تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکار مفید از بین بردن آلودگی در هوای محیط خانه

image راهکار مفید از بین بردن آلودگی در هوای محیط خانه

هوای خانه و محیط‌های اداری هم می‏تواند آلوده باشد. تاثیر این آلودگی حتی گاهی می‏تواند خیلی زیان‏آورتر و خطرناک‏تر از آلودگی فضای بیرون باشد.

یکی از راه‌حل‌های کاهش آلودگی هوا در خانه استفاده از گیاهانی است که شاید مردم از آنها و عملکردشان آگاهی ندارند. اما این گیاهان به صورت طبیعی منجر به پاکیزگی هوا در منزل می‌شوند. اگر چه برخی تصور می‌کنند بهترین ویژگی گیاهان تولید اکسیژن است اما باید گفت گیاهان به میزان قابل توجهی در تمیز کردن هوا موثرند.

گیاهان علاوه بر تبدیل دی‏اکسیدکربن به اکسیژن، هوا را تصفیه می‏کنند و در پاک کردن هوای اطراف خود از ذرات بزرگ‌تر و آلاینده‌های آپارتمانی نظیر آزبست‌ها، حشره‌کش‌ها، دی‌اکسیدکربن، منواکسیدکربن و سایر گازها، مواد شیمیایی حاصل از موادشوینده، حلال‌ها و مایعات پاک کننده، الیاف پخش شده در هوا حاصل از پوشاک، مبلمان، پرده‌ها، زیراندازها و فرش‌ها و همچنین قارچ‌ها و باکتری‌ها و دود حاصل از توتون موثرند.

با وجود گیاهان، هوا تمیزتر شده و رطوبت هوا به طور طبیعی حفظ می‌شود. بررسی‏ها نشان داده است علائمی مانند سردرد، استرس، خواب ‏آلودگی و سرماخوردگی در صورت وجود گل و گیاه در خانه کاهش پیدا می‏کند.

تکفارس آی آر

گیاهان خانگی در کاهش میزان گاز ازن که یکی از مهم‌ترین گازهای آلوده کننده هواست نقش مفیدی دارند. ازن، آلاینده مهمی است که مه دود نیز نامیده می‌شود و یک گاز بی‌رنگ و به‌شدت واکنش زاست. هرچند این گاز بیشتر در فضاهای باز و بیرون وجود دارد اما در بسیاری از فضاهای بسته که فیلتر هوایی ندارند مانند خانه‌ها و ساختمان‌های اداری یافت می‌شود و برای سلامتی خطرناک است.

مهم‌ترین خطراتی که این گاز برای انسان دارند شامل تورم دستگاه تنفسی، التهاب، خونریزی و کاهش عملکرد ریه‌ها هستند. از آنجا که در کشورهای صنعتی مردم ۸۰ تا ۹۰ درصد از ساعات عمر خود را در طول روز درفضای بسته به سر می‌برند لذا آلودگی هوای داخل ساختمان‌ها یکی از خطرات مهم جهانی برای سلامت انسان‌ها محسوب می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر