام و یا دستشویی قرار دهید.پس از چند روز ظرف را برداشته و محتویات جدیدی از جوش شیرین در آن قرار دهید.این کار را بصورت مداوم و هر چند روز یک بار انجام دهید تا بوی بد از بین برود.

www.takfars.ir

اسید کلریدریک نیز پیشنهاد می شود.این ماده شیمیایی بسیار تند می تواند لکه های با قدمت خیلی زیاد (مثلا لکه چهل ساله) را از بین ببرد. ولی در استفاده از این ماده قوی بسیار مراقب باشید.این ماده را سریعا بشویید و به هیچ عنوان برای مدت طولانی در کف یا دیوار نریزید.زیرا باعث از بین رفتن و خورده شدن رنگ و کاشی و سرامیک می شود.

از یک کیسه زغال چوب استفاده کنید. زغال چوب نیز ماننده جوش شیرین نه تنها می تواند برای صاف کردن آلودگی های آب استفاده شود بلکه می تواند بوی بد فاضلاب را نیز جذب کند.

دیوارها، کف و کاسه دستشویی را ضدعفونی کنید و جرم باقی مانده پس از سالها استفاده را کاملا از بین ببرید، در صورت وجود پرده و… تمام آنها را کاملا بشویید.کاسه توالت را با دوز خوبی از آمونیاک و با برس تمیز کنید.در استفاده از مواد شیمیایی حتما از دستورالعمل نوشته شده بر روی آن پیروی کنید و هرگز از مخلوط مواد شیمیایی استفاده نکنید.حتما از محافظ چشم و پوست استفاده کرده و حتما پس از مدت کمی مواد اسیدی را بشویید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر