تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای مفید و بی خطر تمیز کردن داخل گوش

image راهکارهای مفید و بی خطر تمیز کردن داخل گوش

آب گرم به شما کمک خواهد. آب تمیز و گرم به راحتی در دسترس است. از این رو برای تمیز کردن جرم‌ گوش، هر زمانی که بخواهید می‌توانید چند قطره از آن را در گوش خود بریزید.

محلول آب نمک

نصف فنجان آب گرم را با یک قاشق چای‌خوری نمک ترکیب کنید. سر خود را به سمت بالا خم کنید و مقداری از این محلول را با استفاده از یک تکه پنبه داخل گوش خود بریزید. در همان وضعیت بمانید تا جرم‌ گوش خیس شود. سپس به حالت اول برگردید تا تمام جرم‌ها از گوشتان بیرون بیاید.

ترکیب آب اکسیژنه و آب

تکفارس آی آر

مقدار مساوی از آب و آب اکسیژنه را مخلوط کرده، سر خود را به یک طرف خم کرده و با استفاده از یک قطره چکان این محلول را در گوش خود بریزید. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز جرم‌ها را بیرون بیاورید. سعی کنید برای در آوردن جرم‌ها، پارچه یا انگشت خود را تا عمق زیادی داخل گوش خود فرو نبرید.

الکل و سرکه

مقدار مساوی از سرکه سفید را با الکل مخلوط کرده و چند قطره از آن را در گوش خود بریزید. این محلول به سرعت جرم گوش شما را پاک خواهد کرد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک راه بسیار موثر برای تمیز کردن گوش است. این روغن به دلیل داشتن اسید‌های چرب، خاصیت ضد عفونی کننده بسیار عالی دارد که مانع از عفونت باکتریایی می‌شود. استفاده از روغن نارگیل همراه با آب گرم یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پاک کردن گوش و از بین بردن جرم گوش است.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر